Foto | O incursiune într-un viitor industrial. Bosch deschide oficial a treia hală de producţie la Cluj
O vizită la fabrica Bosch din Jucu, judeţul Cluj, este o incursiune în viitorul industrial. Munca este aproape în întregime robotizată. Puţinii oameni angrenaţi în urmărirea panourilor de control sau în manipularea unor componente sunt atât de răsfiraţi în hala uriaşă încât singurul zgomot perceput e murmurul monoton al maşinilor. Curăţenia pe liniile de producţie e o prioritate, căci praful e duşmanul semiconductorilor. Numărul de piese manipulate de utilaje, roboţi şi oameni, într-o singură zi, vorbeşte despre dimensiunea acestora şi viteza de lucru a maşinilor: peste 3 milioane. Precizia e atât de ridicată încât se ştie ce piesă intră în compunerea fiecărei unităţi, iar traseul ei e urmărit până la destinatar.
Dimensiunile fabricii din Jucu sunt impresionante. În pofida unui grad înalt de automatizare, (30 de servere încorporează inteligenţa artificială a fabricii) peste 3100 de oameni lucrează aici. Între ei, oameni din satele din jur, dintre care unii sunt instruiţi inclusiv să supervizeze utilajele de înaltă precizie.
În 2 septembrie, Bosch a inaugurat a treia hală de producţie în cadrul fabricii de componente electronice auto din Cluj. Bosch e lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii şi unitatea de producţie din Jucu e la aceleaşi standarde cu toate celelalte din întreaga lume. .
Grija pentru detalii o afli şi atunci când numerosul personal de securitate îţi indică inclusiv modul cum să parchezi maşina, ăntotdeauna cu faţa înainte.
La fabrica din Jucu, Bosch produce unităţi de control electronice care sporesc siguranţa rutieră şi confortul şoferilor, cum ar fi unităţi pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple, pentru asistenţă la condus şi unităţi de control electronice la eBike. Investiţia totală în aceste componente ale mobilităţii inteligente se ridică la peste 465 de milioane de euro, de la deschiderea fabricii în 2013.
Tot de atunci, compania aşteaptă materializarea promisiunii primite de a avea acces la autostradă sau măcar o sutraversare pentru cele 30 de tiruri care ies şi intră zilnic în fabrică, la fel pentru autocarele şi maşinile cu care se deplasează angajaţii. Deocamdată, cu toţii aşteaptă la barieră trecerea căii ferate şi la semafor oportunitatea de a intra pe un drum naţional aglomerat.
Într-o ţară cu infrastructură depăşită, Bosch construieşte drumul către fabrica inteligentă a viitorului, cu maşini care sunt conectate, comunică între ele şi se organizează. „În doar opt ani de la deschiderea fabricii am avut o creşetere impresionantă. Astăzi sărbătorim un nou moment important pentru evoluţia sa, facilitând producţia de componente electronice de înaltă calitate pentru viitorul mobilităţii”, a declarat Husezin Ozmeral, director general al fabricii Bosch din Cluj.
Investiţiile înseamnă profit pentru grupul Bosch din România, parte a unui gigant mondial fondat în 1886. În 2020, grupul din România a obţinut rezultate financiare notabile, peste cele din 2019, în ciuda efectelor pandemiei şi a scăderii producţiei ăn domeniul auto, a spus Mihai Boldijar, reprezentantul Bosch în România.
Iar iulie 2021 a consemnat un avans de două cifre faţă de perioada similară din anul trecut.
Galerie foto: Dan Bodea