FOTO | Încă 9 km de autostradă. De astăzi, șoferii pot ajunge spre/dinspre Zalău fără aglomerația din Cluj
Nodul rutier de la Gilău care leagă două tronsoane ale Autostrăzii A3 a fost inaugurat astăzi, după mai mulți ani de așteptare.
Cu o lungime de 766 de metri, Nodul Gilău face legătura între tronsoanele autostrăzii A3 Câmpia Turzii – Gilău (52 m) și Gilău – Nădășelu (8,7 km), ceea ce adaugă 9,5 km Autostrăzii A3. La Nădășelu, autostrada se unește cu DN 1F, Cluj-Napoca – Zalău.
Astfel, cele două, unite acum, vor funcționa ca o centură pentru partea vestică a orașului Cluj, iar cei care vor dori să meargă din Câmpia Turzii spre Zalău sau Baia Mare – ori în sens invers – vor putea evita traficul din oraș. La Turda, A3 se unește cu A10 (Turda-Sebeș), autostrada din urmă fiind gata până la Aiud.
Conform constructorului italian, podul peste Someșul Mic va avea o garanție de nouă ani.
„De astăzi șoferii vor putea circula pe acest tronson, imediat după semnarea procesului verbal de recepție. Constructorul a făcut o lucrare foarte bună, apreciată de toți membrii comisiei, îl felicităm și sperăm să meargă în continuare tot așa”, a declarat Narcis Neaga, directorul general al CNAIR.
Din cauza întârzierii construcției acestui nod, tronsonul Gilău – Nădășelu, în lungime de 8,7 kilometri, a fost recepţionat în noiembrie 2017, însă fără a fi deschis circulaţiei, de acolo și supranumele de „autostrada muzeu”.
Contractul pentru construcția podului a fost atribuit italienilor de la Tirrena Scavi, pentru suma de 25,98 milioane de lei cu o durată de execuție de 10 luni. Deși contratul a fost semnat în septembrie anul trecut ordinul de începere a lucrărilor a venit abia în octombrie. Totuși, așa cum menționează Asociația Pro Infrastructura, lucrările au fost executate într-un ritm satisfăcător, dar nu la termen, condițiile meteo obligând la recepția tronsonului la o luna după expirarea timpului estimat de execuție.
Autostrada A3 (numită și Autostrada Transilvania pe porțiunea Brașov-Borș) face legătura dintre București și ieșirea spre Ungaria prin Borș. Un număr de două secțiuni sunt operaționale: București – Ploiești (cu excepția a 6,5 km aflați încă în lucru) și Câmpia Turzii – până astăzi Gilău, începând de astăzi, Nădășelu.