Vrei metrou sau monorail?
Traficul din Cluj-Napoca şi din împrejurimi e atât de aglomarat, că nu mai încape nici o furnică între o maşină şi alta. Simţindu-se responsabili pentru problemă, politicienii clujeni se dau cu capul de parbriz. Dar de zeci de ani, problema rămâne aceeaşi, şi nu numai că se rezolvă, ci se şi acutizează.
După declaraţiile de odinioară ale lui Gheorghe Funar privind metroul la Cluj, a venit şi primarul Emil Boc de ceva vreme, apoi a venit şi PSD Cluj cu o propunere similară de metrou. Ba a venit acum -dar şi în campania electorală- senatorul PNL Marius Nicoară, care propune monorail, un fel de tren suspendat, pe o singură linie. Şi vrea să facă şi un referendum pe temă, ca să decidă clujenii dacă vor metrou sau monorail.
„Am văzut că se reîncălzeşte, din punctul meu de vedere, ciorba cu metroul. Primăria a aprobat o finanţare pentru studiul de fezabilitate pentru metrou, PSD vine şi îmbrăţişează această chestiune şi o prezintă ca şi cum ar fi intenţia lor, dar, din nefericire, este un lucru care nu este viabil pentru Cluj, din foarte multe motive. În primul rând, un km de metrou costă între 50-60 de milioane de euro. Cu 60 de milioane de euro poţi să faci monorail, idee lansată în campaniile mele”, a spus Nicoară.
Potrivit acestuia, monorailul s-ar construi de 5-10 ori mai repede şi ar fi de 10 ori mai ieftin: „Metroul nu poţi să-l duci decât pe axa est-vest, nu poţi să-l duci în cartierele de pe dealuri, pe când cu monorailul poţi să intri întoate cartierele, nu-i nevoie să faci lucrări deosebite. Un metrou poate fi gata peste 20 de ani, un monorail poate fi gata în 5-6 ani, cu tot cu extensii”.