„Punctele negre” de pe șoselele Clujului, marcate prin panouri

Panourile rutiere de tip „punct negru” au fost instalate pe unele dintre cele mai importante drumuri naționale din România. În județul Cluj vor fi instalate șase astfel de panouri,   pe DN1, fiind astfel marcate cele mai periculoase zone din trafic.

Acestea au fost stabilite împreună cu specialiștii în siguranță rutieră din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România și ai Inspectoratului General al Poliției Române – Direcția Rutieră, fiind luate în considerare rutele cele mai utilizate de mașinile care transportă produse Holcim.

Compania privată a dezvoltat proiectul în colaborare cu organizația ARILOG, organizație care promovează schimbul de informații și bune practici în industriile logistică, transport și supply chain management.

„Inițiativa face parte din Programul de Siguranță Rutieră al companiei noastre, program  lansat în anul 2015 și care are scopul de a reduce pe cât posibil numărul accidentelor rutiere ce pot surveni pe traseele cu trafic intens, trasee recunoscute în ceea ce privește gradul ridicat de pericol. Luând în considerare că în prezent 500 de camioane livrează permanent produsele noastre, avem o responsabilitate directă în protejarea vieții angajaților și a partenerilor noștri, dar  și a celor care tranzitează aceste zone critice de trafic rutier ”, a declarat Alina Cristea, Manager Dezvoltare Durabilă Holcim România.

România ocupă primul loc din UE ca număr de decese în trafic

„În medie, pe străzile din România, o persoană își pierde viața la fiecare patru ore, iar țara noastră ocupă astfel primul loc la nivelul Uniunii Europene ca număr al deceselor în traficul rutier. Dincolo de discuțiile privind starea precară a infrastructurii, considerăm că trebuie să există o implicare a mediului privat și a societății civile pentru a combate acest fenomen și ne bucurăm că o companie de nivelul Holcim face pași importanți pe tema siguranței rutiere. Responsabilitatea aparține nu numai celui care dezvoltă și gestionează infrastructura rutieră, dar și celui care o folosește, indiferent că vorbim de pietoni, șoferi sau companii”, a declarat Ion Lixandru, Vice-Președintele organizației ARILOG.

Șase „punct negre” în județul Cluj

„În cadrul acestui proiect s-a decis semnalizarea suplimentară a punctelor negre, deoarece pe aceste sectoare de drumuri se înregistrează cel mai scăzut grad al siguranței rutiere, fapt demonstrat și de definiția acestora: Punctul Negru în România reprezintă un sector de drum cu risc accidentogen foarte ridicat cu lungimea de 1 km pe care în ultimii 5 ani s-a înregistrat un număr de minim 10 accidente grave cu cel puţin 10 persoane decedate sau rănite grav”, a declarat Ecaterina Munteanu, Direcția Siguranță și Monitorizare Trafic din cadrul CNADNR.

Panourile au o înălțime de peste 1, 1 metri și o lățime de aproximativ 2, 5 metri și marchează în total 20 de puncte negre din trafic, fiind instalat câte unul pe fiecare sens de mers.

Lista completă a locațiilor alese pentru amplasare o regăsiți mai jos este:

Nr.Crt Drum DRDP Poziții teren montare
Km început Km sfârșit
1 DN1 CJ 462+491 463+464
2 DN1 CJ 481+660 482+697
3 DN1 CJ 483+240 484+328
4 DN1 CJ 484+270 485+225
5 DN1 CJ 485+236 486+310
6 DN1 CJ 492+617 493+971
7 DN 1B BUC 10+980 12+000
8 DN 1B BUC 12+540 13+820
9 DN 1B BUC 13+720 14+700
10 DN 1B BUC 17+500 18+480
11 DN2 IS 164+950 165+950
12 DN2 IS 171+050 172+050
13 DN2 IS 173+950 174+950
14 DN2 IS 179+005 180+005
15 DN2 IS 180+750 181+750
16 DN2 IS 192+500 193+500
17 DN2 IS 202+700 203+800
18 DN2 IS 217+800 218+400
19 DN2 IS 223+125 224+125
20 DN 72 BUC 63+820 64+819
Distribuie:

Postaţi un comentariu