În al doisprezecelea ceas: consilierii au aprobat asocierea pentru transportul intermodal

Foto: Dan Bodea

Consilierii județeni s-au întâlnit în această seară în ședință extraordinară să decidă soarta proiectului pentru transport intermodal. După circa o oră de discuții proiectul a fost în sfârșit aprobat. Aeroportul Internațional Avram Iancu așteaptă după acest acord de asociere din martie 2014.

Ședința a fost prezidată de vicepreședintele Ioan Oleleu, președintele interimar Vakar Istvan lipsind de la această ședință. Directorul aeroportului, David Ciceo a explicat cum s-a ajuns la această situație. „Noi pentru acest proiect suntem în concurență cu alții. Și Târgu Mureș între alții dorește să obțină finanțarea pe intermodal pentru că acest proiect are o cofinanțare de 85%. Noi avem avantajul că suntem primii din țară, deschizători de drumuri. Noi am cerut în martie 2014 asocierea cu CJ și abia în iulie ni s-a răspuns că nu e nevoie de aviz CTE. Iar acum în ultimul moment nu avem cum să schimbăm toate avizele de pe o instituție pe alta, mai ales că aceste avize se puteau obține în urmă cu 6 luni. De asemenea, deși s-a votat în 28 ianuarie constituirea unei comisii de lucru cu 4 membri de la aeroport, 4 de la CJ și 2 de la CFR, comisia nu a fost convocată deloc. Abia ieri și azi s-au făcut pași. În discuțiile de azi de la minister cu domnul ministru Ioan Rus și domnul secretar Mircea Jorj ni s-a spus că suntem prinși în master plan cu 34 de milioane pentru intermodal. Șansele pentru 26 februarie au scăzut dar tot o să depunem proiectul. Rugămintea noastră este să aprobați asocierea astfel încât Consiliul Judeâean să rămână lider de proiect ” a spus în plen Ciceo.

”Eu știu că echipa a lucrat pe acest proiect, că s-au cerut clarificări și completări de la alte instituții, dar întrebarea mea este de ce, dacă ghidul de finanțare permite nu depune aeroportul în calitate de lider acest proiect, mai ales că avizele se dau pentru proiect și nu pentru o instituție”, a replicat Ioan Oleleu.

”Avizul de la CNADR de exemplu este pe Consiliul Județean și Cj se mișcă mult mai bine la nivel instituțional. Și nici fizicv nu mai există timpul ca mâine să trecem toate avizele pe aeroport”, a răspuns David Ciceo.

”Noi grupul de consilieri PNL avem următorul amendament la proiect și anume CJ să fie lider de proiect și să îl mandatăm pe vicepreședintele ConsiliuluiJjudețean Ioan Oleleu să semneze cererea de finanțare”, a spus consilierul Mihai Seplecan.

”Am și eu o completare la acest amendament și anume: cu condiția unui punct de vedere pozitiv din partea aparatului de sepcialitate al consiliului”, a replicat Ioan Oleleu. A intervenit însă colegul său de partid Dan Canta, care a spus că acest proiect este mult prea important ca să fie riscat din cauza unor dispute politice. ”Eu m-am săturat de ping pongul ăsta între cele două instituții, Consiliu Județean și Aeroport, e un proiect foarte important așa că lucrurile trebuie să stea foarte bine. Consiliul Județean să fie lider de asociere pentru că are o eligibilitate mai mare și altfel se mișcă și noi toți am dezbrăcat haina politică și promovăm un proiect de 70 de milioane de euro, așa că domnule vicepreședinte trebuie să preluați acest mandat”, a spus Canta.

” E doar o completare pe care eu o consider necesară”, a insistat Oleleu care a adăugat că nu se pune problema să nu ”respecte ceea ce se votează în consiliu”.

”Am să intervin și eu foarte scurt și tehnic: timpul este foarte scurt dumneavoastră sunteți abilitat să semnați această cerere de finanțare, nu se poate condiționa acest lucru, iar responsabilitatea, dacă este ceva în neregulă, ne revine nouă deliberativului care decidem ceva”, a spus și consilierul Călin Tuluc.

Amendamentul a fost supus la vot și a întrunit 24 de voturi pentru, după care proiectul a fost supus la vot și a fost aprobat cu 25 de voturi pentru.

Directorul aeroportului David Ciceo a precizat după vot că este important ca proiectul să fie depus chiar dacă este foarte târziu. ”Sigur suntem pe ultima sută de metri, echipa a lucrat la un document  cu peste 200 de pagini al cererii de finanțare, îl vom depune și indiferent de rezultat acest proiect va crește, acum îl depunem pentru finanțare pe interconectivitate, în caz că nu reușim să fie ales îl mai putem depune pe altă axă în această toamnă”, a spus acesta.

Aeroportul clujean a făcut în ultimii doi ani opt studii în valoare de aproape 1, 7 milioane de euro pentru acest proiect care include ca obiective de investiţii: un terminalul cargo aeroport, o gara CFR călători, respectiv actuala gară Someşeni care va fi modernizată, o legătura pentru pasageri, de fapt o pasarelă supraterană de 280 de metri care va lega terminalele cu gara, legături auto între cargo CFR şi cargo aeroport, un terminal cargo CFR, o staţie tri-cogenerare şi un parc fotovoltaic. Aceste obiective ar putea fi realizate între 2016-2020.


Publicitate

Postaţi un comentariu