Dan Tarcea: „Nu avem nicio speranţă după cum arată bugetul până acuma”

Dan Tarcea/ Foto: Dan Bodea

Proiectul de buget naţional pentru 2017 cam lasă pe dinafară obiectivele importante de investiţii ale Clujului cum ar fi centura metropolitană şi spitalul regional de urgenţă, pentru care, în proiect nu există niciun fel de alocări. Autorităţile locale şi-au exprimat deja îngrijorarea faţă de acest lucru şi mai speră într-o salvare prin intermendiul amendamentelor pe care le pot face parlamentarii la proiectul aprobat de Guvern.

“Nu avem nicio speranţă după cum arată bugetul până acuma, nu este prins nimic legat de Cluj din păcate. Eu sper să aibă suficientă maturitate noul guvern, ceea ce mă îndoiesc după ce au făcut în ultima vreme, şi să nu lase Clujul pe dinafară indiferent de opţiuinea politică  pe care au avut-o clujenii. Până la urmă cetăţenii nu au voie să sufere din cauza orgoliilor politice a unora sau altora. Eu sper că până la urmă prin amendamentele pe care le vor face colegii noştri parlamentari să se prindă  măcar studiul de fezabilitate în acest buget. Sigur că studiul de fezabilitate nu l-am văzut în proiectul de buget pentru că nu este defalcat. Dacă măcar studiul de fezabilitate ar fi prins ar fi un câştig. Sigur nu ar avea nici un sens să prindă în buget 128 de milioane de euro acum ca să nu să poată cheltui banii respectivi, dar măcar să fie prinşi banii pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic al centurii”, a declarat viceprimarul Clujului, Dan Tarcea.

Acesta a precizat că primăria are în pregătire în diferite stadii mai multe soluţii pe termen scurt la spinoasa problemă a traficului din oraş. „Este vorba despre construirea unor parkinguri pe care le-am iniţiat deja şi care vor face ca locurile de parcare să fie mai multe şi să dispară maşinile parcate acum pe o bandă de circulaţie. Cea de a doua politică  este cea a parcărilor din zona centrală, unde am limitat timpul de staţionare la 3 ore, am dublat tarifele la parcare şi am diminuat abonamentele pentru persoane juridice, vorbim de zona I care cuprinde 26 de străzi”, a adăugat Tarcea.

Un alt proiect care prinde contur în acest an şi despre care s-a discutat foarte mult în ultimele luni sunt benzile dedicate pentru transportul în comun. „Un alt punct este realizarea de benzi dedicate mijloacelor de transport în comun. Avem una în Piaţa Cipariu şi care a dat rezultate foarte bune şi avem în lucru să legăm cartierul Mărăşti de Mănăştur prin aceste benzi dedicate. În momentul de faţă soluţia este relativ simplă de a lega 21 Decembrie până la Sora cu o bandă dedicată şi avem în analiză cum să facem să legăm zona Sora de Podul Calvaria. Acolo situaţia este mai complexă puţin, avem două soluţii în direcţia asta, prima soluţie sunt nişte sensuri unice în care să direcţionăm traficul pe strada Pavlov şi să-l aducem înapoi în zona centrală pe celelalte străzi sau să facem nişte benzi reversibile cu semafoare în care într-o perioadă de exemplu de la 7 până la 10 să fie traficul dinspre Floreşti înspre centru şi de la ora 17 până la 19 să fie pe trei benzi dinspre centru spre Floreşti. Asta să vedem ce ne vor spune specialiştii după ce vom avea toate datele de trafic la mijlocul lunii acesteia şi vom putea lua decizia cea mai bună”, a explicat viceprimarul Clujului.

În pregătire sunt şi alte soluţii de fluidizare a traficului auto. „Avem în proiect să facem şi câteva benzi de viraj dreapta, cum e de exemplu la sensul giratoriu de pe strada Fabricii cu Bulevardul 21 decembrie să fie circulaţia puţin mai fluidă. Avem în vedere să facem trei benzi ieşire pe strada Câmpului pentru că dimineaţa este o tragedie ce se întâmplă acolo, de asemenea ne dorim să reorganizăm sistemul de parcare de pe strada Izlazului unde în momentul de faţă se circulă doar pe două benzi şi parcările oblice blochează o bandă, ne dorim să facem un sens giratoriu la intersecţia Câmpului cu Calea Mănăştur, ne dorim să facem o bandă de viraj dreapta la sensul giratoriu de pe Observatorului pe strada Viilor, am făcut trei benzi ieşire de pe Aleea Bibliotecii, Dorobanţilor pe Theodor Mihaly, ne dorim să facem un pod de pe strada Răsăritului şi să încercăm să facem o bandă paralelă cu calea ferată pe această stradă. Ne dorim să lărgim strada Bună Ziua şi să facem sens giratoriu la intersecţia cu Mihai Românul şi Trifoiului şi un sens giratoriu la strada Fagului cu Borhanci”a adăugat Dan Tarcea.

Viceprimarul a precizat că proiectele menţionate se află în diferite stadii şi că unele nu vor fi demarate efectiv decât abia anul viitor. „Acesta sunt doar o parte din proiectele pe care le avem, toate aceste proiecte le-am demarat şi suntem în diferite faze , la unele suntem în faza de PUZ-uri, la altele în faza de certificat de urbanism, la altele suntem în faza de studiu de fezabilitate. Unele le vom începe anul acesta, altele anul viitor”, a mai spus Dan Tarcea.

Viceprimarul Clujului este dezamăgit cvă guvernul nu a luta în calcul în buget nici alte proiecte importante ale Clujului de care ar beneficia însă toţi transilvănenii. „Ce ar trebui să înţeleagă actualul guvern este că centura de ocolire a municipiului Cluj nu este numnai pentru clujeni ci pentru întreaga Transilvania pentru că Clujul este un important nod de tranzit. Tocmai de aceea de o importanţă esenţială sunt şi celelalte două proiecte pentru judeţ: spitalul regional de urgenţă şi aeroportul internaţional Cluj şi iar nu am văzut să fie absolut nimic nici pentru aceste proiecte în buget”, a concluzionat Tarcea.


Publicitate

Postaţi un comentariu