Teodor Negrea, despre identitatea Electric City: Un eveniment reprezintă mai mult decât un nume pe o scenă

Un maraton muzical care va avea loc în aceeași zi, pe trei scene din Cluj-Napoca, este propunerea pe care o aduce publicului din Cluj, în această primăvară, festivalul Electric City. Evenimentul va avea loc în data de 28 martie şi se va desfăşura pe Cluj Arena, la Sala Polivalentă şi în parcarea subterană a Cluj Arena. Organizat de echipa Electric Castle Festival, cel mai mare festival de muzică din România, evenimentul îi va aduce la Cluj pe Chase and Status, Morcheeba, AkuaNaru, David August, Kolecttiv Turmstrasse, dar și pe alți artiști și DJ ai momentului. Teodor Negrea, director artistic al festivalului Electric City a explicat pentru Transilvania Reporter conceptul care stă în spatele evenimentului organizat la sfârșitul lunii martie și de ce era nevoie de un festival indoor în Cluj. „Poate sunt oameni care încă nu ne cunosc sau care nu au ajuns la Electric Castle și prin Electric City vrem să le arătăm care este amprenta noastră asupra unui eveniment. Festivaluri și evenimente la Sala Polivalentă s-au făcut și se vor mai face, dar noi vom veni cu identitatea noastră”, a precizat Teodor Negrea, directorul Electric City, cu patru săptămâni înainte de startul celui mai așteptat eveniment al primăverii.

Reporter: Cum a fost gândit conceptul  Electric City?

Teodor Negrea: Cumva ne doream să creștem un proiect nou în Cluj, iar în anii următorii să îl facem să devină cel mai mare festival indoor, cu mai multe scene, pe mai multe zile. Dar, cum procedăm de obicei, așteptăm ca acest festival să crească organic. Am început cu o zi, cu trei scene, la Sala Polivalentă, pe terenul principal de joc și pe terenul de antrenament și la Cluj Arena în locul subteran unde facem de obicei petrecerile de promovare ale Festivalului Electric Castle. Am mai făcut petreceri de promovare la Electric Castle, indoor, la Cluj Arena, dar am simțit că există un gol din punct de vedere al evenimentelor mai ales în această perioadă din an și pentru că fanii ne cereau o reeditare a Electric Castle, asta ne-a motivat.

R.: Cluj Arena și Sala Polivalentă au fost singurele voastre opțiuni în privința spațiului de desfășurare a concertelor?

T.N.: Ne doream un festival indoor, în locații indoor din oraș. Clujul nu este foarte ofertant la capitolul locații indoor, dar din primul moment ne-am focusat asupra acestor două locații pentru că sunt cele mai noi și cele mai cool. Am ținut cont și de faptul că sunt foarte apropiate și ne-am dorit să activăm o anume zonă din oraș. Probabil în anii următori vom activa și zonele dintre ele. În această primă ediție vom contura un fel de „cărare” prin care să conectăm cele două simboluri ale Clujului.

R: Din punct de vedere organizatoric, ce presupune organizarea unui eveniment indoor? Vă impune anumite restricții?

T.N.: Dacă vă referiți la restricțiile privind fumatul în locurile de desfășurare a concertelor, suntem foarte atenți la toate aspectele și am gândit un lounge de fumat care va fi ca un fel de apendice la Sala Polivalentă. În interiorul Sălii Polivalente nu se va fuma. Va fi o construcție pe care o facem special pentru acest eveniment. Este și un semn de respect pentru locație, s-a investit mult acolo și vrem să ne bazăm pe aceste locații și pentru edițiile viitoare. Cortul are 800 de metri pătrați, va fi încălzit, lounge-ul va fi mobilat, va avea un bar și oamenii vor avea toate condițiile. Sigur, noi ne dorim ca lumea să stea mai mult înăuntru decât afară.

R.: Propriu-zis, cât va dura Electric City și pe ce public mizați?

T.N.: Ne-am gândit inițial la o zi de muzică, dar o luăm încet și în prima ediție va fi un maraton de 12-14 ore de muzică. Line-up va fi structurat pe trei segmente de public. Publicul care gustă live-urile, respectiv cei cu vârste de peste 25 de ani care vor rezona cu Morcheeba, Grimus, Urma, pe urmă avem comunitatea noastră, a celor obișnuiți cu evenimentele Boiler și Booha și astfel îi vom aduce pe Chase and Status și am atacat și zona de house cu artiști în premieră în România, David August și Kolecttiv Turmstrasse. În plus avem „picanteria” Silent Disco care la Electric Castle a fost un concept ce a prins neașteptat de bine. Auzind numai descrierea conceptului nu e foarte atractiv, dar în realitate este mult mai cool. Vor fi trei DJ care pun muzică în același timp și ai la căști trei canale pentru a opta pentru ce muzică vrei. Totul e liniște, auzi doar oamenii care cântă și îi vezi cum dansează. Unul dansează pe hip-hop, altul pe rock și e foarte amuzant.

Foto: www.chaseandstatus.co.uk

Foto: www.chaseandstatus.co.uk

R.: Pe ce criterii au fost aleși DJ-ii români?

T.N.: Avem o comunitate de artiști, pe care ne-am format-o deja în ultimii ani. În principal ne place să promovăm artiștii locali și aceasta este susținerea noastră pentru ei. La Electric Castle, însă, vom duce acest sprijin mult mai departe. Vom avea o campanie, începând de săptămâna viitoare, în care vom face o competiție cu trupe și DJ din România. Va fi o perioadă de înscrieri, o perioadă de votare și cei mai populari în rândul publicului și dacă se pliază identității Electric Castle, vor fi aleși și vor performa pe scenă în cadrul celui mai mare festival din România. Este o misiune pe care ne-am asumat-o de la început cu Electric Castle și nu numai. Trebuie să sprijinim cumva piața locală care nu are foarte multe instrumente să se afirme. Aceasta este și experiența Electric Castle: aceea de a găsi trupe și artiști de care oamenii nu au auzit, dar pe care să-i descopere. Vrem să le oferim această oportunitate, să simtă ce înseamnă să cânți live. Într-un festival oamenii sunt mult mai deschiși să asculte o trupă nouă, chiar dacă nu ar plăti bilet exclusiv să îl asculte pe acel nou artist. Așa, plătind biletul general și intrând în starea pe care i-o imprimă festivalul, altfel interacționează cu cel de pe scenă.

R.: De ce ați recurs, din nou, la aducerea trupei Morcheeba la Cluj?

T.N.: Lumea a fost foarte încântată de concertul celor de la Morcheeba la prima ediție a Electric Castle și ni s-a cerut să îi readucem în Cluj. La prima ediție, mulți oameni nu au reușit să ajungă la concertul lor și ne-am bazat pe feedback-ul foarte bun din partea fanilor festivalului pentru a-i aduce și la Electric City. Întotdeauna lineup-ul îl facem în echilibru. Trebuie să aduci și artiști cu care lumea rezonează, dar încercăm să aducem de fiecare dată și premiere, artiști pe care oamenii să îi descopere și care să devină mai târziu certitudini. Este mai greu să faci lineup-ul într-un eveniment de o zi pentru că trebuie să găsești acel echilibrul despre care aminteam. În cazul Electric City, lineup-ul este foarte bun raportat la prețul de 59 de lei.

R.: Câte bilete la Electric City au fost vândute până în acest moment?

T.N.: Am vândut peste 4000 de bilete și suntem foarte bucuroși de modul în care a reacționat lumea. Noi am gândit evenimentul pe plan local, însă avem aproximativ 25% din oameni din alte orașe, din București, Iași, Timișoara, ceea ce ne dă semnale bune pentru anii viitori. În special am gândit evenimentul pentru publicul din Cluj și este partea noastră de contribuție la programul Capitalei Tineretului.

R.: Care este bugetul pe care l-ați alocat evenimentului Electric City?Este un eveniment cu un buget separat de Festivalul Electric Castle?

T.N.: Fiecare eveniment îl gândim separat și se auto susține. Pentru Electric City am alocat aproximativ 200.000 de euro. Evenimentul are sponsori, bilete și trăim din vânzarea biletelor. Până acum nu am fost sprijiniți de Primărie deloc, dar anul acesta avem semnale că se vor schimba lucrurile. Dacă aceste semnale sunt corecte, atunci este un pas spre normalitate, credem noi. Ne-am proiectat bugetul înainte să ieșim pe piață cu evenimentul și am gândit în detaliu tot conceptul. Vom personaliza tot spațiul ca și la Electric Castle. Poate sunt oameni care încă nu ne cunosc sau care nu au ajuns la Electric Castle și prin Electric City vrem să le arătăm care este amprenta noastră pe un eveniment. Evenimente la Sala Polivalentă s-au făcut și se vor mai face, dar noi vom veni cu identitatea noastră.

R.: Ați rămas în continuare fideli ideii ca prin evenimentele pe care le organizați să aduceți o schimbare de mentalitate, atât în rândul publicului, cât și a organizatorilor de evenimente?

T.N.: Întotdeauna acesta a fost pentru noi un start-point în gândirea unui eveniment. Suntem foarte atenți la detalii pentru că dacă îl pui pe om într-un context în care îi oferi calitate, de la sunet, organizare sau butaforie omul va face diferența între un eveniment organizat cu bun gust și va reveni la evenimentele tale. Încercăm ca tuturor evenimentelor noastre să le dăm au o personalitate artistică și de aceea vom avea și la Electric City tot felul de intervenții, cu pavilioane, cu proiecții 3D și alte surprize. Lucrăm, în continuare, foarte bine cu echipa de la Atelier MASS.

Noi gândim un eveniment în întregul lui, de la conținutul cultural, la scenografie, existând o regie a evenimentului pe toate detaliile. Încercăm să implicăm în primul rând comunitate locală, iar faptul că atragem oameni din afară este o confirmare că numele Electric spune deja ceva. Am creat o comunitate foarte mare și îi simțim pe oameni foarte aproape de noi. Un eveniment reprezintă mult mai mult decât un nume pe o scenă. Cred că asta am reușit noi în ultimii ani să scoatem în evidență și asta este cel mai greu de „clonat”. Ne bucurăm însă, că am deschis o competiție de creativitate pe piața de evenimente. Sunt foarte multe evenimente în Cluj și clujenii se pot simți răsfățați, dar în Timișoara și Iași, spre exemplu, nu este deloc așa. Interesant a fost că după ce am făcut noi acolo primele party-uri de promovare pentru Electric Castle, au început să apară tot mai multe evenimente de acest gen și în aceste orașe.

 

Program Electric City, 28 martie:

Sala Polivalentă

18.00 GRIMUS
19.00 URMA
20.30 AKUA NARU
22:30 MORCHEEBA
00.00 ALL ABOUT SHE
01.00 CHASE AND STATUS
02.30 KOVE
04.00 JON KENNEDY

Cluj Arena (Parcare subterană)

22.00 IV-IN
00.00 ADDO
02.00 DAVID AUGUST
04.00 KOLLEKTIV TURMSTRASSE
06.00 ABC

Sala polivalentă (Silent Disco)

18.00 NDJ / IV-IN
DIGITALSELECTA
20.00 DETOUR / JUST D’LIGHT / ZO
22.00 ALEX CHRONIC / DODO
IORGOVAN & SOMESAN
00.00 BREAD & BUTTER / PANDA
IORGOVAN & SOMESAN
02.00 SCOPTER / ETHYLEN
EYE SCREAM


Publicitate

Postaţi un comentariu