A fost lansată noua identitate vizuală pentru Cluj-Napoca 2015 Capitală Europeană a Tineretului

Foto: Dan Bodea

Federaţia Share a prezentat miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, noua poziționare strategică a proiectului Cluj-Napoca 2015, Capitală Europeană a Tineretului, respectiv strategia de brand şi noua identitate vizuală.

Deşi site-ul oficial al proiectului, www.cluj2015.ro, nu este încă funcţional, iar programul evenimentelor este în continuare indisponibil, echipa Federaţiei Share a clarificat că imediat după Adunarea Generală a Forumului European al Tineretului, care va avea loc săptămâna viitoare, vor fi anunţate şi evenimentele din 2015.

Până atunci, Clujul va fi promovat printr-o identitate vizuală şi prin expresia Europe’s Largest Festival/Cel mai mare festival din Europa, care dă startul strategiei de brand.

Adrian Docea,   reprezentant Heraldist & Wondermarks/Foto: Dan Bodea

Adrian Docea, reprezentant Heraldist & Wondermarks/Foto: Dan Bodea

Adrian Docea, reprezentant al Heraldist & Wondermarks, firma care a primit sarcina de a realiza strategia de brand a proiectului Youth@Cluj-Napoca 2015, a explicat că logo-ul proiectului reprezintă forma vechii cetăţi a Clujului care va funcţiona ca o matriţă, astfel încât logo-ul să devină o platformă deschisă persoanelor creative. „Va fi un logo standard şi alte logo-uri secundare. Aveam nevoie de o formă şi am pornit de la forma vechii cetăţi a Clujului pentru că ea nu s-a schimbat de sute de ani. Când Federaţia Share a câştigat titlul pentru Cluj, ei au câştigat pe baza unei promisiuni, pe baza filozofiei Share. Atunci am făcut şi din identitatea vizuală o platformă de sharing. Dacă anul viitor voi fi turist în Cluj, sau localnic şi fac o poză în oraş, poza poate deveni logo. Ce are însemnătate pentru tine poţi să împărtăşeşti şi altora”, a precizat Adrian Docea.

Vlad Pop,   preşedinte Federaţia Share şi Bogdan Buta,   director general al Federaţiei Share/Foto: Dan Bodea

Vlad Pop, preşedinte Federaţia Share şi Bogdan Buta, director general al Federaţiei Share/Foto: Dan Bodea

Potrivit echipei proiectului Youth@Cluj-Napoca 2015, peste 1500 de evenimente vor avea loc în 365 de zile cât timp Clujul este Capitală Europeană a Tineretului. „Am început târziu şi sperăm să facem puţină «gălăgie» până la sfârşitul anului”, a mai precizat Adrian Docea, spunând că deşi evenimentele sunt programate pentru fiecare zi a anului 2015, turiştii sunt aşteptaţi mai mult în lunile de vară. „Nu există un manual de utilizare pentru oraşele care au devenit capitale ale tineretului. Fiecare capitală şi-a făcut strategia de brand cum a considerat. Până acum, din feedback-ul pe care l-am primit la nivel european, noi stăm excepţional. Cei din Salonic, actuala Capitală a Tineretului, au început la mijocul anului, spre exemplu. Vom începe anul încet, vom creşte treptat, culminând la sfârşitul anului 2015 cu o serie de evenimente”, a declarat Diana Apan, coordonator al departamentului de comunicare al proiectului.

IMG_8665

Un mod de a atrage turişti în Cluj-Napoca anul viitor este şi de a promova oraşul prin expresia Europe’s Largest Festival/Cel mai mare Festival din Europa. “Festival înseamnă muzică, artă, educaţie, sport şi multe altele. Toată lumea ar trebui să îşi dorească să vină să vadă cel mai mare festival din Europa. 365 de zile de evenimente înseamnă un festival care nu se mai termină şi acest lucru ar trebui să atragă turişti străini şi români, dar să atragă şi companii şi branduri. Dacă nu credem că putem face cel mai mare eveniment din Europa, nici nu se va întâmpla”, a concluzionat Adrian Docea.

Săptămâna viitoare la Cluj-Napoca, între 19-23 noiembrie, va avea loc Adunarea Generală a Forumului European al Tineretului, eveniment în cadrul căruia va fi anunţat şi numele oraşului câştigător al titlului de Capitală Europeană a Tineretului în 2017.


Publicitate

Postaţi un comentariu