Lăpuşan cere să se facă lumină pe cerul înnorat al aeroportului. PSD vrea explicaţii de la Tişe şi demisia lui Ciceo

Foto: Dan Bodea

Preşedintele PSD Cluj, Remus Lăpuşan, care este şi liderul consilierilor social-democraţi din Consiliul Judeţean (CJ) Cluj, cere lămurirea situaţiei aeroportuluui clujean, care este cel mai important obiectiv de investiţii pentru forul judeţean şi care acum a intrat în vizorul DNA.

El a arătat, luni, într-o conferinţă de presă, că din 2012 încoace, CJ Cluj a alocat pentru investiţiile de la Aeroportul Internaţional Avram Iancu circa 50 de milioane de euro.

„La CJ au fost foarte multe eforturi pentru aeroport. Dacă luăm cifrele din ultimii ani, CJ a avut ca prioritate nr 1 dezvoltarea Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj. În 2012 CJ a alocat 68 de milioane de lei, care s-au decontat către investiţiile de la  aeroport. În 2013 au fost aproape 81 de milioane de lei decontate, în 2014 până acum au fost 44 de milioane de lei. E vorba de aproximativ 50 de milioane de euro, care nu e o cifră mică şi care e suma cea mai mare care s-a acordat de CJ Cluj către regiile sau societăţile aflate în subordonare. Aeroportul a fost privilegiat din punct de vedere al investiţiilor făcute”, a declarat Remus Lăpuşan.

El crede că s-a profitat de buna credinţă a consilierilor judeţeni şi a formulat trei întrebări la care aşteaptă răspuns din partea conducerii aeroportului: care sunt datoriile aeroportului la această dată, pe categorii de lucrări?; de ce s-au încheiat în timp 26 de acte adiţionale de către conducerea aeroportului, care au fost motivele şi cu acordul cui s-au încheiat?; de ce a fost modificată prevederea contractuală potrivit căreia plata lucrărilor la pista aeroportului urma să se facă în 3 ani de la recepţia lucrărilor?

Remus Lăpuşan cere clarificări şi din partea fostului preşedinte al CJ Cluj, Alin Tişe (PDL).

„Situaţia nu poate fi adusă la zi decât prin exercitarea unor acte administrative, adică  toate informaţiile trebuie puse pe masă, trebuie cineva să le analizeze şi la sfârşit cineva să dea un aviz. Suntem foarte mulţi colegi care avem anumite nelămuriri şi din punctul nostru de vedere ar trebui ca pe tot ce a însemnat construcţie la pistă în acest moment să avem o expertiză tehnică în care să ni se spună că este corect, că lucrarea s-a făcut în bună regulă şi în acel moment vă garantez că toată lumea votează să luăm împrumut sau să găsm o soluţie care să rezolve situaţia. (…) Public îi cer dlui Tişe, pentru că a fost preşedintele CJ, să spună dacă a avut cunoştinţă de faptul că au fost încheiate acte adiţionale şi în perioada în care domnia sa a fost preşedinte şi de ce s-au încheiat respectivele acte adiţionale. Din ce ştiu eu, o parte din cele 26 de acte adiţionale au fost semnate în mandatul dlui Tişe”, a afirmat Lăpuşan.

De asemenea, acesta cere demisia directorului aeroportului clujean din Consiliul de Administraţie.

„În acest moment dl director Ciceo ar trebui să-şi dea demisia din funcţia de membru al CA şi de preşedinte al CA şi să avem două entităţi care să se poată verifica una pe alta, CA să-şi facă treaba, să ne ajute să găsim soluţie şi să facem lumină în situaţia care este acum la aeroport, pentru că, mai ales în situaţia de azi, nu se poate să fii şi preşedinte CA şi director general al aeroportului. Până se lămuresc lucrurile, domnia sa ar trebui să-şi dea demisia din funcţia de membru şi preşedinte al CA”, a subliniat Remus Lăpuşan.

Lucrările de la aeroportul clujean au intrat în vizorul DNA o dată cu reţinerea şi arestarea preşedintelui CJ, Horea Uioreanu.

În ultimele zile, angajaţi ai Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj au iniţiat o serie de proteste împotriva unei intenţii a CJ Cluj de a nu mai garanta un credit necesar aeroportului.

Protestatarii susţin că acţiunile lor sunt organizate ca urmare a unor documente ale CJ Cluj referitoare la finanţarea pistei aeroportului.

„Prin aceste documente se propune şi se întăreşte că în prima sedinţă ordinară a CJ Cluj din 30 iulie 2014 să se suspende efectele Hotărârii CJC nr. 19/30.01.2014 privind garantarea unei finanţări rambursabile interne în valoare de 50.000.000 lei, pentru realizarea investiţiilor publice de interes judeţean “Pista 3.500 m Etapa I şi suprafeţe de mişcare aferente” la Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj R.A.”, arată sindicaliştii, care atrag atenţia că în lipsa asigurării finanţării „se va ajunge la blocarea conturilor Aeroportului Cluj, la sistarea plăţilor curente şi la pierderea locurilor de muncă ale angajaţilor din perimetrul Aeroportului Cluj”. De asemenea, potrivit sursei citate, „se generează astfel riscul de insolvenţă pentru Aeroportul Cluj”.

În replică, reprezentanţii CJ Cluj dau asigurări că aeroportul clujean nu va fi afectat în nici un fel de problemele apărute în ultima vreme, legate de arestarea preşedintelui CJ, Horea Uioreanu, şi de protestele sindicaliştilor.

Vicepreşedintele CJ Cluj cu atribuţii delegate de preşedinte, Vakar Istvan, şi vicepreşedintele Ioan Oleleu au susţinut că nu se pune problema blocării conturilor aeroportului, aşa cum se vehiculează.

“Vizavi de ştirile care se vehiculează în ultima perioadă, pot să afirm că în momentul de faţă nu există şi nici nu va exista în viitor un pericol de închiderea Aeroportului Internaţional Cluj. Au fost discuţii zilele trecute cu reprezentanţiii băncii, care ne-au asigurat de întreaga deschidere, astfel încât până la clarificarea problemelor la nivelul aeroportului referitor la derularea contractului Pistă 2.100 de metri nu se pune problema vreunei acţiuni din partea băncii. De altfel, dânşii ne-au confirmat că nici nu doresc şi nici nu au pârghiile necesare pentru a face astfel de lucruri sau anumite acţiuni care să afecteze buna funcţionare a aeroportului clujean”, a subliniat Ioan Oleleu. Acesta a mai spus că înainte de a garanta creditul respectiv trebuie clarificate lucrurile, descoperite eventualele abuzuri, sens în care a prezentat şi un răspuns al DNA Cluj, conform căruia lucrările la noua pistă a aeroportului clujean fac obiectul unor investigaţii penale.


Publicitate

Postaţi un comentariu