Adrenalină pe patru roți cu Danny Ungur
Mi-a întors stomacul pe dos dar a meritat
Pe pilotul Danny Ungur, l-am cunoscut în urmă cu vreo șase luni, în mod intenționat. M-am dus la conferința de presă dinaintea primei etape din Campionatul Național de Raliuri cu un singur gând: să vorbesc cu Danny să facem un reportaj „viteză”.
Și acum pe final de vară, aproape de ultima etapă din campionat, am reușit. L-am stresat un pic la telefon și pe facebook în ultimele zile, că doar perseverența e cheia succesului, nu?
Ne-am dus cu Dan Bodea, colegul meu fotograf, la garajul echipei Napoca Rally Academy aflat lângă Cluj, undeva între comunele Florești și Gilău. Dintre mașini, apare, dintr-o dată, pilotul George Morar, unul dintre cavalerii mileniului trei ai acestui sport – cum e considerat alături de Danny, Bogdan Marișca și Horațiu Savu. George schimbă câteva vorbe cu noi și apoi își vede tăcut de treabă.
Prima dată copilot
Danny îmi aduce o cagulă și o cască. Mă ajută să mă echipez. Urmează să ne ducem pe macadam. “Ar fi bine să-ți strângi părul, o ți se umple de praf”, îmi spune Danny. Stau în cea mai scumpă mașină în care am stat vreodată, ținând cont de zecile de mii de euro investite in ea. E un Suzuki. Scaunul recaro nu e unul dintre cele mai comode în care am stat până acum, dar, ciudat, chiar îmi dă o senzație de siguranță. Danny îmi schimbă casca cu una cu microfon, că doar trebuie să ne auzim unul pe celălalt, pe traseu. Legată în centuri ajungem în drept cu oserul de mașini din Florești. Peste drum de locul unde, sâmbătă de sâmbătă, târgul plin își așteaptă cumpărătorii, se află macadamul. Aici îi găsim pe frații Simone și Mattia Tempestini, care se antrenează.
După ce cei doi piloți termină circuitul, pornim și noi în trombă. Stomacul meu e, parcă, lipit de scaun și uită, probabil să mai funcționeze în parametri normali. Danny e relaxat. Râde. „Cum ești? Îți place?”, mă întreabă el. Reușesc să îngân un “aha”. Imaginea se mișcă în fața mea cumva, sacadat. Traseul nu e foarte lung, așa că mai facem o tură. Stomacul meu, săracul, nu cred că e făcut pentru asta, sau poate, e doar o chestiune de obișnuință. Nu știu, îmi propun să-l întreb pe Danny când îmi recapăt glasul. Trecem prin norii de praf pe care i-am lăsat în urma noastră la prima tură. Îl văd pe Dan pe margine, plin și el de praf, din cap până-n picioare, făcând, conștiincios, așa cum face de fiecare dată, multe multe poze. Mă gândesc că poate va fi singura mea experiență de genul acesta și deja și văd pozele puse în album la loc de cinste. Oprim. Categoric, pentru mine a fost mult mai tare decât pe un montagne russe.
De-a învârtita
În parcarea din spatele centrului comercial din Florești, Simone repetă cu Mattia tehnici de contra derapaj, cu o Dacie ale cărei roți din spate sunt ridicate pe un fel de stativ mobil fixat și el pe alte roți mai mici. Vine rândul nostru. Danny la volan, eu în dreapta. Ei bine, dacă până acum starea stomacului meu a fost mai mult dată de adrenalină, după ce Danny mă învârte de câteva ori în timp ce îmi explică manevrele sale, bucuria mea e faptul că nu am mâncat recent nimic. “Ai permis?”, mă întreabă Danny. “Am”. “Atunci treci la volan”, îmi spune zîmbind. Mai mult sau mai puțin surprinzător, mă descurc chiar bine. Așa cred eu, așa zice și el. Poate așa crede și Dan, care nu pare deloc stresat când mă apropiu cu mașina de el. Din nou, cu toată seriozitatea care îl caraterizează, el face poze non-stop.
M-am decis. Știam că îmi place la nebunie șofatul, dar nu știam cum se face la mod profi. Așa că îl întreb pe Danny despre cursurile organizate de ei. Cocluzie: următorul meu plan, după ce fac școala pentru motociclete, e să mă prezint la băieții de la Napoca Rally Academy, să învăț o adevărată artă pe care ei o stăpânesc de minune.
O după-masă reușită. Mi-a întors stomacul pe dos, dar a meritat.
Preț cursuri Napoca Rally Academy
Napoca Rally Academy organizează cursuri de conducere cu durata de o zi sau de de două zile, la prețul de 350 de euro și cursuri de pilotaj, tot cu durata de două zile, varianta basic, pe mașină Dacia Logan, la prețul de 800 de euro și varianta pilotaj, pe mașină Subaru, la prețul de 1200 de euro.
[stextbox id=”custom” caption=”Niciun weekend fără curse”]Napoca Rally Academy organizează în acest weekend, la Sibiu, o etapă din Campionatul de Slalom Paralel, unde își va face debutul și cel mai tânăr membru al familiei Tempestini: Mattia care are doar 16 ani. Acesta va debuta cu un Peugeot 205, aceeași mașina cu care a concurat și fratele său, Simone în Campionatul de Slalom Paralel. „Aceasta e o pasiune familie pe care eu o continui. Nu mi-e frică, poate doar din când în când când greșesc și pierd un pic controlul mașinii. Îmi plac însă și alte sporturi, cum ar fi tirul, baschetul”, a spus Mattia Tempestini.
Tot la Sibiu va lua startul și Simone Tempestini, ca un ultim test înainte plecării spre Polonia pentru startul într-o nouă etapă din Campionatul European de Raliuri. În paralel, Florin Tincescu va lua startul la Trofeul Câmpulung, etapa a șasea din Campionatul Național de Viteză în Coasta Dunlop. Dupa acest weekend, Simone Tempestini și Dorin Pulpea vor pleca spre Polonia pentru etapa din Campionatul European de Raliuri, iar celelalte echipaje Napoca Rally Academy vor pleca spre Bacău pentru etapa a șaptea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop, etapa la care Marco Tempestini va debuta cu o nouă mașină, un model Ford Fiesta R5.[/stextbox]
Mai jos puteți vedea o galerie foto realizată de fotoreporterul Dan Bodea
[nggallery id=121]