Zece restaurante din Cluj în prima ediție Gault&Millau România

Gala Gault&Millau România 2018

Prima ediție a ghidului gastronomic Gault&Millau România include zece restaurante din Cluj-Napoca, dintre care două sunt în top 10 național, se arată într-un comunicat de presă al editorului. Cele două, Baracca și Cabinet de Vin & Cocotte, alături de Atra din Valea Doftanei, sunt singurele prezențe în Top 10 din afara capitalei.

Gault&Millau este considerat concurența celebrelor ghiduri Michelin și are un sistem de notare cu puncte și bonete.  

Potrivit comunicatului Gault&Millau România, cu 14 puncte și 2 bonete, Baracca este în fruntea clasamentului din Cluj, iar Roland Suciu, bucătar-șef Baracca, a fost nominalizat la categoria „Marii bucătari de mâine”. Urmează Cabinet de Vin & Cocotte (13 puncte, 2 bonete), Bujolé (12,5 puncte, 1 bonetă), Fragment (12 puncte, 1 bonetă), Rod (12 puncte, 1 bonetă), Casa Boema (11 puncte, 1 bonetă), Tokyo (11 puncte, 1 bonetă), Zama (11 puncte, 1 bonetă), Carrousel by Chios (10,5 puncte), Via (10,5 puncte). Localul Toulouse este și el inclus în ghid, la secțiunea POP, o selecție de restaurante accesibile și la modă.

Pe plan național, restaurantul care a obținut cel mai bun punctaj este Maize, din București, notat cu 15 puncte și trei bonete. Pe locurile 2-3 se află, la egalitate, Kane și The Artist, tot din București, cu câte 14,5 puncte și 2 bonete. 

Notele din ghidul Gault&Millau pot să ajungă la maxim 20. Mâncarea e importantă în proporţie de 70%, dar se ține cont și design, creativitate şi aprovizonarea cu ingrediente proaspete. 

Ghidul Gault&Millau România 2018 a fost lansat luni, 14 mai, și cuprinde 141 de restaurante şi localuri POP din șase oraşe (Braşov, Bucureşti, Cluj, Oradea, Sibiu și Timişoara). 

În cadrul aceleiași gale, bucătarul-şef Alexandru Petricean (restaurantul Maize, Bucureşti) a obţinut nota maximă în primul ghid din România: 15 puncte şi 3 bonete, devenind astfel bucătarul-șef al anului Gault&Millau România 2018.

De asemenea, Adrian Hădean a primit premiul pentru educaţie în gastronomie, pentru campanii precum Eat This, Şcoala de Bucătari şi Farfurii Curate.

 

„Organizația Mondială a Turismului arată că 80% dintre entităţile implicate în turism la nivel global consideră gastronomia ca fiind un factor important în alegerea unei destinaţii pentru o călătorie. Este clar că România îşi descoperă încă potenţialul gastronomic, iar Gault&Millau este un partener care va susţine dezvoltarea în această direcţie”, a declarat Alexandre Almăjeanu, fondator Gault&Millau România

Distribuie:

Postaţi un comentariu