Premieră mondială la Cluj: Orange deschide primul smart shop din grup

România este prima țară în care Grupul Orange lansează conceptul revoluționar de smart shop: un magazin în care digitalul este omniprezent și le oferă clienților de servicii telecom o abordare mai personalizată. Primul asemenea smart a fost prezentat astăzi la Cluj-Napoca și va fi accesibil publicului de mâine, 20 martie.

Magazin complet digital

Smart shop-ul este integral digital, ceea ce înseamnă pentru clienți și timp redus pentru soluționarea cerințelor, o abordare personalizată a ofertelor și soluții pentru petrecerea cât mai plăcută a timpului de așteptare.

În noul Orange shop nu va fi folosită hârtia, nici măcar pentru contracte, totul fiind digital. Astfel, clienții primesc bon de ordine direct prin sms, pot urmări ofertele pe 18 ecrane interioare şi pe un videowall, precum şi pe telefoanele şi tabletele expuse, iar contractele se semnează în format electronic.

O altă noutate este masa digitală, la care, cu ajutorul unui reprezentant de vânzări, clienții persoane fizice își pot configura propriul abonament, alegând serviciile și resursele pe care le consideră potrivite. Clienţii persoane juridice au zone special amenajate în care pot discuta cu reprezentanți de vânzări dedicaţi despre soluţii personalizate pentru afacerile lor.

La Orange shop, clienţii pot testa un număr de peste 600 de accesorii, peste 50 de gadgeturi wearable. De asemenea, pentru a scurta timpul de aşteptare al clienţilor în magazin, personalul a fost mărit de la 13 la 20 de reprezentanţi.

Pe durata vizitei, clienții pot folosi gratuit internet prin Wi-Fi, iar cei care activează funcția Bluetooth pot primi direct pe dispozitivele lor informaţii despre oferte, produse şi servicii, prin intermediul tehnologiei Beacon atunci când se apropie de diferitele zone ale magazinului.

Shopul este vizitat de aproximativ 1200 de clienți în fiecare zi, iar reprezentanții companiei se așteaptă la o creștere de circa 20% după lansarea noului concept de smart shop. Clienţii care vizitează până pe 20 aprilie acest magazin se pot bucura de o ofertă specială, la prelungirea abonamentului.

Jean-François Fallacher, CEO Orange România, a explicat de ce a fost aleasă România și Clujul pentru această premieră.

„Clujul este un oraș al inovării și suntem foarte încântați să fim aici. Strategia noastră pentru următorii 5 ani, „Essentials2020”, este construită în jurul clientului şi dorinţei de a-l conecta cu ceea ce este esențial pentru el, prin intermediul unei experienţe de neegalat. Acest magazin este un prim exemplu în acest sens. Vom continua în acelaşi ritm susţinut, cu planuri de a investi aproape o jumătate de miliard de euro până la sfârșitul anului 2018. Noul concept de smart shop este un exemplu ce ilustrează această strategie. Le propunem clienților un spațiu inovator şi o călătorie digitală completă, în care să poată descoperi toate avantajele pe care tehnologia le poate aduce în viaţa de zi cu zi. Am ales România pentru a lansa primul smart shop pentru că aici avem o infrastructură foarte bună, fie că vorbim despre internet de mare viteză sau despre infrastrutura mobilă care este foarte extinsă. De ce Cluj? Pentru că avem o istorie mai specială cu această regiune și cu acest oraș unde am lansat de-a lungul timpului și alte noutăți Orange.” a declarat acesta.

Prezent la eveniment, primarul Emil Boc a ținut să mulțumească reprezentanților companiei pentru ”colaborarea foarte bună cu comunitatea clujeană. Vreau să spun că sunteți la momentul și locul potrivit pentru că astăzi când spui Cluj-Napoca te gândești la cercetare, la inovare”.

Este primul magazin de acest gen pe care îl deschidem și trebuie spus că în noua strategie singurul nostru focus sunt clienții. Dorim să le oferim clienților noștri o experiență care să îi conecteze cât mai bine cu viața lor de zi cu zi, de accea pot spune că acest magazin a fost co-crerat alături de cclienții noștri.În următorii cinci ani ne propunem că 20% din magazinele noastre să fie transformate în smart shopuri”, a spus și Laurent Paillassot, Deputy CEO, Grupul Orange.

Design special: stilul încurajează dialogul cu clientul

Clienții vor descoperi un magazin mai mare decât până acum, circa 325 de metri pătrați, amenajat într-un stil care încurajează dialogul cu clienții.

”În noul nostru concept am pornit de la date statistice care arată că clienții noștri din România au câteva obiceiuri legate de telefonul mobil și utilizarea de date de pe acesta. Mai exact 30% dintre cei circa 10 milioane de clienți români utilizează zilnic internetul, iar 62% o fac utilizând smartphone-ul, 42% din timpul de utilizare fiind pentru streaming. Volumul a crescut de la 300MB pe lună în 2014 la 900 MB pe lună la finele lui februarie 2015 și ne așteptăm în continuare la creșteri semnificative. De aceea și serviciile pe care le oferim în magazin trebuie să fie mai complexe și personalul mai bine pregătit, pentru că dacă atunci când ofeream doar sergicii de voce și sms era mai simplu, acum cu folosirea datelor totul devine mai complex. De asemenea, și timpul de servire trebuie să fie mai scurt, trebuie să fim mai rapizi, pentru că timpul e important. Totodată dorim să oferim cât mai eficient și service-ul. Dacă în 2009 lansam primul service în cadrul unui magazin Orange, acum avem 10 asemenea centre și 70% din problemele tehnice cu telefonul ale clienților sunt rezolvate pe loc. În acest magazin totul va fi digital, nu vom avea postere, nu vom avea broșuri și inclusiv contractul clienților va fi trimis electronic”, a explicat Julien Ducarroz, CCO Orange România.

Magazinul nu și-a schimbat numai designul, avem patru zone noi în magazin: fun unde clienții pot avea câteva experiențe muzicale plăcute și unde avem expusă o chitară semnată de Lenny Kravitz, zona work destinată în special clienților business, zona weareble unde se află la dispoziția clienților tot felul de dispozitive de genul ceasurilor inteligente sau alte deviceuri care se leagă de practicarea unui sport, precum și zona home în care am vrut să aibă la dispoziție aplicația noastră de TV, dar și gadgeturi pentru monitorizarea diferitelor activități pe care în mod normal le facem casă, cum ar fi somnul, cât am dormit, care e calitatea somnului, etc”, a explicat Claudiu Dragomir, Sales&Distribution Director Orange România.

Mai jos puteţi urmări o galerie foto realizată de Dan Bodea

 

 

Distribuie:

Postaţi un comentariu