ISJ Cluj a sprijinit perfecționarea a 300 de cadre didactice și 13 manageri din școlile defavorizate din Cluj și Hunedoara

Foto: Inspectoratul Școlar Județean Cluj

Inspectoratul Școlar Județean Cluj a finalizat un amplu proiect ce a vizat îmbunătățirea calitații și accesul echitabil la educație prin dezvoltarea competențelor didactice și profesionale a 300 de cadre didactice, personal de sprijin și 13 manageri școlari din școlile defavorizate din județele Cluj și Hunedoara. Proiectul, implementat în parteneriat cu Agenția de Administrare a Rețelei Naționale de Informatică pentru Educație și Cercetare, a durat 34 de luni, a costat peste 6,6 milioane de lei, din care asistența financiară nerambursabilă a fost de 5,6 milioane lei, și a presupus participarea la programe de formare și dezvoltare instituțională/acțiuni educaționale destinate în special copiilor cu grad crescut de risc educațional, în vederea reducerii și prevenirii părăsirii timpurii a școlii.

”La finalul programelor de formare grupul țintă este capabil să folosească metode inovative, interactive, atractive în procesul de predare, dar și să realizeze fișe de evaluare și dezvoltare personală a elevilor, care să-i ajute la îmbunătățirea performanțelor școlare prin acțiuni specifice. În procesul educativ au fost implicați atât părinții cât și comunitatea, facilitându-se dialogul școală-familie-comunitate și au fost promovate exemplele de bună practică”, arată Inspectoratul Școlar Cluj.

Principalele rezultate înregistrate la finalul proiectului:

  • 300 de cadre didactice și personal de sprijin formate (au participat la programe de formare acreditate – „Evaluare și dezvoltare personală a copiilor și elevilor”, „Folosirea mijloacelor TIC în educație” și la un curs de dezvoltare a competențelor transversale), din care minimum 285 de persoane au fost certificate;
  • 13 manageri școlari formați (au participat la programul de formare „Management educațional”);
  • 13 planuri de dezvoltare instituțională optimizate/actualizate și monitorizate;
  • 214 mini-proiecte educaționale implementate;
  • 214 instrumente de sprijin acordate;
  • 71 de burse de performanță acordate;
  • 48 de mini-proiecte educaționale (pentru calitate în educația incluzivă) implementate;
  • 48 de premii pentru calitate în educația incluzivă acordate câștigătorilor;
  • 13 ateliere de lucru desfășurate;
  • 10 workshopuri pentru facilitarea schimbului de idei organizate;
  • 100 de vizite de schimburi de bune practici organizate;
  • 1 rețea de parteneri creată pentru facilitarea dialogului școală – familie – comunitate – actori relevanți;
  • 1 rețea de profesori, personal de sprijin și mentori creată.

Proiectul a fost cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Distribuie:

Postaţi un comentariu