Încă un pas important pentru trenul metropolitan din Cluj. Proiectul a intrat în Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică

Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică prezentat miercuri de Guvernul Orban prevede o serie de investiţii majore pentru dezvoltarea infrastructurii, cu un cost estimativ de peste 60 miliarde euro, scrie ZF.ro.

Pe zona rutieră, planul propune finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare – 407,3 Km de autostrăzi şi drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro.

Proiectele promise sunt Sibiu – Piteşti (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Piteşti, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borş), Sebeş – Turda, AO:Inelul de Sud Bucureşti, Varianta de ocolire Bacău şi Podul peste Dunăre de la Brăila.

De asemnea, Guvernul propune conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României şi cu reţelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres. Perioada: 2020 – 2030. Cost estimat: 31 miliarde euro ( Sibiu – Piteşti (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădăşelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureş – Iaşi – Ungheni, A3: Ploieşti – Comarnic – Braşov, A7: Ploieşti– Suceava – Siret, AO: Inelul de Nord Bucureşti; Bucureşti – Alexandria – Craiova – Lugoj, Buzău/Focşani – Brăila – Galaţi, Măcin – Tulcea – Constanţa; Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida).

În domeniul feroviar, sunt prevăzute investiţii în cca. 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro, care includ finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulaţia trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h.Proiectele noi de modernizare a căii ferate sunt Ploieşti-Suceava-Dărmăneşti, Bucureşti-Craiova-Timişoara-Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Feteşti, Port Constanţa-Palas, Predeal-Braşov, Centura feroviară a Municipiului Bucureşti, Cluj Napoca-Episcopia Bihor.

Planul include şi lansarea unui tren metropolitan Nădăşelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonţida.

De altfel, primarul Clujului, Emil Boc, a semnat în aprilie, anul acesta, contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate si fezabilitate pentru Metrou si Trenul Metropolitan, cu reprezentanții asocierii SVS Engineering – Italia, Sistra – Franța, și Metrans – România,câștigătoarea licitației organizate în acest sens.

Citiți și: A fost semnat contractul de realizare a studiilor pentru cel mai important proiect din istoria Clujului: metroul și trenul metropolitan

Alte investiţii sunt prevăzute pentru dezvoltarea unor noi magistrale de metrou şi extinderea celor existente (Finalizare lucrări M5, lansare M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, M4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, extensie M2 Pipera – Petricani şi Berceni – Linia de Centură Sud).

Este amintit cu această ocazie şi metroul Cluj Napoca, pe ruta Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca.

În sectorul naval, planul prevede investiţii totale de 4,3 mld. euro pentru modernizarea şi extinderea infrastructurii porturilor maritime şi fluviale, cu accent pe Portul Maritim Constanţa, precum şi investiţii pentru asigurarea navigaţiei pe tot parcursul Dunării, pe tot timpul anului .

Pentru sectorul aerian sunt amintite investiţii totale de 2,9 mld. euro, care vizează extinderea şi construirea de terminale pentru pasageri, cât şi de zone cargo.

Distribuie:

Postaţi un comentariu