Aproape 11.000 de apeluri în 2017, la serviciul ALOPEDI

ALOPEDI 0364-917, serviciul de callcenter dedicat sfaturilor medicale pediatrice asigurat de către medicii Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii din Cluj-Napoca a fost apelat anul trecut de 10.852 de ori, o creştere cu 16,4% faţă de anul 2016.

Numărul mediu de apeluri este de 30 pe zi, 75% dintre acestea fiind preluate în intervalul orar 8-22. Înființat ca un serviciu de telemedicină dedicat copiilor din zona metropolitană Cluj- Napoca, în prezent doar 50% dintre apeluri provin din această zonă. Astfel, serviciul este intens solicitat și de pacienți din alte județe, pe primul loc aflându-se Bucureștiul, cu 25,7% dintre apelurile din afara Clujului, urmat de Brașov, Constanța, Alba, Prahova și Timiș. În același timp, 122 de apeluri au provenit în anul 2017 din alte țări.

În ceea ce privește repartizarea pe parcursul anului, cele mai multe apeluri s-au înregistrat în perioadele de primăvară și iarnă, respectiv în lunile martie-aprilie și decembrie-ianuarie. Febra a rămas și anul trecut cel mai frecvent motiv pentru care se apelează 0364-917, respectiv 20% dintre apeluri, urmată fiind de problemele digestive – 19% și de cele respiratorii – 15,8%. Majoritatea apelurilor, mai exact 70% dintre acestea s-au finalizat cu sfaturi privind îngrijirea copilului la domiciliu și comunicarea semnelor de alarmă specifice fiecărei situații, un număr de 1.452 de copii (13,4%) au avut nevoie de consult imediat față în față, în timp ce de intervenția serviciului de ambulanță a fost nevoie în doar 112 situații.

Distribuie:

Postaţi un comentariu