Foto | A fost semnat contractul de realizare a studiilor pentru cel mai important proiect din istoria Clujului: metroul și trenul metropolitan

Foto: Primăria Cluj-Napoca

Primarul Clujului, Emil Boc, a semnat astăzi contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate si fezabilitate pentru Metrou si Trenul Metropolitan, cu reprezentanții asocierii SVS Engineering – Italia, Sistra – Franța, și Metrans – România,câștigătoarea licitației organizate în acest sens.

Valoarea adjudecată a licitației este de 35,9 milioane de lei cu TVA, adică 7,4 milioane de euro, față de 55,2 milioane de lei, aproximativ 11 milioane de euro, cât era valoarea estimată a contractului la momentul demarării licitației.

”Realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate pentru metrou și tren metropolitan este cel mai important proiect de infrastructură din istoria Clujului. Acest proiect integrat își propune să contureze viitorul Clujului pentru mai multe investiții, pentru mai multe locuri de muncă bine plătite și pentru a asigura mobilitate locuitorilor din Cluj și din întreaga zonă metropolitană. Proiectul are practic în vedere dezvoltarea economică viitoare a Zonei Metropolitane Cluj. Prima componentă este legată de trenul metropolitan. Avantajul e că avem deja infrastructura pentru tren, avem calea ferată, precum și proiectul Ministerului Transporturilor de modernizare a căii ferate între Cluj și Episcopia Bihor. În acest context, noi avem în vedere dezvoltarea pe o rază de 100 kilometri de la Huedin la Dej, iar trenul metropolitan va permite mobilitatea forței de muncă, noi investiții, locuri de muncă mai bine plătite astfel încât Clujul să aibă viitor și își mențină atractivitatea economică și de calitate a vieții. Metroul, inclusiv varianta de suprafață pe raza localităților Gilău și Florești, împreună cu centura metropolitană vor decongestiona radical traficul sufocant și vor crește calitatea vieții la Cluj”, a declarat primarul Emil Boc.

Termenele de livrare a studiilor menționate sunt de 14 luni pentru trenul metropolitan (PUZ + Studiu de Fezabilitate, inclusiv acord de mediu, documentație pentru exproprierea terenurilor) și de 26 de luni în ce privește metroul (Studiu de Prefezabilitate +PUZ + Studiu de Fezabilitate).

Prima componentă a acestui proiect are în vedere realizarea trenului metropolitan de la Huedin la Dej, cu stații CFR noi între Baciu și Baciu Triaj, la Tetarom (Tăietura Turcului), Podul IRA (acolo unde se va intersecta trenul cu metroul) și Aerportul Cluj-Napoca.

Proiectul referitor la metrou are două etape de implementare: zona Florești – Spitalul Regional de Urgență – Vivo – Podul IRA, pe o distanță de aproximativ 20 de km, și traseul de 7 km între Gilău și Florești. Având în vedere importanța relativă a comunei Gilău în zona metropolitană, va fi studiată cu prioritate asigurarea de legături de autobuz între Gilău și capetele ambelor sisteme de transport rapid (la Florești pentru metrou, respectiv la Nădășel – via A3 – pentru trenul metropolitan). Astfel, se va studia cu prioritate introducerea liniilor de autobuz care să alimenteze stațiile din rețeaua rapidă metropolitană.

După finalizarea studiilor, va urma etapa finală a proiectului: licitația pentru proiectarea și executarea metroului și a trenului metropolitan Cluj, iar lucrările pentru finalizarea acestora vor costa, după primele estimări, peste un miliard de euro. Finanțarea lucrărilor va fi asigurată, potrivit afirmațiilor lui Emil Boc, cu ajutorul fondurilor europene, locale și naționale – inclusiv private.

Galerie foto: Primăria Cluj-Napoca

semnare contract tren si metropolitan 2 semnare contract tren si metropolitan 3 semnare contract tren si metropolitan 4 semnare contract tren si metropolitan 5
<
>

 

Distribuie:

Postaţi un comentariu