1, 1 milioane de lei, bugetul solicitat al primelor 250 de inițiative din proiectul Com`ON Cluj-Napoca. Se caută soluții pentru împărțirea celor 500.000 alocați de Primărie

Campania de vot pentru inițiativele depuse în cadrul proiectului Com`ON Cluj-Napoca s-a încheiat miercuri, 15 aprilie, după ce data limită a fost prelungită cu două zile. Potrivit organizatorilor, până în ultimul moment s-au adunat peste 48.600 de voturi de la 18.700 de persoane pentru cele 437 inițiative. 

Deși intervalul anunțat pentru finanțarea și începerea realizării proiectelor era 4 mai-30 noiembrie, iar în 5 decembrie era termenul limită pentru depunerea rapoartelor financiare și narative pentru proiectele finanțate, aceste date vor fi decalate. Potrivit Hannei Ugron, coordonator al proiectului Com`ON Cluj-Napoca,  prima intalnire cu reprezentantii grupurilor informale va avea loc marti, 21 aprilie la ora 15.30, la Sala Mare a Primariei Cluj-Napoca, când va fi adus în discuție modul în care bugetul total al inițiativelor va fi distribuit, având în vedere că acesta depășește suma alocată de la bugetul local,  respectiv 500.000 lei. „Bugetul total al primelor 250 de inițiative este de 1.119.865, 49 lei, ceea ce este dublul sumei pe care o avem din partea bugetului local. Ca urmare, vom încerca să găsim soluții de comasare a inițiativelor, de recalibrare a bugetelor și chiar să negociem cu grupurile informale pentru a ajunge la un consens. În aceste zile ne gândim și la o campanie de mobilizare a comunității prin care să fie susținute proiectele câștigătoare, vrem să discutăm și cu administrația și cu diverse instituții sau companii pentru găsirea fondurilor suplimentare de care avem nevoie. De asemenea, ne gândim și la proiectele care ar trebui să se desfășoare în luna aprilie și vom discuta cu inițiatorii lor dacă datele acestora nu pot fi amânate”, a precizat Hanna Ugron. „De exemplu, în cazul proiectelor care presupun conferințe și care implică închirierea unei săli sau a unui spațiu, putem să găsim soluții prin încheierea de parteneriate și astfel nu vor mai exista costuri de închiriere”, a explicat coordonatoarea proiectului Com`ON Cluj-Napoca.

Potrivit Hannei Ugron rezultatele campaniei de votare a proiectelor în cadrul  programului Com`ON Cluj-Napoca au scos la iveală anumite date care se află acum în proces de cercetare. „După primele analize, am văzut că o bună parte a comunității maghiare a făcut campanii comune de promovare a ideilor ceea ce a dus la strângerea unui număr mare de voturi. Din păcate, deși votanții aveau la dispoziție 15 voturi pe care să și le exprime în favoarea proiectelor înscrise,  în medie și-au exprimat doar 2, 5 voturi. Ce am mai observat a fost faptul că proiectele înscrise în acest program au fost în mare majoritate destinate zonei centrale a orașului, deși noi încurajasem realizarea lor și în cartiere sau în zonele periferice”, a declarat Hanna Ugron, pentru Transilvania Reporter.

Astfel, chiar dacă Primăria Cluj-Napoca nu a susținut integral inițiativa grupului Musai-Muszáj de a așeza plăcuțe multilingve, în română, maghiară și în germană la intrările în oraș, proiectul a terminat pe locul întâi la votul organizat de Com’on Cluj. Proiectul a fost votat de 920 de tineri clujeni și a terminat pe primul loc. La vot au participat 437 de proiecte.

865 de voturi a obținut inițiativa Dance and smile care dorește să sărbătorească în perioada 19–26 aprilie cei 30 de ani de existență al Ansamblului Bogáncs din Cluj printr-un șir de manifestări culturale (spectacole, concerte, expoziții, casa dansului popular, flashmoburi, proiecție de film documentar în premieră etc.).

725 de voturi a obținut, în continuarea clasamentului celor mai votate idei, inițiativa grupului Famous, respectiv VATRIOM . Proiectul are la baza crearea a 8 costume de roboti, din care doi pe catalige, care prin gradul de noutate, coregrafie, spectacol, creație vestimentară și electrică vor surprinde și totodată vor ține în suspans publicul clujean în decursul celor 30 de minute de spectacol. Tot grupul Famous a primit un număr mare de voturi pentru alte patru inițiative: Spectacol de corzi & trambulină,  Jonglerie cu poi,  Menuet pe catalige, Mitul Păsării Măiestre.

570 de voturi a obținut inițiativa Sesiunea Internatională de Comunicări Stiinţifice (SECAAB) propusă de grupul Awesome Social Buddies (ASB).

463 de voturi au fost acordate proiectului grupului EXIT, Horror Story – Teatru itinerant. Spectacolul se va desfășura în spațiul cultural alternativ Reactor de Creație și Experiment și va fi unul itinerant, așadar nu se va limita la sala studio, ci va acoperi o cât mai mare parte din clădirea – fostă tipografie (etaj, mansardă, pivniță), într-o încercare de a crea o experiență cât mai puternică și a elimina, pe cât posibil, distanța dintre public și poveste. Perioada în care se va desfășura proiectul va fi 1-30 iunie.

432 de voturi, clasându-se astfel în top 10 al celor mai votate propuneri, a primit inițiativa Pop-Up Gallery al grupului Potential Collective.

Scopul proiectului Com`ON Cluj-Napoca a fost să asigure un portofoliu de 250 de inițiative  pentru comunitatea clujeană, fiecare proiect putând să primească o finanțare de maxim 4.500 lei. Pentru asta, Primăria Municipiului Cluj-Napoca a alocat un buget total de 500.000 lei. În funcție de bugetele inițiativelor validate prin vot de comunitate, vor putea primi finanțare maxim 250 de inițiative, fiecare cu buget de până la 4.500 lei, dar în limita bugetului total de 500.000 lei alocat de către Primăria Municipiului Cluj-Napoca.

Postaţi un comentariu