Înșelat de bancă cu 2.000 de euro

Între anii 2009 - 2012 au fost depuse 40 de sesizări referitoare la clauzele abuzive ale băncilor

După desființarea comisioanelor de risc în 2010, băncile le-au redenumit și au continuat să perceapă comisioane abuzive de la clienți. Numai în acest an, la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Satu Mare au fost depuse 12 sesizări cu privire la clauzele abuzive ale băncilor, toate fiind transferate în instanţă.

Comisionul de risc, mascat în comisionul de administrare

Sătmăreanul Emilian Franzen este unul dintre reclamanţii sătmăreni care a fost înşelat de BCR cu cel puţin 2.000 euro.

“Am un contract de credit bancar încheiat cu BCR în octombrie 2007, în care este stipulat un comision de administrare 9 euro lunar, reprezentânt 0, 05% din valoarea creditului. Verificând desfăşurătorul de rambursare am constatat că valoarea comisionului este de 59 euro, deci cu 50 euro mai mult în fiecare lună. M-am adresat băncii dar nu am primit o explicaţie plauzibilă. În schimb, am constatat că deşi a fost desfiinţat în 2010 deoarece a fost considerat o măsură abuzivă, comsionul de risc a fost adăugat la comisionul de administrare, adică l-au redenumit. Sunt convins că toţi clienţii BCR sunt în aceeaşi situaţie ca mine. Din anul 2010, de când a fost desfiinţat comisionul redenumit ulterior, am pierdut cel puţin 2.000 euro” – a declarat Emilian Franzen.

Maria Pinter, comisar şef adjunct al  Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Satu Mare, a declarat marți într-o conferință de presă că, între anii 2009 – 2012, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Satu Mare au fost depuse 40 de sesizări referitoare la clauzele abuzive ale băncilor, care au fost transmise instanţelor. În 27 de cazuri, instanţa a dat câştig de cauză reclamanţilor cărora le-au fost reclaculate dobânzile, restul urmând a fi soluţionate.

S-a modificat legislația

Aceasta a precizat că, începând cu 1 octombrie, reclamaţiile referitoare la clauzele abuzive ale operatorilor depuse la Comisariatele Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor vor fi transferate la Bucureşti, la structura nou înfiinţată din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Măsura este determinată de modificarea Legii 193/2000 care prevede ca de acum înainte cercetarea în instanţă a sesizărilor să aibă loc în oraşul unde îşi are sediul central operatorul reclamat. Totodată, modificările legislative prevăd de la 1 octombrie procese colective pentru sesizările care vizează clauzele abuzive, iar în caz de câştig din partea reclamanţilor, băncile sunt nevoite să modifice toate contractele de credit.

Maria Pinter a precizat că  cetățenii care iau credite trebuie să fie foarte atenţi la întocmirea reclamaţiilor şi la documentele ataşate, deoarece sunt necesare contractele de credit conforme cu originalul, scrise de bancă sau de consumator, plus toată corespondenţa purtată cu banca până la zi.

”La CJPC acestea vor fi studiate, se va cere un punct de vedere al băncii reclamate, după care vor fi transmise la Bucureşti”, a precizat Ointer.

Distribuie:

Postaţi un comentariu