Misterioasele Stikeez au invadat lumea copiilor

Cu Stikeez ți se poate întâmpla orice! Aşa sună sloganul unei campanii cu premii constând în jucării pentru copii, recent încheiate de un important retailer de pe piaţa românească. Cei de la Lidl mizau pe o campanie de succes, care să aducă vânzări semnificative, dar probabil că nu se aşteptau la un impact atât de puternic care a creat un adevărat fenomen în rândul copiilor şi părinţilor. Astfel că, deşi campania s-a încheiat oficial de mai bine de o săptămână, fenomenul continuă să ia amploare.

1370940592-4662

Copii şi părinţi caută cu disperare să îşi completeze colecţia de 24 de figurine cu personaje haioase. Există o adevărată „piaţă neagră” a figurinelor. Colecţia completă sau figurine la bucată pot fi achiziţionate de pe principalele site-uri de anunţuri. Astfel o figurină, costă, în funcţie de cât de răspândită este, între 10 şi 15 lei, iar colecţia completă cu planşa de joc şi săculeţul de depozitare se vinde cu 150 de lei. Pisicuţa roz, Kittie, e printre cele mai greu de găsit, aşa că se „tranzacţionează” la preţuri exorbitante. Am asistat şi noi la un asemenea schimb în care pentru o pisică rarisimă s-au dat la schimb nu mai puţin de 3 alte figurine.

Mai mult, planşa de joc, care din start a fost disponibilă în concurs în mult mai puţine exemplare e adusă „din import”. „Planşă Stikeez, adusă de la Lidl Franţa, 20 de lei”, sună un anunţ pe un site. Dar ce îi atrage pe copii la figurinele micuţe puse în joc? „Îmi plac foarte mult că sunt drăguţe. Îmi place că fac zgomot şi mă pot juca. Am un vecin care şi el are Stikeez şi merg la el să facem schimb. Nu avem planşă de joc, dar a spus că va face rost să ne putem şi juca. Au toţi colegii mei Stikeez. Unul dintre ei are toată colecţia. Dar eu am avut două dubluri şi le-am dat altor colegi. Însă îmi mai lipsesc din colecţie, dar nu aşa multe”, spune Andreea, o fetiţă de 7 ani, care poartă figurinele în săculeţ cu ea atât la şcoală cât şi la lecţiile de pictură, unde minute bune sunt dedicate schimbului de Stikeez cu colegii. „Preferatul meu e Hip-Hip (n.r. figurina care reprezintă un hipopotam). Am aproape toată colecţia, puţine îmi mai lipsesc. Am avut şi dubluri dar am făcut schimb”, povesteşte şi Paul, un băieţel de 5 ani. „Jucăriile sunt frumoase, dar dacă ar fi să le fac eu le-aş face puţin mai mari şi aş face o colecţie întreagă cu delfini şi rechini, îmi plac mult rechinii. Îmi lipsesc din colecţie şi mi-aş dori mult să primesc lupul negru”, spune şi Mara, elevă în clasa pregătitoare.

Părinţii au dat şi ei în mintea copiilor, aşa că pe toată durata campaniei, adică timp de şase săptămâni, au luat cu asalt magazinele Lidl pentru a face cumpărături de minim 50 de lei care să le aducă pentru copii preţioasele figurine. „Am mers până în Câmpia Turzii la magazin, nu îmi trebuia ceva anume, dar am vrut neapărat să primesc figurinele. Am făcut cumpărături de 500 de lei ca să primesc premiile”, povesteşte o mămică. Pentru alţi părinţi drumurile la magazin au devenit regulă zilnică, iar colegii de birou făceau liste de cumpărături pentru a se aduna suma minimă necesară „câştigării” măcar a unui Stikeez. Se face apel la prieteni, cunoştinţe, rude, părinţi, oriunde este un magazin cu promoţia respectivă, pentru a procura figurinele mult dorite.

Concurs importat din Germania

images (1)

Concursul a fost lansat prima dată în Germania unde a avut un succes foarte mare. Regulile sunt similare cu cele ale altor jocuri celebre de pe vremuri cum e Piticot, dar pentru copiii de azi figurinele Stikeez par a fi mult mai atractive. Aşa că la final de promoţie a fost jale mare. „Am văzut în ultima zi de promoţie seara, la închiderea magazinului, zeci de părinţi cu copii care mai doreau să prindă o figurină, dar la magazinul respectiv nu mai erau, se epuizase stocul, aşa că au urmat lacrimi de dezamăgire, dar şi curse între magazine, poate, poate dincolo vor mai prinde jucăriile mult visate”, povesteşte Maria. „Copilului meu îi plac foarte mult figurinele, se joacă cu ele, la unele chiar a învăţat să le spună numele. Păcat că sunt aşa de mici şi poţi să le pierzi uşor, dar jocul e foarte captivant pentru copii”, spune şi Nicu, tatăl unui băieţel de numai un an. „Cred că e cea mai bună campanie de marketing pe care am văzut-o în acest an. Copiii după ce văd primele figurine sunt de-a dreptul fascinaţi şi atunci noi, ca părinţi, nu mai avem scăpare. Cei de la magazin au ştiut clar pe ce să mizeze, că nu îi poţi refuza copilului tău aproape nimic. Pe lângă noi părinţii, şi bunicii au trimis fiicei mele figurinele de Stikeez, şi am ajuns să i le dăm ca recompensă”, explică Florin, tatăl unei fetiţe de 6 ani. Dar nu toate experienţele de pe parcursul campaniei sau de după campanie au fost plăcute. „Am cheltuit 453 lei la Lidl special ca să cumpăr 8 stikeez pentru un copil de 9 ani. La final nu le-am mai primit, pentru că se terminase promoția. Dar afișele erau vizibile pentru cumpărători, deși stikeez-urile nu mai erau disponibile”, povesteşte dezamăgit un tătic care a dorit să îşi păstreze anonimatul. „Am fost cu băiatul meu la cumpărături la acest magazin după încheierea promoţiei, şi în timp ce plăteam, copilul stătea cu ochii lipiţi de vânzător să primească Stikeezul, aşa cum era obişnuit, şi când vânzătorul ne-a spus că s-a terminat campania s-a supărat foarte tare şi a spus că nu mai vrea să cumpere niciodată nimic de aici”, povesteşte şi Petre, tatăl unui băiat de 10 ani.

La succesul figurinelor contribuie şi faptul că jucăriile au nume amuzante, precum Gloo-Gloo, Snaky sau Moody. Dar şi faptul că pot fi lipite oriunde prin sistemul de ventuză încorporat, care însă nu lasă urme pe suprafeţele de care a fost lipit. Asta ca să nu-i supere pe părinţi. Părinţi care nu sunt însă foarte încântaţi de efectele unor asemenea campanii. „Ceea ce credem noi că se întâmplă în aceste cazuri este manipularea dorinței copilului pentru cumpărături multiple, și uneori inutile pentru părinți – încurajarea consumerismului. Dacă vor să își adopte și fidelizeze clienți, hiper și supermarketurile ar putea să se implice în cauze comunitare din care consumatorul să poată beneficia în mod real”, explică reprezentanţii comunităţii Părinţi clujeni.

8 milioane de figurine în promoţie

STIKEEZ-2.0

Campania lansată de cunoscuta reţea de magazine includea premii prealocate constând în 8.000.000 de bucăţi Flowpacks Stikeez. Regulile de concurs erau foarte stricte. „Fiecare premiu „Flowpack Stikeez” conţine o singură figurină Stikeez din cele 24 modele de figurine disponibile în cadrul Promoţiei. La fiecare tranzacţie care îndeplineşte condiţiile de mai sus, casierul va oferi gratuit clientului, în baza bonului de casă emis pentru cumpărăturile acestuia, unul sau mai multe premii constând în Flowpack-uri Stikkez, în funcţie de valoarea cumpărăturilor. Un client poate primi maxim 24 de figurine Stikeez, ceea ce înseamnă că orice bon peste valoarea de 1.200 lei nu poate primi mai mult de 24 de figurine”, se arată în regulamentul postat pe site-ul companiei. Colecţia de jucării cu personaje Stikeez constă în 24 de figurine diferite, care se împart în patru categorii: monştri, fermă, ocean şi junglă. „Orby, Sharky, Puffy, Bunny, Ely, Fido și prietenii lor sunt pregătiți să-l poarte pe cel mic prin tot felul de povești educative și amuzante deopotrivă”, se arată în prezentarea jocului. În ciuda prizei extraordinare pe care au avut-o la părinţi şi copii deopotrivă, cei de la Lidl nu au dorit să facă publice rezultatele acestei campanii, spunând că aceste date sunt confidenţiale.


Publicitate

Postaţi un comentariu