Realitatea virtuală, un business ideal pentru cei mai tineri dintre antreprenori

Doritorii care vor să încerce experiența realității virtuale pot să aleagă dintr-o serie largă de jocuri, inclusiv orientate către multyplayer, respectiv pentru jocul în rețea, dar și aplicații complexe, pentru toate gusturile, cu diferite teme, pe nivele de vârstă.

Primul club de realitate virtuală din România, Virtual Reality Cluj, deschis anul trecut la Cluj-Napoca, a fost achiziționat de curând de Vlad Adochiei, un student de anul I din Cluj-Napoca, un tânăr cu inițiativă care are planuri mari în ceea ce privește modul în care tinerii se raportează la realitatea virtuală. Mai mult decât atât, acesta și-a propus să achiziționeze o serie de aplicații care pot fi utilizate în școli, în cadrul procesului de învățare, pentru a face unele materii mult mai atractive. Are în plan să înceapă demersurile în acest sens cât de curând, dar nu înainte de a onora toate contractele cu care a venit la pachet primul său business, pe care l-a achiziționat, spune el, cu ajutorul unor fonduri europene.

Tânărul, proaspăt absolvent al Liceului de Informatică „Tiberiu Popoviciu” a fost pasionat de domeniul IT încă de mic copil, iar de curând a realizat că viitorul tehnologic sună și arată bine și vine la pachet cu ochelari. Nu de soare, ci ochelari care te transpun într-o cu totul altă lume, fie că este vorba despre joc sau alte dimensiuni creative, în care te poți pierde sau regăsi, în funcție de ceea ce dorești să experimentezi.

Primul business

Cu toate că jocurile sunt principalul motiv pentru care clujenii îi trec pragul clubului de realitate virtuală, tânărul dorește să ducă acest concept la un alt nivel și să arate lumii și mai ales elevilor că tehnologia poate fi distractivă chiar și în timpul orelor. Nu îi este frică de noile provocări ce îl așteaptă în viața de student, dar nici în cea de antreprenor, fiind convins că „vechimea unui antreprenor nu este un lucru important, esențială fiind viziunea acestuia asupra unui business”. „Pentru mine este primul business pentru că m-am focusat pe terminarea liceului și intrarea la o facultate care sper că mă va ajuta în viitor”, spune tânărul.

Cea mai mare provocare în această afacere este în opinia sa aceea de a fi mereu cu un pas înaintea tuturor în domeniul tehnologiei, să știi care sunt cele mai căutate aplicații sau altfel spus, să își cunoști cât mai bine publicul țintă pentru a-i oferi ceea ce își dorește, dar și pentru a-l surprinde cu ultimele noutăți din spectrul său de interes. „În general tinerii sunt foarte deschiși la noutățile pe care le aduce tehnologia. Cei care nu țin pasul cu aceasta, sunt într-adevăr reticenți când vine vorba de realitatea virtuală, până când o descoperă și se împrietenesc cu ea. Serviciile pe care le oferim în prezent se adresează atât persoanelor fizice, cât și companiilor care doresc să își realizeze un team building inedit, în realitatea virtuală”, spune antreprenorul.

Un business neprofitabil nu este un business, după părerea mea. Profitabilitatea pentru mine va fi însă cu adevărat importantă când voi putea spune: «Da, acești tineri/oameni au învățat ceva care le va folosi în viitor»”, spune Vlad Adochiei, Virtual Reality Cluj.

Întrucât a ieșit de curând de pe băncile liceului, iar unele materii nu i se păreau neapărat atractive, fiind predate în stilul clasic, Vlad dorește să le ofere elevilor posibilitatea de a  studia într-un mod mult mai plăcut materiile care pot fi ușor „transferate” în realitatea virtuală.

„Lecțiile de georgrafie, de exemplu, s-ar putea învăța mult mai ușor  în realitatea virtuală. Generațiilor noi cred că li s-ar părea mult mai interesant să poată vedea globul și așezările geografice în realitatea virtuală și să comunice punctual cu profesorul în timp ce urmăresc «în direct» anumite zone, fenomene. Cred că ar fi mai interesant așa. La finalul acestei luni vreau să încep demersurile pentru a duce acest proiect în școli. Momentan avem alte evenimente în desfășurare, iar pentru acel proiect consider că este nevoie de mult timp deoarece este vorba de un unul în care «clienții» sunt tinerii în curs de dezvoltare. Din câte știu, în România nu s-a mai folosit realitatea virtuală în școli cu scopul învățarii, ci poate doar în scop recreativ”, spune Vlad.  

Tânărul antreprenor și-ar dori ca în toate marile orașe din România să existe astfel de centre de realitate virtuală, următorul pas fiind extinderea afacerii în București. De asemenea, își dorește să investească în continuare în aplicații cât mai performante, dar care să aibă și o anumită aplicabilitate în viața reală. „Ne dorim să achiziționăm aplicații destinate tinerilor care doresc să înceapă școala de șoferi pentru a le oferi posibilitatea de a conduce o mașină în lumea virtuală în locul clasicului simulator. De asemenea, avem în plan cumpărarea unor aplicații ce pot fi folosite în medicina oftalmologică”, spune Vlad.

„Din punct de vedere al business-ului ar trebui început măcar cu cinci-șase stații care, ca și investiție în hardware, ar ieși undeva la 20.000 de euro. Pe lângă aceasta mai este nevoie de amenajarea spațiului sau alte cheltuieli adiacente. Calculatoarele le-am luat din comerț și le-am asamblat noi, nu am optat pentru calculatoare brand, pentru că realitatea virtuală necesită hardware puternic de ultimă generație ci, le-am ales în așa fel încât să nu fie nevoie să le schimbăm peste câteva luni sau un an”, a precizat Ciprian Chiș, cel care a pus anul trecut business-ul pe picioare.

Citiți și: Tehnologie de ultimă generație la Cluj: A fost deschis primul club de realitate virtuală din România

Realitatea virtuală este tehnologia care ne permite să experimentăm și să interacționăm cu o lume virtuală. Această tehnologie folosește un software care este capabil să genereze imagini realiste, sunete sau alte senzații care reproduc un mediu înconjurător foarte real și simulează prezența utilizatorului în acest mediu, oferindu-i posibilitatea să interacționeze cu aceasta lume și cu obiectele din jurul lui.

Cum funcționează această tehnologie?

​Echipamentul este compus dintr-un Vive Headset, doua controllere și două stații „Motion Tracker”.

​Headset-ul este este compus din două ecrane 1080×1200, unul pentru fiecare ochi, care oferă o rezoluție totală 2160×1200 de pixeli. Rezultatul este o imagine înaltă, care îi permite utilizatorului să se simtă cu adevărat în acea lume. Cele două controllere îi permit acestuia să interacționeze în lumea virtuală. Acestea pot reprezenta săbii, pistoale, unelte sau simple mâini. Aceste controllere sunt wireless și sunt alimentate prin baterii. Forma este una verticală, iar pe mijloc are un trackpad sensibil. Sub fiecare deget arătator, este inclus un trăgaci foarte asemănător cu cel al unui pistol, pentru o utilizare cât mai ușoară.

Stațiile Motion Tracking oferite de ViVe HTC, regăsite în cadrul Virtual Reality Cluj sunt momentan cele mai performante de pe piață. Ele permit mișcarea liberă într-un perimetru definit. Într-un joc shooter, de exemplu, aceasta tehnologie îi permite utilizatorului să se ascundă după cutii sau să se f

erească de obstacole.


Publicitate

Postaţi un comentariu