Deliciu de vară: gelato, îngheţată artizanală după reţetă italiană

Ce poate fi mai binevenit în această perioadă caniculară decât să te răcoreşti cu o îngheţată delicioasă. Iar când poţi alege dintre 30 de feluri de îngheţată artizanală, plăcerea e şi mai mare. Clujenii pot încerca o astfel de gelato, realizată după reţetă italiană, de la gelateria Bianco Milano, deschisă recent în Piaţa Unirii. Dacă e să ne luăm după specialişti, gelato este destul de diferită de îngheţata clasică, pentru că e mai cremoasă, dar şi mai densă ca şi consistenţă. Diferenţele le veţi simţi fără îndoială atunci când veţi gusta o cupă de gelato, fie că alegeţi o aromă tradiţională cum e fisticul sau ciocolata sau preferaţi ceva mai „excentric” cum e lavanda, aloe vera sau nuca de cocos.

„Proiectul l-am început în 2013 în Satu Mare de la o idee şi împreună cu colegul meu Cristian Sabo, în 2016 am mai deschis un punct de lucru în Oradea, iar acum am ajuns şi la Cluj. Nu pot spune că eram total necunoscuţi clujenilor, pentru că am mai fost prezenţi la unele evenimente cu produsele noastre. Producem îngheţată artizanală, din ingrediente sută la sută naturale, direct importante din Italia”, explică managerul general al gelateriei, Adrian Madar.  Acesta spune că extinderea către Cluj a fost oarecum firească, deoarece e un oraş foarte atractiv pentru orice antreprenor. „Clujul este un oraş care e dorit de majoritatea antreprenorilor, mai ales din industria alimentară, mă refer, de exemplu, la restaurante. E un oraş care stă foarte bine pe latura de turism, mai ales în perioada estivală, e un oraş cu o dezvoltare în domeniul  IT, un centru universitar important, deci e un oraş cu potenţial pentru a dezvolta afaceri”.

Investiţia într-o gelaterie în centrul oraşului a fost una consistentă, circa 150.000 de euro, în acest domeniu foarte scumpe fiind utilajele necesare, care provin din import. Sigur a contat şi locaţia centrală, dar şi faptul că echipa numără deja 12 angajaţi. „Noi credem că dacă vrei să joci în Champions League trebuie să bagi bani de Champions League. Deci când vrei să faci lucruri frumoase şi de bună calitate, inovatoare, ajungi la sume mari. Cred că investiţia se ridică undeva la 150.000 de euro, nu am calculat exact cât am investit. Noi am încercat să facem o afacere transparentă, în care oaspetele nostru să poată vedea exact ce oferim, gelateria, laboratorul este la vedere. Am investit destul de mult, dar credem că într-un businness sănătos şi care să crească, acesta e un lucru necesar. Cât priveşte alegerea unei locaţii de centru sigur că vine cu numeroase avantaje, e expunere mare şi e un lucru bun pentru imaginea noastră, avem clienţi, e important pentru produsele noastre şi că dispunem de terasă. Sigur, fiind în centru costurile cu spaţiul sunt mai mari şi există o concurenţă mai mare pentru a atrage clienţii”, a spus Madar.

De ce o gelaterie

„Noi muncim în domeniul alimentaţiei publice cam de 10 ani, dar în privinţa acestui domeniu, al producţiei de îngheţată, este primul business pe care l-am deschis. Este un brand propriu pe care îl dezvoltăm şi, poate în viitor, va deveni şi francizabil. Am ales acest domeniu pentru că, împreună cu Cristian Sabo am dezvoltat o pasiune pentru Italia, am şi muncit amândoi mai mulţi ani pe meleagurile italiene, şi ne-am dat seama că există la noi în România un potenţial uriaş în acest domeniu, producţia de gelato, o îngheţată de calitate şi nu neapărat văzut doar ca un produs exclusiv de vară. Din gelato sau gelaterie poţi dezvolta multe alte produse de patiserie, cofetărie, produse de cafenea, produse complementare, torturi, prăjituri”, explică Adrian Madar.

Ce are special îngheţata artizanală a acestei gelaterii? În primul rând calitatea materiilor prime, iar apoi gustul foarte bun. „Bianco Milano oferă gelato artizanală. Asta înseamnă că nu avem nicun fel de conservanţi, de E-uri, de alte elemente care fac ca produsul să fie „durabil”. Adică termenul de valabilitate la gelato este aproximativ 48 de ore. Noi folosim doar frişcă, lapte, fructe sută la sută naturale sau creme importante din Italia. Avem o varietate foarte mare de gusturi, o paletă de aproximativ 30 de gusturi în gelateria de la Cluj pe care periodic le schimbăm”, spune managerul gelateriei.

Chiar şi în domeniul îngheţatei există arome la modă, care depind mai ales de sezonul în care ne aflăm. „În general există tot timpul nişte trenduri, dar pot rămâne la modă şi aromele clasice, în schimb sezonul face ca unele arome să fie la modă. De exemplu, acum ne apropiem de toamnă şi va fi căutată îngheţata de nuci pentru că vine perioada nucilor, sau îngheţată de dovleac, ori de scorţişoară” povesteşte Madar.

Obstacole şi provocări

Ca în orice afacere deschisă în România şi în acest domeniu există dificultăţi. Unele ţin de legislaţie şi birocraţie. Aşa că arma principală a unui antreprenor este răbdarea. „Noi suntem setaţi că fiecare zi este o provocare, aşa că acceptăm de la bun început ideea că lucrurile bune sunt greu de realizat. Dacă vrei să faci ceva inovator, te loveşti de obstacole. Într-adevăr birocraţia sau normele legislative pot deveni la noi obstacole. Dar cred că cel mai important e să te orientezi să găseşti soluţii la problemele care apar dacă vrei să faci ceva. Noi suntem maleabili şi ne aşteptăm la provocări. Se schimbă normele legislative şi asta e dificil dar ne adaptăm, vrem să ducem brandul nostru în topul brandurilor de gelaterie din România”, crede managerul gelateriei.

O altă provocare ţine de a aduce utilajele necesare, dar şi de a găsi angajaţi potriviţi. „Aparatura e foarte scumpă, deoarece nu se produc în România astfel de utilaje. Majoritatea utilajelor vin din Italia, trebuie importate, comandate din timp, fiecare banc de lucru e personalizat  pe dimensiuni, pe structuri, pe nevoie de energie, aşa că ajunge să fie destul de costisitor. De asemenea, şi materia primă de calitate aduce costuri ridicate, dacă vrei să lucrezi cu ingrediente naturale, de calitate, unele importate din Italia, Sicilia, costurile se răsfrâng, cresc, la produsul final”, explică Adrian Madar. În plus, chiar dacă Clujul e un oraş plin de tineri acest lucru nu înseamnă că vei găsi automat uşor personalul de care ai nevoie. „Suntem o echipă destul de măricică la Cluj, 12 gelatieri, coniste, barista şi marketing. E greu într-un domeniu care e destul de puţin cunoscut în România să angajezi personal calificat pentru a produce getalo şi lumea este reticentă, dar facem traininguri şi suntem înarmaţi cu multă răbdare astfel ca personalul nostru să aibă posibilitatea să crească profesional în timp” mai spune acesta.

Dacă crezi în ceea ce faci apar şi rezultatele

Chiar dacă la Cluj au deschis doar de circa o săptămână, patronii gelateriei au planuri de extindere. „Dacă e să ne raportăm la planuri pe termen scurt, principalul lucru e să ne consolidăm, să avem un busines sănătos, dar nu excludem pe viitor şi o extindere în alte oraşe şi cine ştie poate chiar în Europa”, spune Adrian Madar.

Acesta crede că cei care doresc să îşi deschidă o afacere, în orice domeniu, trebuie să aibă multă încredere în ceea ce fac.” Dacă ai o inclinaţie spre antreprenoriat, dacă eşti deschis la provocări şi eşti orientat spre a găsi soluţii nu se poate să nu reuşeşti. Orice problemă are o soluţie. E important să îţi placă ce faci, atunci pot spune că, deşi e greu, merită să intri în hora de a deschide o afacere. Dacă munceşti şi crezi în ce faci în cele din urmă apar şi rezultatele şi panta ascendentă. Oricum eu cred că e mai bine să îţi pară rău că ai făcut ceva chiar dacă nu a ieşit exact cum ai vrut, decât să regreţi că nu ai făcut nimic”, a încheiat managerul gelateriei.

Fotografii realizate de Dan Bodea


Publicitate

Postaţi un comentariu