O nouă poartă simbol din lemn la intrarea în Maramureș

Noua poartă maramureşeană va fi realizată de sculptorul Teodor Bârsan

Consiliul Judeţean Maramureş a dat în lucru un unui meşter popular construcţia unei noi porţi din lemn care să fie montată la intrarea în judeţ pe DN 1C, pe locul unde a mai existat o asemenea construcţie simbol.

Noua poartă maramureşeană tradiţională din lemn va fi realizată de sculptorul Teodor Bârsan din comuna Bârsana.  ‘Înainte de modernizarea DN 1C, la limita dintre judeţele Sălaj şi Maramureş exista o poartă maramureşeană din lemn care, din cauza lucrărilor de modernizare, de extindere pe lăţime a drumului, a fost dată jos de firma executantă. Fiind într-o avansată stare de degradare, s-a impus realizarea unei noi porţi, cea veche fiind un real pericol pentru autovehiculele care circulă pe DN 1C’, a declarat miercuri, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al CJ Maramureş, Dana Buzura Gagniuc.

Unul dintre managerii firmei spaniole care realizează lucrările la DN 1C a avut de curând o discuţie cu conducerea Consiliului Judeţean Maramureş pe tema refacerii porţii şi a refacerii documentaţiei în vederea avizării ei de către Drumurile Naţionale.

Consilierul preşedintelui Consiliului Judeţean Maramureş, împreună cu arhitectul-şef al judeţului s-au întâlnit cu inginerul-şef al Secţiei Drumurilor Naţionale Sălaj, cu reprezentantul firmei spaniole şi cu sculptorul Teodor Bârsan în locul unde urmează să fie amplasată noua poartă.

‘S-au făcut măsurători şi evaluări pentru a stabili care este punctul cel mai convenabil unde se va putea amplasa poarta. Din punct de vedere tehnic s-au agreat trei variante posibile. Firma de consultanţă, care asigură partea de proiectare, supraveghere şi consiliere privind managementul proiectului va elibera documentaţia, urmând ca aceasta să fie transmisă spre avizare la Drumurile Naţionale’, a spus Dana Buzura Gagniuc.

Noua poartă va avea cote de gabarit diferite faţă de cea veche – 6 metri înălţime şi 11-12 metri lăţime – ceea ce implică realizarea unui foarte riguros calcul al structurii de rezistenţă. Pe perioada montării porţii vor fi restricţii de circulaţie în zona aferentă de pe DN 1C.  Etapa următoare este avizarea uneia dintre variante, apoi autorizarea ei în vederea construirii şi realizarea contractului cu sculptorul. Se estimează că până la finele anului 2013 poarta va fi finalizată şi amplasată.

Distribuie:

Postaţi un comentariu