Salonul Auto de la Frankfurt, 12-22 Septembrie 2013

Škoda Rapid se grăbeşte

Skoda-Rapid-Sportback-3[2]

“Este cea mai mare ofensivă din istoria companiei”- susţine preşedintele uzinelor Škoda, Winfried Vahland (cu gândul la Dacia, am completa noi). Ideală pentru tineri și familii, Spaceback Rapid este un model cu totul nou, și se poate spune că este cel mai stilat automobil din gama Škoda. Cu un acoperiș opțional de sticlă full-length, forma automobilului alunecă spre o linie sport. Este de fapt primul hatchback de familie al uzinelor Škoda. Programat pentru a intra pe piaţa chiar de luna viitoare, Škoda Rapid Spaceback va fi disponibilă cu patru motoare pe benzină și două diesel.

Citroën Picasso, mult design şi spectacol

citroenc4-picasso-

Citroën Grand C4 Picasso a fost arătat la Frankfurt cu mândrie. Cel mai mic motor disponibil este un diesel de 1.6 litri. Alături de cele şapte locuri comode, şoferul are de toate, cruise control adaptiv care schimbă viteza în funcţie de drum, un sistem de detectare a coliziunilor, avertismente pentru zone mai puţin vizibile automobilului cât și un sistem de control al tracţiunii. Pe piaţă se pare că va apărea abia în 2014 şi gurile rele spun că va costa mai mult decât actualul model. Cu circa 2000 de euro.

Obsesia Volskwagen: dacă un lucru e bun, nu-l schimbi! 

VW plus

Deşi pe automobil scrie Golf Sportsvan, este de fapt succesorul lui Golf Plus. Noul Golf Plus oferă mai mult spaţiu interior decât un Golf hatchback datorită unui ampatament, care a crescut cu 48mm. Întreaga mașină este cu 83 mm mai lungă decât un Golf. Inspirată din cele două automobile de excepţie, Passat şi Gol nemţii au încercat o variantă de mijloc. Şi a ieşit Sportsvan sau un „Plus”. Capacitatea portbagajului a crescut la 585 de litri, comparativ cu Golf unde este de 380 de litri. În cazul în care nu este folosit acest spaţiu, scaunele din spate pot aluneca înapoi pentru a oferii un spațiu generos pentru picioare. Motorul este împrumutat de la Golf, cu o unitate turbo pe benzină de 1.4 litri și două diesel: 1.6 litri, respectiv 2.0 litri.

Stelele din 1983 – unde au ajuns acum?

Audi 80 quattro 01

Sub acest slogan, 20 de maşini prezentate în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt din anul 1983, au primit acum un loc de cinste, într-o zonă dedicată maşinilor istorice, la acelaşi salon, după 30 de ani. VW Golf II, Audi 80 Quattro, BMW 524td sau Ford Sierra ne amintesc cu nostalgie de vremurile când noi aveam acces doar la Dacia 1300 sau Oltcit. Nu mai vorbim de vedetele anului 1983, Porsche 959, Renault Fuego Turbo sau Mercedes-Benz 190. O inspirată expoziţie care prezintă saltul uriaş al evoluţiei automobilelor.

Cel mai bun din două universuri 

bmw-i8-concept-live-photos-2011-frankfurt-auto-show_100362961_l

Aşa se laudă producătorul german. Noul BMW i8 este prezentat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt. Sistemul hibrid plug-in al BMW i8 este specific acestui model. Motorul compact pe benzină, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, este combinat cu un sistem de propulsie electrică şi un acumulator litiu-ion care poate fi reîncărcat la o sursă casnică de curent. Motorul pe benzină, care dezvoltă 170 kW/231 CP, îşi transferă puterea spre puntea spate, în timp ce electromotorul de 96 kW/131 CP acţionează puntea faţă. Preţul este de 126.000 de euro.

Americanilor nu le pasă de criză 

Cadillac-Elmiraj-Concept

Elmiraj este numele luxului american, lansat la Salonul Auto de General Motors. Inspirat după modelul din 1967 Cadillac Eldorado, noua vedetă are două uși, un motor uriaș și finisaje somptuoase în detaliu atât în interior cât și în exterior. Cu o lungime de 5, 2 metri şi cu o emblemă uriaşă Cadillac, modelul vrea să facă viaţa grea modelului Mercedes-Benz S-Class Coupe care a invadat piaţa americană. Cu un propulsor în V cu 8 cilindrii şi cu o capacitate de 4, 5 litri, dezvoltă o putere de 500 CP. Pe scurt, americanii spun: „Best în Show”.

Panda merge în Antarctica 

fiat-panda-antartica-frankfurt

Fiat a vândut în Europa peste 400.000 de modele Panda din 1983 când s-a lansat până azi. Noul model Fiat Panda Antarctica, are un smoking nou „furat probabil de la un pinguin” compus din alb, negru şi un strop de portocaliu. Cu un motor mic pe benzină de 85 CP şi 900 centimetri cubi, sau 1, 3 litri diesel de 75 CP şi cu o variantă inedită 4×4, italienii merg pe un preţ scăzut şi un consum de invidiat.

Duster, design interior nou

2014-Dacia-Renault-Duster-Pics-Frankfurt-1-3.jpg.pagespeed.ce.ATL7n6ITAH

Dacia, Duster facelift, a făcut în cele din urmă debutul public la salonul Frankfurt Motor Show. Partea frontală arată ca o soră mai mare a generaţiei Logan. Cea mai mare modificare exterioară este însă reprezentată de blocurile optice frontale, care vin cu lumini de zi încorporate. Designul interior a suferit schimbări majore, un nou look pentru tabloul de bord, comenzile geamurilor electrice pe portiere, sistem de navigaţie MediaNav. La capitolul noutăți se numără și motorul TCe 125, de 1.2 litri. Este cea mai puternică versiune a noului motor turbo de 1.2 litri produsă de Renault și anunță un consum mediu de 6.0 litri la 100 de kilometri.

Maserati Quattroporte Ermenegildo Zegna

Maserati-Quattroporte-Ermenegildo-Zegna3

Numele său adevărat – Maserati Quattroporte Ermenegildo Zegna Limited Edition Concept. Pe scurt Maserati, este din nou un produs italian în ediţie limitată. Oficialii susţin, totuşi, că prototipul prezentat prefaţează un model ce ar putea intra în producţia de serie anul viitor. Probabil este numai reclamă.

Renault Initiale Paris

renault paris

Nici francezii nu se lasă mai prejos şi produc marea surpriză prin conceptul Renault Initiale Paris, care ne arată următoarea generaţie de Renault Espace. Prototipul arată ca o combinaţie între o berlină, un monovolum şi un SUV şi probabil reprezintă un nou tip de automobil al viitorului.

 


Publicitate

Postaţi un comentariu