Hartă interactivă: ofensiva retailului modern în Cluj-Napoca

La finalul articolului găsiți harta în format dinamic

Dacă până în anul 2006 clujenii se plângeau că orașul lor este ocolit de marile lanțuri de hiper și supermarketuri, în acest moment Clujul este doldora de spații comerciale moderne, în urma investițiilor făcute de marile grupuri de retail naționale și internaționale.

„Desantul” hipermarketurilor Cora, Carrefour, Auchan, Real și Kaufland din anii 2006-2009, a fost dublat și apoi continuat de o dezvoltare a supermarketurilor cu țintă un cartier întreg, de tip Lidl, Carrefour Market sau Billa, a discounterilor de tip Profi sau Penny Market și a magazinelor de proximitate, tip Profi City sau „La doi pași” (franciză Metro). Capitalul autohton este reprezentat de rețeaua de supermarketuri Unicarm și magazinele Oncos.

La capitolul eșecuri, trebuie menționată rețeaua de francize Mic.ro, dispariția discounterului Plus, preluat de către Lidl și preconizata dispariție a hipermarketului Real, recent preluat de către Auchan.

Ultimul venit în „familia” retailului clujean este al cincilea supermarket Lidl, deschis joi în cartierul Mărăști. Cu acesta împreună, transilvaniareporter.ro a numărat 40 de spații de retail modern, la care se adaugă cele 21 de magazine Oncos, pe care nu le-am reprezentat pe harta de mai jos, din rațiuni tehnice. De asemenea, nu au fost reprezentate pe hartă cele două magazine de tip cash&carry, Metro și, respectiv, Selgros, deoarece acestea se adresează cu precădere firmelor.

Puteți vedea adresa fiecărui magazin dând click pe logo-ul aferent. Pentru poziția exact pe hartă, faceți zoom cu mouse-ul.


Vedeți Harta retailului modern în Cluj pe o hartă mai mare


Publicitate

Postaţi un comentariu