Zece clujeni dezvoltă site-ul celui mai important campionat de golf din lume, The Open

Nu sunt mulți aceia care știu că o echipă de zece clujeni a dezvoltat, dezvoltă și gestionează site-ului The Open, una dintre cele mai importante competiții de golf din întreaga lume, organizat în luna iulie de The Royal & Ancient Golf Club of St Andrews, unul dintre cele mai puternice cluburi de golf din Marea Britanie, dar și din lume, oferind servicii complete de development, dar și de live suport în perioada evenimentului.

Cei zece clujeni sunt angajați ai firmei de IT Endava, iar The Open este mai mult decât un proiect pentru aceștia. Pentru a vedea câtă muncă se ascunde în spatele unui site cu un trafic impresionant, dar și pentru a vedea cum gestionează o mână de oameni cele mai neprevăzute probleme care se pot ivi pe parcursul celor patru zile intense de campionat, am discutat cu Nicu Bordea, Project Manager al echipei de proiect, pentru care The Open este an de an o nouă provocare.

„Inovația nu se naște ca o sclipire de genialitate,   ci în fiecare zi”,   Nicu Bordea,   Endava/ Foto: Dan Bodea

„Inovația nu se naște ca o sclipire de genialitate, ci în fiecare zi”, Nicu Bordea, Endava/ Foto: Dan Bodea

„The Open pentru noi nu reprezintă doar un proiect în sine pe care îl livrezi și este gata. De fiecare dată și în fiecare an va exista ceva nou, va exista aceasta componeneta de inovație. Cum vedem noi inovația? Inovația nu se naște ca o sclipire de genialitate, ci,  abordând fiecare task în parte cu un obiectiv de a face lucrurile mai bine sau diferit. The Open reprezintă evenimentul major care are loc în iulie și care poate fi privit ca și campionatul mondial al golferilor. Pe parcursul anului există multe competiții prin care aceștia se califică în acel campionat mondial. Site-ul theopen.com reflecta si aceste evenimente și pentru noi fiecare eveniment înseamnă ceva special. Evenimentele se întâmplă de obicei de joi până duminică, iar primii trei sau patru clasați din fiecare eveniment se califică pentru evenimentul final, The Open”, povestește Nicu.

Site-ul theopen.com

Site-ul theopen.com

The Open

The Open

Echipa care se ocupă de acest proiect este în priză în fiecare moment al anului pentru a-i oferi clientului suportul necesar. „ Relația R&A și Endava este foarte lungă, are aproximativ 11 ani, iar acum clientul tot timpul spune că noi suntem o extensie a departamentului lor și că nu ne poate privi ca pe un furnizor de servicii”, spune Nicu.

Ce se întâmplă la Cluj? „Noi suntem la Cluj 10 oameni care funcționează după metodologia Scrum Agile, suntem o echipă de development și suport în același timp, oferim suport 24×7. Principala noastră responsabilitate este să gestionam site-ul theopen.com. The Open este un punct de referință atât în ceea ce înseamnă lumea golfulului, dar și în ceea ce înseamnă lumea digital media din zona sport & technologies. De ce spun asta? Pentru că și clientul își dorește o creștere de vizibilitate și pe parcursul anilor a primit diverse premii pentru elementele de noutate introduse pentru utilizatorii site-ului . Noi suntem implicați în modificările la ceea ce exista la nivel de funcționalitate, iar 2015 este anul în care au fost foarte multe astfel de noutăți”, explică Nicu.

the_open_1

„Apogeul proiectului este reprezentat  cele patru zile din iulie cât ține The Open. Cum ne pregătim? Pregătim site-ul pentru ca totul să funcționeze conform expectanțelor. Cu cât ne apropiem de The Open, intensitatea crește, se fac multe testări, simulăm ce se întâmplă dacă vin de exemplu, 80.000 de utilizatori în aceeași secundă și dau click în același timp pe site. Dacă pe parcursul anului funcționăm cu două servere, în perioada evenimentului ajungem să funcționăm și cu 14 servere. Tot timpul există loc pentru îmbunătățiri, dar încercăm să ne asigurăm că indiferent de situații suntem pregătiți; încercăm să luăm în calcul toate scenariile care se pot întâmpla, dar acestea sunt atât de diverse încât e nevoie de creativitate și multă implicare să le putem rezolva pe toate”, explică Nicu.

În luna iulie, întreaga echipă din Cluj se adună într-o singură sală, care pentru o saptamana este numita “war room”. „Cu laptopuri, televizoare, tablete, ne uităm din diverse zone și încercăm să reacționăm. Avem sisteme care monitorizează traficul, vedem cum merg cele 14 servere, dacă mai e nevoie, mai adăugăm și altele. Avem și o persoană din Endava la fața locului, la eveniment, cu care comunicăm. Suntem 100% responsabili pentru ce se întâmplă cu acest site. În timpul evenimentului stăm toți împreună încercând să anticipăm eventuale probleme”, povestește Nicu.

10 milioane de utilizatori unici 

„Noi monitorizăm ce se întâmplă cu utilizatorii pe parcursul celor patru zile din iulie. În fiecare an observăm o creștere. Un milion sau două de utilizatori se adaugă în fiecare an. Anul trecut am avut 10 milioane de utilizatori unici. Apogeul în ceea ce înseamnă o secundă pe site, a fost undeva la 80.000 de utilizatori. Acest lucru pentru noi înseamnă un efort susținut de a livra performanță, de a livra calitate și de a livra o experiență benefică pentru utilizator.

De asemenea am încercat să oferim un nivel cât mai ridicat de interacțiune a utilizatorilor și practic, acesta a fost și focusul de la R&A. Social.theopen.com este un subdomeniu al siteului creat în special pentru a oferi posibilitate pasionaților de golf să împărtășească experiențele lor, emoțiile și sentimentele față de sportul pe care îl iubesc. Exista si un concurs: Your best shot. Îți înregistrezi lovitura ta de golfer și dacă este votată poți să câștigi un bilet la The Open-ul de anul acesta. Tipul acesta de interacțiune se desfășoară la nivel înalt. Sunt multe staruri care intră acolo. Anul trecut își postau selfie-uri Samuel L. Jackson și alte staruri.. Sunt mulți oameni care găsesc în The Open un eveniment care merită urmărit”, povestește Nicu.

the_open_3

În 2014, deși totul părea că va merge perfect, în ziua dinaintea finalei au primit o veste care avea să schimbe întregul decurs al  evenimentelor. „ În prima zi, totul era bine, ne-am gândit că va fi un The Open ușor pentru că eram foarte bine pregătiți. Vineri seara ni se comunică de la locul evenimentului, că din cauza unei atenționări meteo de vreme nefavorabilă, regulilele jocului se schimbă. Spot decision. Mâine jucăm diferit. În următoare zi, la cinci dimineața au reușit să găsească o soluție, după mult brainstorming și discuții neîntrerupte cu alți furnizori implicați, am schimbat tabela de marcaj pentru live scoring. Am avut emoții pentru că totul trebuie să se întâmple repede, fără greșeală și fără ca utilizatorul să resimtă aceste modificări. Echipa s-a comportat impecabil: toți au venit cu idei și fiecare s-a implicat 120%; faptul că reușim să găsim soluții nu este o coincidență și cred că aici vine de fapt inovația: din munca în echipă și motivația de a lucra într-un mediu care îți oferă posibilitatea să faci ceea ce îți place.”, consideră Nicu.

 The Open se desfășoară în perioada 12- 19 iulie, primele patru zile fiind dedicate antrenamentelor, iar ultimele patru competiției propriu-zise.

Endava este una dintre cele mai mari companii de servicii IT din regiune, având sediul central la Londra, birouri în Marea Britanie, SUA, Germania, România, Macedonia și Moldova, şi un venit anual de 64 milioane de lire sterline (peste 81 milioane de euro) în anul financiar 2013 – 2014.

Compania oferă un spectru complet de servicii, de la dezvoltare software, managementul aplicațiilor software, testare software, digital media, la managementul infrastructurii şi servicii cloud.

Sediul Endava din Cluj-Napoca / Foto: Dan Bodea

Sediul Endava din Cluj-Napoca / Foto: Dan Bodea

Domeniile de expertiză pe industrii ale Endava sunt coordonate de profesionişti care cunosc specificul activității clienților și elaborează soluții și servicii care sunt livrate la cel mai înalt standard pentru branduri internaționale din sectoare cum ar fi:  pieţe de capital, bănci, plăţi, asigurări, media, retail şi telecomunicaţii.

În România, Endava a fost recunoscută doi ani consecutiv ca unul dintre cei mai buni angajator din IT, datorită investițiilor semnificative în dezvoltarea profesională a angajaților și adoptarea unei culturi organizaționale ce promovează învățarea și împărtășirea de cunoștințe.


Publicitate

12 Comentarii

  1. k spune:

    oare cat a costat reclama asta, dragi reporteri?

    • Anonim spune:

      Toata lumea vrea gratis, dar oare munca celor care fac continut asta nu trebuie platita?
      Nu-ti place? Uita-te la cancan si la tzatze/cur pe site-uri cu trafic – ca asta se cauta!

      Ce conteaza daca e platit sau nu?
      E de calitate il apreciezi, nu e il critici!

      P.s.: bun articol

  2. Mihaela Orban spune:

    Oare de ce credeti ca este reclama?

  3. Un oarecare spune:

    TOATE RECLAMELE COSTĂ! Care-i problema?!

    RECLÁMĂ, reclame, s. f. 1. Activitate (comercială) prin care se urmărește, pe calea publicității (prin tipărituri, radio, televiziune, cinematograf etc.), suscitarea, câștigarea interesului public asupra anumitor mărfuri, a unor cărți, a unui spectacol, a folosirii unor servicii etc. ♦ Răspândire de informații elogioase (despre cineva sau ceva), cu scopul de a-i crea renume sau popularitate. 2. Articol (dintr-o publicație), afiș, placardă, panou, prospect etc. prin care se face reclamă (1). – Din fr. réclame, germ. Reklame.

    http://dexonline.ro/lexem/reclam%C4%83/48057

  4. mihaela spune:

    nu este nimic rau in a face cunoscut si cea ce se intampla bun in tara asta, fie ca este catalogat ca reclama…fie doar ca o stire. Cati dintre clujeni stiu ca avem 2 terenuri de golf la Cluj(Sun Garden si Transilvania Golf Club)….si ffff multi IT-isti de exceptie??!!

  5. Barboss spune:

    Trebuie sa fac o corectura: The R&A nu este „unul din cele mai mari cluburi din lume” ci cel care reglementeaza regulile golfului si lor le sunt afiliate federatiile continentale, nationale si cluburile – exceptie fac doar SUA si Mexic care au un alt organism: USGA. Pentru cei care nu cunosc, The Open este primul din cele 4 turnee de Slam ale golfului si cel mai vechi. Avem de-a face deci cu varful golfului mondial nu doar cu unul din ele. The R&A este implicat in dezvoltarea golfului la nivel mondial si sprijina direct Transilvania Golf Club chiar la Cluj. Felicitari celor de la Endava si putem fi mandrii de ei. Este o stire placuta nu o simpla reclama. Exact cum este o stire ca Dacia a mai lansat o masina pe piata mondiala.

    • Maria man spune:

      Multumim pentru completările aduse. În cadrul textului este formulat așa: „The Open, una dintre cele mai importante competiții de golf din întreaga lume, organizat în luna iulie de The Royal & Ancient Golf Club of St Andrews, unul dintre cele mai puternice cluburi de golf din Marea Britanie, dar și din lume”, lucru confirmat chiar si de dumneavoastra prin cele spuse anterior:) Va multumim ca ne urmariti:)

      • Barboss spune:

        Nu m-ati inteles: „unul dintre cele mai mari cluburi” sugereaza ca sunt mai multe asemenea cluburi si poate chiar mai mari. The R&A este mult mai mult. Deasupra lor e doar cerul ( in golf ). E ca si cum ai spune ca Everest e doar „unul din cele mai inalte varfuri” din Marea Britanie dar si din lume. Sper ca acum e clara diferenta.

  6. Cititor spune:

    Daca acest material este reclama, atunci inseamna ca intreaga presa este doar reclama. Daca iei interviu unui politician, artist, inginer, medic, profesor, antreprenor, inseamna ca faci reclama persoanei sau institutiei pe care o reprezinta. Daca publici un articol despre un festival, un spectacol, un targ, inseamna ca-i faci reclama. Daca prezinti o zona turistica, o pensiune, un hotel, tot reclama este? Eu cred ca este o informatie pe care uneori o si utilizam, noi cititorii in folosul nostru si pe care o obtinem stand acasa, comod in fata calculatorului.

  7. gigi kent spune:

    Ce frumos e lacul ala VERDE din prima imagine. E frumos si o sa miroasa si mai frumos multumita constructiilor ridicate in vecinatatea lui. MUltumim echipei Boc si a constructorilor de casa ai primariei.

  8. Tz D spune:

    Tampenii si aiureli, numa’ la noi nu este permis sa se spuna mume de magazine sau institutii fara a fi suspicionat ca faci „reclama”, iar lucrul acesta este/poate fi, de multe ori, daunator. Exemplificare: in Ungaria, pe micul ecran se poate spune in clar ca Tesco, de exemplu, a incercat sa vanda carne cu termenul de valabilitate expirat…ei la noi este interzis, asteptam sa crape vreo doi-trei romani pana vom da stirea ca X-ulescu a decedat mortal pentru ca a mancat „parjoale moldivinesti” facute din carne stricata. Alta, tot in Ungaria o firma de retail, sa zicem Spar, spune in clar la Tv ca „noi va vindem produsele care la concurenta, de exp. Aldi, veti plati cu 20% mai mult”…la noi este intertzis, se spune cam asa, la noi este cu 20% mai ieftin decat la o alta firma, televiziune, companie telecom, detergent, concurente…pai zi-i dom’le pe nume. Recte Catavencu, sa fie tradare da’ sa stim si noi!

  9. Bravo lor, cu ambiție, optimism și perseverență se poate îndeplini orice vis !

Postaţi un comentariu