Untold: distracție transformată în brand de succes

Foto: Dan Bodea

Una dintre „personalitățile” marcante ale anului 2016 în Cluj-Napoca a fost festivalul Untold, devenit o adevărată instituție a divertismentului pentru publicul iubitor de muzică electronică din toată țara. Brandul care în prezent îi aparține familie Gadola și lui Bogdan Buta, a a avut pentru ediția din 2016 un buget de aproximativ 5 milioane de euro, familia Gadola deținând de altfel pachetul majoritar al firmei care se ocupă de eveniment. A doua ediție, care i-a adus la Cluj pe Martin Garrix sau Armin van Buuren, s-a dovedit a fi un succes total, dovadă fiind emulația creată în jurul ediției cu numărul trei, pentru care deja s-au vândut peste 25.000 de bilete, deși nimeni nu știe cine va urca pe scenă în vara lui 2017.

Succesul din 2016 al Untold a fost unul total, devenind unul dintre cele mai cunoscute branduri ale orașului.

Pentru ediția din 2016, Electric Castle şi Summer Well, au fost nominalizate la European Festival Awards 2016, potrivit site-ului oficial al acestor trofee, care recompensează cele mai bune festivaluri organizate în Europa. Astfel, festivalul Untold, organizat în vara lui 2016 la Cluj-Napoca, a fost nominalizat la categoria ”Best Major Festival”, care se adresează evenimentelor muzicale la care participă peste 40.000 de spectatori.  În 2015, Festivalul Untold a câştigat premiul aferent acestei categorii, chiar la prima sa nominalizare.

Comercianţii prezenţi la ediţia a doua a festivalului de muzică electronică Untold, desfăşurat la Cluj-Napoca în perioada 4 – 7 august, au înregistrat profituri aproape duble faţă de prima ediţie şi “incomparabil mai mari” faţă de o zi obişnuită de vânzare. Cei peste 70.000 de oameni prezenţi în fiecare zi la festival au avut impact şi asupra altor business-uri, serviciul Uber inaugurat la Cluj în prima zi de festival înregistrând cea mai bună lansare din istoria sa în oraşele din Europa Centrală şi de Est.

La cea de-a 13-a ediţie a Romanian EFFIE Awards, campania „Pay with blood” a celor de la Untold a luat două premii SILVER, unul la categoria „GoodWorks EFFIE-Non-Profit” şi al doilea la categoria „Media Innovation”.

De la lansarea campaniei şi până în prezent, „Pay with blood” a fost nominalizată în competiții internaționale importante și a câștigat cele mai atractive premii ale industriei: 5 nominalizări la Golden Drum și două premii Silver Drum la categoriile New, Innovative și Public Relations, Gold pentru Media și Bronz în Public Relations la The European Awards for Creative Excellence. În iunie 2016, „Pay with blood” a adus României, două premii la cea mai prestigioasă competiție a industriei creative, Cannes Lions, un SILVER LION în PR și un BRONZE LION în MEDIA.

După succesul pe care campania „Pay with blood” l-a avut anul trecut, Untold a reluat campania de donare de sânge, într-o variantă mult mai complexă și cu o nouă identitate, Blook Network. În plus, împreună cu singura platformă tehnologică de donare de sânge din România, Și Eu Donez, Untold a pus bazele primei Reţele a Donatorilor Benevoli de Sânge.

Organizatorii Festivalului Untold au anunţat la începutul lunii decembrie că au vândut, online, în aproximativ o oră, 15.000 de bilete şi abonamente pentru ediţia din 2017, până în prezent aproximativ 26.000 de oameni cumpărând tichete pentru acest eveniment, care va avea loc la Cluj-Napoca, în perioada 3-6 august.

”În această seară, Untold a înregistrat un nou succes: peste 15.000 de abonamente vândute pentru ediţia din 2017.  Primii 10.000 de fani care au accesat link-ul de achiziţionare astăzi, începând cu ora 18.00, au avut posibilitatea să-şi finalizeze tranzacţiile, pentru a-şi cumpăra abonamentele sau biletele pentru o zi. Astfel, în această seară, peste 15.000 de festivalieri şi-au asigurat intrarea în regatul Untold 2017”, au anunţat, într-un comunicat de presă, organizatorii festivalului.

Fanii festivlaului au putut achiziţiona abonamente la preţul special de 365 de lei fiecare plus taxe sau bilete de o zi la preţul special de 200 de lei plus taxe. Abonamentele la preţul întreg de 550 de lei plus taxe şi biletele de o zi la preţul de 250 de lei plus taxe vor fi puse în vânzare din 2017.

În 25 noiembrie, primele 11.000 de bilete şi abonamente s-au vândut, tot online, în doar trei minute. Ediţia de anul viitor a Festivalului Untold de la Cluj-Napoca va avea loc între 3 şi 6 august.

Ediţia din 2016 a Festivalului Untold a adus la Cluj-Napoca DJ de top din lumea muzicii electronice, printre care Armin van Buuren, Tiesto sau Martin Garrix. Aceştia au mixat în faţa a peste 70.000 de oameni, ultimele două zile din festival fiind sold out.

Distribuie:

Postaţi un comentariu