Sorin Guttman: „Peste 16 milioane de persoane au vizitat Iulius Mall în 2017”

Mallurile fac parte deja de peste 10 ani din viața zilnică a clujenilor. Au schimbat semnificativ obiceiurile de cumpărare și de petrecere a timpului liber, dar au și generat în jurul lor o dezvoltare a zonei. Cele două malluri din Cluj au monopolizat în bună măsură viața comercială a orașului, așa că au lăsat destul de pustiu centrul în privința magazinelor. Au adus în schimb și multe provocări, mai ales legate de traficul auto, pentru că în urma dezvoltării orașului din ultimii ani, deja sunt neîncăpătoare în wekenduri sau în perioada sărbătorilor, când parcările lor sunt pline ochi și cozile de mașini de la intrare se întind pe sute de metri. Nici nu e de mirare deoarece reprezentanții lor se laudă cu milioane de vizitatori anual. Pe de altă parte, numărul celor cu studii superioare și care lucrează în servicii a crescut semnificativ  în Cluj și asta a adus și mai mulți clienți la mall. Așa că orașul este tot mai pregătit și probabil ca deja are nevoie de un al treilea mall. Dacă la Cluj mallurile sunt o atracție și o necesitate, în patria lor de origine, America, ele au intrat în declin, pe fondul cumpărăturilor online preferate de tot mai mulți clienți. Într-o serie de articole Transilvania Reporter vă propune să aflați cum e ”viața la mall”, cu bune și rele, dar și ce proiecte sunt în pregătire în oraș pentru deschiderea unui alt mall.

Odată cu deschiderea Iulius Mall în cartierul Gheorgheni acum mai bine de 10 ani, dinamica întregului cartier s-a schimbat considerabil. Sorin Guttman, Shopping Center Manager Iulius Mall Cluj, ne spune în cele ce urmează, cum anume a evoluat mall-ul în primii săi 10 ani de existenţă, ce schimbări a adus acesta în ceea ce priveşte comportamentul clujeanului de rând, dar şi cum anume este perceput mallul astăzi.

Reporter: În ce măsură credeţi că a schimbat Iulius Mall viaţa clujenilor în cei peste 10 ani de existenţă? Cum a evoluat viaţa mall-ului în ultimii ani?

Sorin Guttman:  Iulius Mall a reprezentat, încă de la inaugurare, un punct de atracţie nu doar pentru clujeni, ci pentru întreaga regiune, oferindu-le clienţilor săi un nou stil de viaţă. Dacă în 2007 am pornit cu inaugurarea unui mall, în prezent, Iulius Mall Cluj este un centru urbanistic, căruia i s-au adăugat alte funcţiuni. În 2008 am dat în folosinţă Iulius Business Center, cu o suprafaţă de 8.000 mp, iar în 2014 a fost inaugurată cea de-a doua clădire de birouri clasa A, United Business Center Tower, cu o suprafaţă de 10.000 mp. Ambele imobile sunt construite cu respectarea principiilor pentru „clădirile verzi”, iar anul trecut, United Business Center Tower a primit certificarea LEED® Gold din partea U.S. Green Building Council. În cele două clădiri office au sediile companii multinaţionale din domeniul IT și Outsourcing, în care lucrează peste 2.000 de persoane.

În plus, în 2013 am investit 2 milioane de euro în amenajarea Iulius Parc, care, în scurt timp, a devenit un reper pentru clujenii dornici de relaxare în aer liber. Și asta pentru că nu doar am modernizat spaţiul verde, cu arbori și gazon special pentru trafic intens, piste de biciclete și alergare, alei de promenadă, spaţii de odihnă, ponton și altele, ci le oferim vizitatorilor o agendă bogată de evenimente pentru toate vârstele: teatru pentru copii, ateliere creative și spectacole pentru cei mici, proiecţii cinematografice, festivaluri de muzică, spectacole de artă neconvenţională și multe altele.

Sorin Guttman, Shopping Center Manager Iulius Mall Cluj

Reporter: În ce măsură a crescut numărul de vizitatori în ultimii ani? Care este media vizitatorilor în timpul săptămânii, comparativ cu numărul de vizitatori care se înregistrează în weekend?

S.G: Dacă în primul an de funcţionare s-a înregistrat un trafic de 11,5 milioane de persoane, numărul celor care au vizitat Iulius Mall Cluj în 2017 a depășit 16 milioane. Sunt persoane din Cluj-Napoca, locuitori ai judeţelor învecinate, dar și turiști străini. Creșterea constantă a numărului vizitatorilor este dovada că investiţiile companiei IULIUS au răspuns unei necesităţi reale a regiunii.

În week-end, traficul din Iulius Mall Cluj înregistrează o creștere de 20% faţă de o zi obișnuită de lucru.

Reporter: Care este targetul Iulius Mall? Cărui tip de public i se adresează? Vizita la mall a devenit, dincolo de faciilităţile pe care le oferă, un loc de socializare sau dacă ar fi să extindem acest lucru, un mod de viaţă. Ce anume face Iulius Mall pentru a îmbunătăţi mereu experienţa vizitatorilor? Ne puteţi oferi câteva exemple în acest sens?

S.G: În decursul anilor, am reușit să aducem în Iulius Mall Cluj clienţi din toate categoriile de vârstă, punctele de atracţie fiind nu doar oferta completă de shopping, ci și cea de entertainment, ce include multiple posibilităţi de relaxare şi o varietate de evenimente. Marea majoritate a publicului nostru face parte din segmentul tânăr, energic și mereu preocupat de tot ce este nou, căruia îi propunem să se bucure de cumpărături, dar și să se distreze alături de prieteni, să participe la activităţi în ton cu pasiunile sale, să socializeze și să găsească inspiraţie.

Clientul nostru este selectiv, dinamic, exigent cu serviciile pe care le primeşte și interesat să aleagă dintr-o varietate de opţiuni de petrecere a timpului liber. Manifestările pe care le organizăm şi interacţiunea directă cu publicul sunt modalităţile prin care venim în întâmpinarea preferinţelor clienţilor noştri de relaxare, de culturalizare, de socializare. Concerte, acţiuni culturale, expoziţii, competiţii sportive, proiecţii cinematografice în aer liber, petreceri, târguri variate și campanii de fidelizare interactive sunt doar o parte dintre evenimentele pe care le organizăm periodic şi care se bucură de aprecierea unui public eterogen şi numeros.

Celebrating 10 years

De exemplu, ne-am dorit să aniversăm cei 10 ani de Iulius Mall alături de clienţii noștri, într-un mod cu totul inedit. Evenimentul „Celebrating 10 years” a oferit publicului clujean o serie de momente artistice spectaculoase, susţinute de companii internaţionale de teatru stradal din Olanda și Austria, proiecte prezente în premieră la Cluj-Napoca.

Este adevărat că publicul nostru are un anumit stil de viaţă, modern și activ. Tocmai de aceea, mixul pe care îl propunem este unul complet și complex, incluzând, pe lângă branduri internaţionale de fashion, o gamă largă de servicii, cinema multiplex, sală de fitness și chiar birouri ale unor instituţii publice și furnizori de utilităţi. Pe toate le găsesc într-un singur loc, optimizându-și astfel timpul.

Reporter: Care sunt criteriile după care sunt primite anumite branduri în cadrul mallului clujean? Se fac anumite studii în acest sens, se consultă clujenii?

S.G: Este firesc ca un operator de mall-uri performante, așa cum este compania IULIUS, să studieze cu atenţie brandurile pe care le include în portofoliu, cum se pliază pe preferinţele clienţilor și în ce măsură completează oferta disponibilă.

În Iulius Mall Cluj au deja deschise locaţii majoritatea retailerilor importanţi prezenţi în România, magazine care performează foarte bine raportat la nivel naţional. Totuși, suntem în permanenţă preocupaţi să optimizăm mixul de branduri, analizând cu atenţie nu doar piaţa din Cluj-Napoca și din capitală, ci și trendurile internaţionale. Desigur, ţinem cont de feedback-ul clienţilor noștri și de comportamentul lor de consum și realizăm frecvent studii de piaţă în acest sens.

Reporter: Parcarea este unul dintre punctele criticate cel mai des de către vizitatorii mall-ului. Ce soluţii aveţi pentru a extinde parcările sau pentru a soluţiona nemulţumirile legate de acest aspect?

S.G: Iulius Mall Cluj oferă serviciul de parcare în mod gratuit clienţilor săi, punându-le la dispoziţie peste 2.000 de spaţii de garare. Numărul acestora a fost gândit în concordanţă cu ceilalţi parametri definitorii ai Iulius Mall, astfel încât să deservească în condiţii optime toţi clienţii care vin la cumpărături cu autoturismul. Parcarea subterană este o destinaţie utilizată cu preponderenţă, însă avem amenajate aproximativ 800 de locuri de staţionare pe terasele superioare, unde sunt suficiente locuri libere.


Publicitate

1 Comentariu

  1. Andrei spune:

    Ultimul raspuns referitor la parcare este un exemplu tipic vorbarie inutila. Omul vorbeste mult si nu zice nimic. In loc sa raspunda la intrebare si la critici, enumera niste chestii care deja le stim de 10 ani (cate locuri de parcare are mallul).

    Am vrea raspuns la criticile care s-au mai prezentat in spatiul public:
    – locuri de parcare insuficiente
    – problema celor care parcheaza aiurea si impotriva carora magazinul nu ia nicio masura

Postaţi un comentariu