Sfaturile medicale, direct pe telefonul mobil. Aplicația, o premieră în România, a fost dezvoltată la Cluj

Aplicația care va revoluționa lumea medicală.

Trei clujeni, Paul Tirban, Alex Iovan și Ionuț Cazan, au dezvoltat o aplicație inedită care permite accesul persoanelor la sfaturi medicale direct de pe telefonul mobil. Aplicația se numește „Primul medic” și va fi lansată oficial în luna martie a acestui an, urmând să fie disponibilă pentru sistemele de operare Android și iOS, fiind o premieră în România.

Cum funcționează? Pentru a beneficia de sfatul unui medic, pacientul trebuie să își facă, în primul rând un cont. Apoi, prin intermediul unui status, acesta trebuie să precizeze ce problemă are, dar și câte credite este dispus să plătească pentru a primi un sfat. Fiecare medic inclus în sistem va avea un număr de credite. Dacă un pacient este dispus să plătească, de exemplu, cinci credite, aplicația îi va selecta medicii care doresc să își „vândă” sfatul pe cinci credite. Inițiatorii platformei nu au finalizat încă sistemul de plăți, astfel încât valoarea unui credit va fi comunicată în momentul în care aplicația va fi lansată oficial.

Medicii cuprinși în cadrul sistemului vor face parte din toate domeniile importante. Realizatorii aplicației vor începe negocierile cu aceștia în luna februarie. „Vom discuta pentru început cu medici din Cluj pentru că ne este mai ușor să discutăm cu cei de aici, dar și din cauza renumelui pe care îl are medicina clujeană. Dorim să ne extindem apoi aria de activitate în toată țara”, a explicat Paul Tirban, inițiatorul proiectului.

10869772_1526026760984543_4279412890470862675_o

Pacienții care apelează la sfaturile medicilor cuprinși în cadrul programului vor primi feedback în mai puțin de o jumătate de oră. Deoarece programul medicilor este unul încărcat, aplicația le permite acestora să se delogheze în momentul în care sunt într-o operație sau consultă un pacient, astfel încât pacienții virtuali să nu fie derutați. Sistemul îi va conduce automat doar către medicii disponibili în momentul în care aceștia solicită un sfat. De asemenea, pacienții vor putea discuta și live cu medicii, discuțiile fiind confidențiale. Utilizatorii au posibilitatea să își consulte istoricul medical, dar și să noteze medicii, în funcție de rezultatele obținute.

„Ideea îmi aparține. Într-o seară, mă durea îngrozior capul și nu știam ce să iau. Sunt extrem de alergic și nu pot să iau orice. Mă gândeam că mi-ar prinde bine o astfel de aplicație. Eu am apelat la sfaturile unei prietene care e medic rezident. Aplicația este dezvoltată în cadrul Spherik Accelerator, unde m-am înscris împreună cu Alex și Ionuț. Zilele trecute m-a sunat un medic din Cluj și mi-a spus că i-ar face mare plăcere să fie inclus în baza de date a aplicației. Mă bucur că feedback-ul este pozitiv în rândul medicilor. De asemenea, o mulțime de pacienți s-au înscris la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu felul în care evoluează lucrurile. Cei care se înscriu la newsletter, vor primi de asemenea un număr de credite ce vor putea fi utilizate după lansarea oficială a aplicației. Nu dorim ca Primul medic să suplinească vizita la medicul offline, ci să o completeze. Noi nu dorim să oferim consultații, ci sfaturi”, precizează Paul.

Paul Tirban

Paul Tirban

Pe viitor, băieții doresc să dezvolte și o versiune pentru Windows Phone.

Înscrierile la newsletter se pot face aici.


Publicitate

Postaţi un comentariu