S-a lansat concursul de identitate vizuală Cluj-Napoca 2021 Capitală Culturală Europeană

Foto: Dan Bodea

Asociaţia “Cluj-Napoca 2021- Capitală Culturală Europeană” a lansat vineri concursul pentru găsirea unei identităţi vizuale a proiectului Cluj-Napoca 2021-Capitală Culturală Europeană. Pachetul vizual dezvoltat de concurenți trebuie să ofere o interpretare vizuală reprezentativă a conceptului ”East of West”, cu care oraşul Cluj-Napoca va candida la titlul Capitală Culturală Europeană.

Proiectele trimise până în data de 14 august 2014 vor fi analizate de un juriu format din: Ioan Sbârciu – preşedintele juriului, Vasile Dâncu, Timotei Nădăşan, István Szakáts, Cătălin Ştefănescu, Camil Tulcan, Bencze László, Willy Cristea. Un vot important în alegerea proiectului câştigător îl va avea şi al nouălea membru al juriului, care va fi publicul interesat de concurs.

În evaluarea propunerilor se vor lua în considerare: coerența conceptului propus, atractivitatea designului,  precum şi funcționalitatea. Juriul va acorda un singur premiu, în valoare de 35.000 RON şi o menţiune de 10.000 RON. În cazul în care proiectul unui candidat reuşeşte să impresioneze prin coerenţă, originalitate şi stil, premiul va fi cumulat.

“Demersul oraşului de a deveni Capitală Culturală a început în 2010 şi acest proces ţine până în 2021 şi chiar mai mult. În prezent am ajuns în faza de a căuta căi de comunicare a conceputului East of West, respectiv confluenţa Estului şi a Vestului în termenii modurilor de producţie socială. Avem nevoie de o exprimare vizuală, adică un pachet de bază peste care vom putea produce noi manifestări prin care să livrăm mesajul nostru către comunitatea clujeană şi europeană a cetăţenilor”, a spus István Szakáts, membru în Asociaţia “Cluj-Napoca 2021- Capitală Culturală Europeană.

Pot participa la concurs persoane fizice, atât individual cât şi în echipă, sau persoane juridice. Nu este obligatorie o anumită componenţă de calificări profesionale pentru participanţi/echipele participante. De asemenea, un participant poate să înscrie în concurs mai multe propuneri. Directorul executiv al Asociației Cluj -Napoca 2021, Florin Moroșanu, a ţinut să precizeze că identitatea vizuală nu reprezintă oraşul, ci proiectul de candidatură. “Candidaţii nu vor realiza un vizual care să reprezinte oraşul Cluj-Napoca, ci proiectul de candidatură, conceptul şi sloganul său”, a spus Florin Moroşanu.

În prezent, oraşele care cu adevărat fac demersuri pentru a-şi depune candidatura la titlul de Capitală Europeană a Culturii sunt Timişoara, Arad, Iaşi, Sf. Gheorghe, Craiova şi Cluj-Napoca. Intenţia şi-au mai exprimat-o şi oraşele Alba Iulia, Brăila sau Bacău şi chiar şi Bucureşti.

Mai multe detalii despre regulamentul concursului de identitate vizuală “CLUJ NAPOCA CCE 2021” puteţi afla accesând http://www.clujnapoca2021.ro/

Distribuie:

Postaţi un comentariu