Românii, „la cozi” în magazinele online. 7,5 milioane de euro, cifra cumpărăturilor zilnice

eepurl.com

Cumpărăturile online câștigă tot mai mult teren în România, pe măsură ce tehnologia ne permite să fim în permanent contact cu magazinele preferate și să avem acces la toate promoțiile, indiferent de locul în care ne aflăm. Nu mai stai la cozi și avantajul e că poți cumpăra exact ce vrei, în condițiile în care o vizită la mall pentru o bluză se poate „solda” cu alte sute de lei cheltuite pe diverse alte produse. Vânzările online au crescut cu 40% în 2017, iar cifrele sunt impresionante: 7,5 milioane de euro este suma cheltuită zilnic de români pe platforme și pe site-urile magazinelor.

Analizele arată că generația Millennials este cea mai încântată de posibilitatea de a evita drumurile la magazine. Numeroase platforme acționează ca intermediari pentru zeci de magazine, astfel că pe un singur site, cu un singur cuvânt cheie, poți avea zeci de oferte și promoții din care să alegi. Și cum pentru a cumpăra online ai nevoie de tehnologie, tehnologia este și cea mai vândută pe online. Televizoarele, telefoanele și PC-urile sunt campioane, iar specialiștii au împărțit vânzările în funcție de orele la care acestea se întâmplă de obicei.

„În cursul dimineţii există un interval de două ore, mai există undeva în jurul prânzului un vârf al tranzacţiilor şi foarte interesant seara, în special după ora 21. Vedeta ar fi în acest moment rochia de zi, cumva ciudat pentru acest moment al iernii, în anii trecuţii gecile, paltoanele erau categoriile cele mai vândute”, spune Mira Anghelescu, COO al unui magazin online de fashion, citată de site-ul stirileprotv.ro.

Comanda medie este de 800 de lei aici, în materie de modă – până în 300 de lei. Pentru mobilă şi decoraţiunile pentru casa, domeniu aflat pe locul al treilea în top vânzări, coşul mediu e de 480 de lei. Surprinzător, pe patru sunt cărţile, în valoare de 100 de lei pe zi. Piaţa de comerţ online a ajuns astfel la 6,5% din totalul comerţului românesc.

„Credem că este creşterea cea mai semnificativă din întreaga Uniune Europeană lucru care arata apetitul consumatorilor români. Plată prin card credem că o să crească şi anul acesta sunt magazine online, magazinele mari unde rata se apropie de 20%, dar rată medie a pieţei este undeva la 12-14%”, spune Andrei Radu, fondator şi CEO GPeC.

Așa cum era de așteptat, perioada Black Friday este cea mai fructuoasă pentru magazinele online. Astfel, la ultiul eveniment de acest fel, românii au cheltuit peste 200 de milioane de euro, dublu faţă de 2015.

Cine, ce cumpără de pe net?

Au adolescenții telefoane? Au. Ei bine, dacă tot au, asta înseamnă că pot vedea zeci de reclame zilnic și, prin urmare, își vor dori tot soiul de lucruri. Potrivit „Consumer Report 2017”, un studiu realizat de către agenția de comunicare Starcom România, adolescenții cu vârste cuprinse între 14 și 17 ani cumpără în proporție de 48% de pe site-uri românești, iar 10% dintre ei folosesc un PC pentru a face asta. Hainele și încălțămintea sunt cele mai populare produse luate de la magazine online românești, în timp ce „de afară” se cumpără în general tehnologie. Prețul, termenii livrării (cost, durată) și ofertele speciale sunt principalele criterii de care adolescenții țin cont atunci când cumpără online, 28% fiind procentul celor care aleg ca plata să se facă la livrare.

Tinerii singuri, necăsătoriți și fără copii, cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani cumpără online în proporție de 56%, 21% dintre acești clienți folosind PC-ul în acest scop. Hainele, cărțile și produsele IT&C sunt cumpărate în general de pe site-uri din România, iar de afara vin de regulă produsele audio-video.

Cine are copii are și mai puțin timp liber, așa că este normal ca scăparea să vină de la magazinele online, 45% dintre adulții cu vârste cuprinse între 18 și 45 de ani și copii mai mici de 14 ani cumpără de pe net, bărbații (24%) fiind mai dornici să caute și să achiziționeze produse din alte țări decât România. Cărțile, produsele de îngrijire personală și hainele sunt cele mai căutate produse în magazinele online, iar plata la livrare este în continuare metoda preferată de achitare a sumelor datorate pentru produsele achiziționate.

Citiți și Central, primul „mall” al clujenilor

Clujul, pregătit pentru un nou mall

Mall-ul cel de toate zilele

Iulius Mall, apreciat (mai ales) pentru mâncare

Sorin Guttman: „Peste 16 milioane de persoane au vizitat Iulius Mall în 2017”

Postaţi un comentariu