Mirabela Amarandei, purtător de cuvânt al MENCS:  „Nu trebuie să ne gândim la o dispută între elevi şi profesori”

Mirabela Amarandei, purtător de cuvânt al Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice

Statutul Elevului a fost aprobat după şapte luni în care Consiliul Naţional al Elevilor a făcut presiuni pentru ca acesta să intre în vigoare odată cu începerea noului an şcolar. Cu toate că elevii au precizat că nu au fost aprobate chiar toate articolele propuse de ei purtătorul de cuvânt al Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, Mirabela Amarandei, susţine că nu a fost vorba de neacceptarea unor puncte din statut, ci de agreerea unui conţinut optim în ceea ce priveşte acest document.

„În timpul dezbaterii publice privind Statutul Elevului au existat anumite opinii, atât pro, cât şi contra, dar până la urmă am reuşit să îi dăm acestui statut o formă agreată de toată lumea. Nu au fost articole care nu au fost aprobate propriu-zis, ci articole care au fost dezbătute pentru a putea face parte din acest statut. A existat un dialog real. Practic, multe dintre articolele cuprinse în cadrul Statutului Elevului existau deja, dar statutul le oferă acum, fiind un document bine structurat şi clar, o greutate suplimentară.

Când ne gândim la Statutul Elevului nu trebuie să ne gândim automat la o dispută între profesori şi elevi, ci la asumarea unei responsabilităţi. De exemplu, până acum, dacă elevii nu purtau uniformă sau anumite însemne şcolare, nu erau lăsaţi să intre la ore. Acum, prin intermediul statutului, elevul poate participa la ore, întrucât este dreptul său la educaţie. În plus, şcoala este un cadru care trebuie să le ofere copiilor şi protecţie fizică, nu doar emoţională în timpul orelor, ceea ce înseamnă că nu poţi lăsa în afara şcolii un elev doar pentru că nu poartă într-o zi uniformă. De asemenea, unul dintre cele mai dezbătute subiecte a fost legat de folosirea telefoanelor mobile în timpul orelor. Da, telefoanele mobile, smart phone-urile pot fi folosite în cadrul procesului educaţional. Noile metode de învăţare folosesc foarte mult noua tehnologie, iar aceste dispozitive intră în această categorie. În linii mari, nu a fost vorba de neacceptarea unor puncte, ci de agreerea unui statut optim”, a declarat pentru Transilvania Reporter Mirabela Amarandei, purtător de cuvânt al Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice.


Publicitate

Postaţi un comentariu