Mașina fără șofer, cu tehnologie made in Cluj, a fost admirată de Johannis

Klaus Johannis a părut impresionat de mașina fără șofer, care i-a fost prezentată de Dirk Hoheisel, membru în CA al Bosch Group | Foto: Bogdan Stanciu

Prototipul unui automobil care poate rula fără șofer a fost prezentat ieri la Blaj, în premieră pentru România, de compania Bosch. O bună pate din tehnologia acestui automobil este realizată la fabrica de la Jucu și în centrul de cercetare-dezvoltare din Cluj-Napoca, a declarat Mihai Boldijar, directorul general Bosch România.

„Tot ce înseamnă sisteme de siguranță activă, sisteme radar, camere de luat vederi, calculatoare, procesoare, senzori, care pot detecta drumul pe care trebuie să meargă mașina și toate semnalele rutiere pe care trebuie să le respecte mașina sunt fabricate de Bosch”, a spus Boldijar. „Sunt produși la Cluj senzorii, camera de luat vederi, care este binoculară, și ce mai facem la Cluj, la centrul de cercetare-dezvoltare, este sofware-ul. Acest soft este produs sau în mare parte produs la Cluj”, a precizat Boldijar.

El nu a putut indica un orizont de timp în care astfel de autovehicule, numite mașini autonome,  vor intra în uzul curent. „În primul rând, trebuie să existe o legislație pentru a permite utilizarea unor astfel de mașini”, a subliniat bossul Bosch România.

În acest moment, Bosch este singura companie din Europa care deține o licență pentru utilizarea pe drumurile publice a mașinilor autonome.

Un BMW dotat cu această tehnologie a fost unul dintre punctele de atracție ale „Bosch Innovation Day”, eveniment de prezentare a fabricii Bosch Rexroth din Blaj. Prototipul a fost admirat și de președintele Klaus Johannis, venit în orașul de pe Târnave cu ocazia evenimentului.

În discursul ținut în fața câtorva sute de oameni care l-au aplaudat și aclamat, președintele Johannis a subliniat necesitatea unui nou model de dezvoltare economică pentru România, bazat pe inovare.

Conducerea Bosch nu a avut decât cuvinte de laudă pentru operațiunile din România. „Oamenii ăștia chiar fac o treabă extraordinară”, a spus Konrad Kashek, manager general al unităților clujene ale companiei. „Lucrăm intens la tehnologia de conectare a obiectelor, prin așa-numitul «internet al obiectelor». Noi suntem cei care facem tehnologia din spatele tehnologiei pe care o vede consumatorul final”, a adăugat Kashek. „Ne place inputul pe care îl primim de la Cluj, ne place competența tinerilor cu care lucrăm”, a mai spus acesta.

Bosch are în acest moment aproximativ 2.700 de angajaţi în România. În anul 2014, Bosch România a înregistrat un volum de vânzări de 210 milioane de euro. Pe lângă noul centru de cercetare-dezvoltare şi unitatea de producţie pentru tehnologia auto din Cluj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară şi una de tehnologie auto în Blaj, precum şi un centru de consultanţă şi asistenţă tehnică în Timişoara. În Bucureşti, există o societate de distribuție de scule electrice și accesorii, termotehnică, sisteme de securitate şi siguranţă şi produse destinate industriei auto.

În următorii doi ani Grupul Bosch estimează investiţii în România de aproximativ 55 milioane de euro. În Blaj, compania va deschide o nouă linie de producţie pentru componente electrice ale grupului motopropulsor. Investiţia estimată pentru acest nou proiect depăşeşte 40 de milioane de euro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. În anul fiscal 2014, cei aproape 360.000 de angajaţi au generat vânzări de 49 miliarde de euro.

La Jucu, Bosch a investit peste 77 milioane de euro.


Publicitate

Postaţi un comentariu