Lunga iarnă a reducerilor

Pentru unele sectoare ale economiei sezonul rece este foarte profitabil. Fie că vorbim despre haine, încălţăminte de iarnă, echipamente pentru sporturi de iarnă sau produse destinate încălzirii locuinţei. În lunile decembrie, ianuarie şi februarie vânzările cresc în aceste domenii, şi cu procente deloc de neglijat. Unele magazine înregistrează chiar şi o dublare a vânzărilor pe anumite segmente, iar alţi comercianţi recunosc deschis că acest sezon, încă în desfăşurare, a fost foarte bun. Contribuie la aceasta perioada sărbătorilor, dar şi perioada de soldări care începe în fiecare an în 15 ianuarie şi care menţine trendul crescător al vânzărilor.

Iarna 2016-2017 a făcut adevărate „cadouri” comercianţilor deoarece am avut zăpadă încă din luna decembrie şi acest lucru s-a resimţit la vânzări. „Pentru această perioadă, fiind o lună normală de iarnă, majoritatea persoanelor caută produse de sezon cum ar fi produse pentru ski şi snowboard, produse de drumeţie. Am observat că se caută nu numai skiuri, clăpari, ci mai recent se merge mult şi pe partea de siguranţă pe pârtie. Aşa că din ce în ce mai multe persoane caută căşti, ochelari, protecţie pentru spate, ca să evite orice fel de accidente”, explică Ruxandra Golea, manager de departament ski la Decathlon Cluj din cadrul centrului comercial VIVO! Cluj-Napoca. Ca noutate skiul începe să fie un sport în care se acordă atenţie chiar şi modei. „Dacă mergi pe pârtie vezi tot felul de culori ţipătoare ca să iasă în evidenţă, ceea ce e şi foarte bine pentru că eşti vizibil. Din ce în ce mai multă lume caută să fie „cool” pe pârtie. Aşa că am ajuns şi noi să le oferim produse de genul acesta cu un design cât mai reuşit” mai spune aceasta.

Iar skiul rămâne un sport de referinţă pentru această perioadă. De aceea, cei de la Decathlon şi-au propus şi să ofere posibililor clienţi şansa să încerce gratuit unele echipamente. „Am avut două zile de testare la Fekleacu Winter Games cu produse de ski de la Wed’ Ze şi mai avem câteva zile şi în alte locaţii, ne propunem să atingem cam 400 de persoane care să testeze. Momentan au testat aceste produse de ski peste 100 de persoane. Am obţinut review-uri foarte bune, timpul de testare a fost de 30 de minute, şi-au putut da seama de manevrabilitate, de cum alunecă, de stabilitate”, adaugă Roxana Golea.

Reduceri peste reduceri

 

Cât priveşte soldările în această perioadă puteţi să vă găsiţi produsul preferat chiar şi la jumătate de preţ. „La soldări avem produse de la toate sporturile. Sunt reduceri de până la 50% la unele produse. În promoţii sunt produse din toate sporturile pentru că se schimbă foarte multe colecţii, şi cele care se află la final de colecţie sunt reduse ca preţ. Avem foarte multe tipuri de încălţăminte la promoţie acum, de alergare, de tenis. Şi dacă vorbim de sporturi de iarnă şi snowboardul e în creştere ca interes şi încercăm să oferim preţuri foarte mici pentrui cei care încep să practice acest sport”, explică aceasta.

Într-un alt magazin de profil, Hervis, în această perioadă găsiţi produsele de sezon la preţuri cu până la 70% mai mici. „În această perioadă se caută încălţăminte şi haine de iarnă, haine de ski, skiuri, clăpari şi tot ce ţine de această perioadă, căciuli, mănuşi, haine termo. Dar lumea se mai uită şi la produsele de vară. Avem promoţii la diferite produse, produsele de iarnă sunt reduse deja pentru a face lichidarea de stoc. Astfel, un echipament de ski poate ajunge cu pantalon şi geacă de la 700 de lei la 2.000 de lei, iar la skiuri preţurile încep de la 600 de lei până la 2.500 de lei, plus clăparii la 399 până la 1.200 de lei în funcţie de gradul de complexitate”, povesteşte Constantin Seliceanu, directorul magazinului Hervis din VIVO! Cluj-Napoca.

Acesta este mulţumit de cum merg vânzările în acest sezon. „Lunile de iarnă sunt nişte luni bune în care lumea cumpără. Ne ajută şi sărbătorile. De aceste sărbători a fost foarte bine, oamenii vor să cumpere, ştiu exact ce caută, ce vor să cumpere şi am văzut că oamenii realizează că au nevoie de mişcare. Acum avem reduceri de până la 70%, pentru produsele de sezon de iarnă. Avem brandurile de renume la noi în magazin şi atunci clienţii găsesc ce caută. Contează mult calitatea, preţul nu mai e aşa de important, omul vrea ca marfa să îi confere confort, dar şi siguranţă. Dau exemplu casca de ski unde nu vine nimeni să ceară o cască ieftină ci o cască bună pentru siguranţa sa”, adaugă acesta.

 

Haine pentru toate buzunarele

Şi la capitolul haine, magazinele se înghesuie să vă atragă cu oferte care de care mai avantajoase. „Pentru retail acum sunt perioadele de reduceri, de promoţie. Lumea e focusată pe îmbrăcămintea de sezon şi fiecare urmăreşte să găsească ce îşi doreşte la preţul cel mai bun. Decembrie şi ianuarie privind partea de vânzări şi promoţii au fost nişte luni foarte bune şi sperăm să fie la fel şi colecţia nouă. La soldări avem oferte foarte bune la geci de exemplu de la 99, 90 lei, cardigane, pulovere 79, 90 de lei, deci cu un buget de circa 300 de lei clientul pleacă cu 2-3 articole preferate. Stocurile se cam epuizează, nu mai avem toate mărimile şi începe să vină deja colecţia nouă. Reducerile continuă până la jumătatea lui februarie. Cât priveşte perioada sărbătorilor, au fost nişte sărbători foarte bune cu foarte mulţi clienţi. Dacă e să facem o comparaţie pe luna decembrie 2016, procentul faţă de 2015 a fost cu 25-30% mai mare şi sperăm ca şi ianuarie să fie bun”, a declarat pentru Transilvania Reporter Mădălina Botă, director magazin Reserved.

La atragerea clienţilor contribuie şi evenimentele şi concursurile organizate de malluri. De exemplu, în prezent VIVO! a lansat o nouă campanie de cumpărături cu premii care durează până în 5 februarie şi care în mod sigur îi va determina pe clujeni să treacă pragul magazinelor din acest centru comercial. „În prima săptămână a campaniei “Trăiește o nouă experienţă de shopping!” , facem noi cumpărăturile pentru clienţii noștri. Dacă norocul e de partea lor, au ocazia să câștige pe loc unul dintre cele 7 carduri de câte 200 lei, să ne spună care sunt produsele pe care și le doresc, iar noi le aducem acestora direct acasă. În a doua săptămână ne pregătim să facem cumpărături contra-cronometru. Participanţii vor avea șansa de a câștiga unul din cele 7 carduri de cumpărături în valoare de 300 de lei, pe care vor trebui să îi cheltuiască în maxim două ore. În ultima săptămână a campaniei punem la bătaie 7 sesiuni de shopping în valoare de 500 lei, alături de bloggerii de fashion și lifestyle Ioana Chișiu și Laszlo Nagy”, spun reprezentanţii mallului.

Gadget-urile sunt la mare căutare

Nu numai împătimiţii de modă şi sporturi de iarnă se pot bucura în lunile de iarnă de oferte pe alese. Aşa că şi la capitolul tehnologie vânzările la preţuri promoţionale sunt în creştere în această perioadă. „În lunile ianuarie – februarie, vânzările sunt influenţate puternic de activităţile promoţionale de început de an, iar creşterea se resimte pe toate segmentele. Cele mai căutate produse în această perioadă rămân însă cele din categoria gadget-uri, laptopuri, smartphone-uri şi electrocasnice mici. Sezonul de iarnă aduce vânzări foarte bune şi pe segmentul electrocasnicelor mari, achiziţionate în special de cei care caută un produs calitativ pentru casă, de care au nevoie sau pe care îl doresc de mult timp. Desigur, faţă de restul anului, în perioada ianuarie – februarie se vând mai bine şi produsele de sezon, precum caloriferele electrice sau aerotermele. În general, creşterile înregistrate în sezonul de iarnă se încadrează între 35% şi 50% pe categoriile menţionate mai sus. Categoriile de produse pentru care previzionăm cele mai mari vânzări până la finalul sezonului sunt categoriile IT&C, televizoarele, electrocasnice mari, dar si electrocasnicele mici precum calorifere, aeroterme”, explică Daniel Mirea, Retail Director la Media Galaxy.

Şi bineînţeles că în toată această perioadă continuă promoţiile. „Am pregătit mai multe campanii de reduceri în perioada de iarnă. În acest moment, am dat startul ofertelor pentru produsele din categoria IT, în campania „Tech Challenge”, cu derulare între 16-31 ianuarie. Pentru luna februarie pregătim noi reduceri, prin deja tradiţionala campanie „Black Friday de iarnă”. Reducerile în cadrul campaniilor ajung până la 80%”, adaugă acesta.

Nu putem lăsa pe dinafară nici comerţul electronic. Reprezentanţii platformei eMAG spun că după ce trec sărbătorile cea mai mare căutare au produsele pentru copii, electrocasnicele mari și mici, telefoanele mobile și accesoriile, cosmeticele și produsele de înfrumusețare, produsele pentru casă și grădină, laptopurile & componentele PC, anvelopele și produsele auto, servere și rețelistică, televizoarele şi cărțile. Iar clienţii „vânează” practic orice ofertă promoţională. „Am început anul cu promoții și am avut „Reduceri duse cu sorcova”. În această perioadă, până pe 19 ianuarie, desfășurăm o campanie devenită deja tradiție în eMAG, „Revoluția prețurilor”. Așa cum ne-am obișnuit clienții, pe 23, în fiecare lună, scade prețul produselor resigilate. Pe lângă alte campanii, în februarie vom pregăti ceva special pentru Ziua Îndrăgostiților”, au precizat reprezentanţii companiei pentru Transilvania Reporter.


Publicitate

Postaţi un comentariu