„Life is Hard” îți face viața mai ușoară

Fondatorul companiei Life is Hard, Erik Barna

„Life is Hard. Work soft”. Este noul slogan lansat recent de echipa KL Software din Cluj-Napoca, una dintre cele șase companii românești din topul Deloitte CE Technology Fast 50, care au adus recent România pe locul trei în clasamentul celor mai dinamice țări din regiune.

Cu 10 ani experiență în dezvoltarea de aplicații pentru piața B2B și cinci ani de creștere accelerată a cifrei de afaceri, compania a decis să treacă recent printr-un proces de rebrading, ajungând la următorul mesaj „Life is hard. We make life easier by using technology as our tool. Work Soft”. Procesul de rebranding vine la scurt timp după ce KL Software a preluat controlul majoritar asupra Barandi Solutions LTD și a filialei locale a acesteia, o firmă de IT cu mare potențial de dezvoltare. Deținută de tânărul antreprenor Andrei Barabaș, compania Barandi Solutions LTD a avut în 2013 o cifră de afaceri de 250.000 de dolari, un sediu central la Cluj-Napoca și un centru de vânzări la Londra.

Life is Hard activează pe piață din 2004, primul său domeniu de activitate fiind outsourcingul. Pentru 2014, compania estimează o cifră de afaceri de peste 1.2 milioane euro, după ce vânzările din 2013 au atins un nivel de 320.000 de euro. În prezent, compania are sedii la Cluj și la Bucuresti și face parte din grupul de companii Active Power Solutions (APS), condus de omul de afaceri clujean Cătălin Chiș.

Cătălin Chiș și Erik Barna

Cătălin Chiș și Erik Barna

KL Software a fost înființată de IT- istul Erik Barna, care în 2008 a decis că e momentul să se concentreze pe propriul business și a pornit la drum cu un singur angajat, Alina Ivan, actualul Project Manager în echipa 24 broker, cel mai important produs al firmei.  Care este secretul accesiunii companiei, cum a reușit să detroneze într-un timp relativ scurt alte firme cu prestigiu, dar și care sunt cele mai de preț valori ale Life is Hard ne-am propus să aflăm de la fondatorul companiei.

Reporter: Cum ați primit vestea că sunteți una dintre cele șase companii românești din topul Deloitte CE Technology Fast 50 și cea mai sus clasată companie din Cluj în acest top?

Erik Barna: Sincer a fost și pentru noi o surpriză. Primul anunț a venit în septembrie că am fost incluși în Top 50 al celor mai competitive firme datorită modului în care reacționăm în piață, a modului în care am evoluat în perioada aceea de cinci ani pe care au analizat-o dânșii, după care, la începutul lunii decembrie a venit și cel de-a doilea anunț în care am fost incluşi în Top 500 EMEA, cel care include țări din Europa, Africa și Middle East. În ambele topuri au intrat atât companii din România, cât și companii din vecinătate. Este o apreciere a eforturilor noastre și pe plan internațional. E primul an în care am fost listați. Suntem pe primul loc dintre companiile clujene, dar nu este ușor și va fi din ce în ce mai greu să ne menținem și să ne depășim performanțele. Este o provocare pe care o acceptăm.

R: Apropo de produse, 24 broker este cel mai cunoscut. Cum a evoluat acesta de-a lungul timpului?

E.B:  24 broker e un produs pe care îl dezvoltăm de aproximativ șapte ani. E un produs destinat gestionării activității brokerilor de asigurări din România. Suntem principalul furnizor de astfel de soluții. Șapte brokeri din top zece, ca volum al primelor intermediate lucrează cu noi. În total undeva la 90 de brokeri din cei 300 care activează activ pe piața românească. Suntem cea mai mare platformă de acest gen din România. La nivel de 2013, primele intermediate de boker prin platforma noastră au ajuns undeva la 120 de milioane de euro, iar ca număr de utilizatori avem undeva la 30.000 de utilizatori constanți.

DSC02543

R: Ce alte produse ați lansat pe piață?

E.B: Anul trecut am lansat 24 Routier, avem o slăbiciune pentru 24 ca denumire. Aceasta este o aplicație pentru gestionarea activității transportatorilor interni și internaționali de persoane. E vorba de transportatorii care fac curse regulate. Iar platforma cu funcționalitățile ei maximale înseamnă emiterea de bilete în format electronic, gestiunea parcului auto, gestiunea șoferilor, optimizarea rutelor, ținerea părții de evidență financiar contabilă.

Al treilea produs este Medic`s Line. Aceasta gestionează activitatea clinicilor și policlinicilor private din România. E o soluție complexă și modulară, care gestionează întregul parcurs al unui pacient în cadrul unei clinici: de la programare, la finalizarea examinărilor, prescrierea rețetei, totul se întâmplă în format electronic. Aplicația comunică inclusiv cu aparatura medicală, astfel încât datele se transmit în timp real. Primele implementări le-am făcut la Cluj, pentru că ne-a fost cel mai la îndemână, dar acum ne-am extins.

R: Care sunt domeniile de activitate în care doriți să vă extindeți activitatea pe viitor?

E.B: Vom rămâne în continuare axați pe aceste sectoare: medicină, transport și asigurări. Dorim să ne extindem, să ne facem mai cunoscuți, acolo unde nu suntem  suficient de cunoscuți. Obiectivul nostru este ca în scurt timp să devenim principalii furnizori de soluții pentru IMM-uri din România.

Bineînțeles că nu ne vom ancora numai într-un pilon de business sau numai în acest segment. Dorim să ne diversificăm activitatea și să pătrundem și pe piața internațională, în special pe cea de outsourcing, dar facem acest lucru prin achiziția unei companii care are deja un renume pe piața de afară. Chiar am făcut pași în acest sens. De curând am finalizat o achiziție a acționariatului majoritar de la Barandi Solutions LTD, o companie din U.K. cu prezență în Cluj-Napoca. Am făcut această mișcare tocmai pentru că dorim să intrăm pe piața de outsourcing, dar printr-o altă companie. Life is Hard va rămâne o companie focusată pe piața românească.

DSC02548

R: De curând v-ați rebranduit. De ce Life is Hard?

E.B: Povestea e destul de simplă, în sensul că firma de rebranding la care am apelat a primit trei sarcini clare: să ne găsească un nume care să nu înglobeze tehnology sau software, cum e trendul pe piață acum, să găsească un nume care să iasă în evidență, ușor de memorat și să nu trebuiască să investim sume uriașe în campanii de marketing. Așa a apărut ideea de Life is Hard. Este un concept. Noi, ca și companie ne asumăm faptul că viața este grea, dar prin ceea ce facem noi ca produse dorim să îmbunătățim acest lucru, să facem viața mai ușoară clienților noștri, care prin produsele pe care utilizează să facă viața mai frumosă angajaților lor, care la rândul lor să facă viața mai ușoară clienților lor. Ne dorim să fie un astfel de lanț. Este un concept pe care ne străduim să îl implementăm cât mai rapid în piață.

R: Câți angajați aveți?

E.B: Se schimbă și la noi lună de lună, dar se schimbă în sens pozitiv. În momentul de față, împreună cu colegii de la Barandi suntem undeva la 60. Avem o creștere de la 20 + la începutul anului, la 60 + la sfârșitul anului. Nu dorim să trecem totuși de 100 de angajați și colaboratori.

În cadrul petrecerii de Crăciun a avut loc și decernarea premiilor pentru anul 2014.

În cadrul petrecerii de Crăciun a avut loc și decernarea premiilor pentru anul 2014.

R: Am aflat cum le faceți viața ușoară clienților, dar cum le faceți viața mai ușoară angajaților Life is Hard?

E.B: Acest aspect este o preocupare continuă pentru noi. Din punctul nostru de vedere, tot ceea ce întreprindem, facem în așa fel încât angajatul să nu se simtă angajat. Cel mai important factor motivator îl reprezintă proiectele pentru care lucrează: din mâna lor ies produse software care îi ajută pe antrepenorii români să-și dezvolte și să-și gestioneze business-ul, iar acest lucru contează enorm pentru că rezultatele muncii lor se văd foarte repede. Un alt aspect care-i motivează îl reprezintă mediul de lucru: este unul prietenos, orarul de lucru este unul flexibil, pot veni la birou la orice oră sau pot lucra de acasă dacă își doresc. În fiecare lună avem pregătit pentru angajații noștrii: masaje de relaxare, happy friday, zi cu dulciuri și cu fructe oferite de companie. Tehnologiile care sunt folosite de către echipele de dezvoltare reprezintă iarăși un atu foarte important. Dezvoltarea profesională și personală reprezintă un alt aspect de care ținem cont pentru motivarea angajaților. Valoarea cea mai de preț a unei firme o reprezintă angajații. În IT fără angajați pasionați nu se pot face lucruri de calitate, iar concurența e din ce în ce mai acerbă în România. Dar ca o dovadă a faptului că lucrurile merg bine, fluctuația de personal la noi este foarte mică, sub 3% într-un an.

Angajații companiei sunt răsplătiți în cadrul unei gale pentru rezultatele obținute pe parcursul unui an.

Angajații companiei sunt răsplătiți în cadrul unei gale pentru rezultatele obținute pe parcursul unui an.


Publicitate

1 Comentariu

  1. PROF,UNIV,BOYTE ARISTID spune:

    SUNT UN FOST COLEG DE LICEU SI DE SERVICI AL TATALUI DOMNIEI VOASTRE SI LOCUIESC IN FLORESTI ,DAR NU VA STIU ADRESA DIN GILAU. PRIETENUL MATYAS M-A INFORMAT CAND ACUM DOUA SAPTMANI A TRECUT PE LA MINE CU SUTZIA LUI .RESPECTELE MELE SI O ZI BUNA VA DORESC !

Postaţi un comentariu