Licitație inedită: opt brazi de crăciun, realizați de designeri clujeni așteaptă să fie luați acasă

La fel cum industria de consum se înstăpâneşte peste sărbătoarea Crăciunului şi actele de caritate de sfârşit de an se  profesionalizează în România. Iar în mai proaspătul evidenţiat domeniu al carităţii, nu întâmplător, la Cluj,   în avangardă se află cea mai prosperă industrie a oraşului, cea de IT.

Firmele din industria IT sunt printre cei mai generoşi contributori ai organizaţiilor şi fundaţiilor de caritate clujene, spun reprezentanţii acestora. Donaţiile firmelor de înaltă tehnologie, chiar dacă sunt consistente, sunt mai rar mediatizate pentru că cel mai adesea ele cer confidenţialitate. Tinereţea, bunăstarea şi o abordare pozitivă a vieţii încurajează comportamentul altruist al managerilor şi lucrătorilor din IT şi fac din ei, în general, actori sociali mai implicaţi.

IT-ul nu are desigur monopol pe altruism. Atmosfera de sărbătoare a Crăciunului, spun sociologii, contribuie la amplificarea comportamentului caritabil şi, cel puţin la Cluj, acest lucru se vede. Cu fiecare an, oraşul se deschide tot mai mult şi inventiv spre nevoile celor defavorizaţi. În acest număr,   Transilvania Reporter face o incursiune în lumea relativ nouă a carităţii, inventariind acţiunile de binefacere din preajma sărbătorilor. Acţiuni care îi aduc câteva clipe în luminile rampei pe cei care nu au parte de aşa ceva decât arareori şi care, potrivit specialiştilor, sunt benefice nu doar celor care primesc, ci şi celor care dăruiesc. Dăruind, avem sentimentul că suntem mai buni, devenind astfel mai buni, spune sociologul Dan Chiribucă.


Error: Your Requested widget "Easy Related Posts " is not in the widget list.
  • [do_widget_area footer_1]
    • [do_widget id="text-7"]
  • [do_widget_area footer_2]
    • [do_widget id="search-2"]
  • [do_widget_area footer_3]
    • [do_widget id="archives-2"]
  • [do_widget_area footer_4]
    • [do_widget_area homepage]
      • [do_widget id="wpzoom-widget-cat-15"]
      • [do_widget id="text-10"]
      • [do_widget id="wpzoom-widget-cat-14"]
      • [do_widget id="text-11"]
      • [do_widget id="wpzoom-widget-cat-19"]
      • [do_widget id="wpzoom-widget-cat-16"]
      • [do_widget id="wpzoom-widget-cat-21"]
      • [do_widget id="wpzoom-widget-cat-20"]
      • [do_widget id="wpzoom-widget-cat-17"]
    • [do_widget_area side-left]
      • [do_widget_area side-right]
        • [do_widget id="text-7"]
      • [do_widget_area sidebar]
        • [do_widget id="text-16"]
        • [do_widget id="wpzoom-feature-posts-13"]
        • [do_widget id="oio-widget-11"]
        • [do_widget id="text-14"]
        • [do_widget id="rssimport-2"]
        • [do_widget id="oio-widget-13"]
        • [do_widget id="wpzoom-feature-posts-2"]
        • [do_widget id="rpwe_widget-5"]
        • [do_widget id="wpzoom-feature-posts-8"]
        • [do_widget id="oio-widget-18"]
        • [do_widget id="wpzoom-feature-posts-7"]
        • [do_widget id="oio-widget-19"]
        • [do_widget id="rss-2"]
        • [do_widget id="oio-widget-14"]
        • [do_widget id="wpzoom-feature-posts-11"]
        • [do_widget id="oio-widget-15"]
        • [do_widget id="rpwe_widget-3"]
        • [do_widget id="oio-widget-16"]
        • [do_widget id="text-13"]
        • [do_widget id="oio-widget-17"]
        • [do_widget id="wpp-6"]
      • [do_widget_area widgets_for_shortcodes]
        • [do_widget_area wp_inactive_widgets]

          Fundația Română pentru Comunitate și Familie (FRCCF) organizează în 18 decembrie de la ora 19.00, Christmas Tree Charity Auction, în incinta Muzeuluui de Artă Cluj-Napoca. Evenimentul are la bază un concept de fundraising dinamic şi va lua forma unei licitaţii a opt creaţii (opt brazi de Crăciun din materiale alternative) care au semnătura a opt designeri/autori invitați, care își donează propunerile de brad-concept. Fondurile strânse în urma licitaţiei vor finanţa activităţile din centrele de zi ale FRCCF, ajungând astfel la toţi cei 130 de copii care învață aici.

          „Ideea este împrumutată de la Asociația Salvați Copiii din București. La Cluj aceasta este prima ediție. Își propune să fie un eveniment de suflet, care să promoveze totodată designerii autohtoni. Cum la Cluj avem Universitatea de Arte și Design, le-am propus mai multor designeri să realizeze un brad din materiale alternative. Pe lângă cei 7 designeri, care sunt absolvenți de UAD, o aveam alături de noi pe Letiția Pintilie, care a absolvit Universitatea Tehnică și care este cunoscută pentru bijuteriile pe care le crează. Mi-am dori să renunțăm la materialele tradiționale, la textile și să mergem mai mult pe aliaje. Vrem să promovăm concepte diferite și să încurajăm designul de produs. Foarte important este faptul că fetele vor dona brazii realizați special pentru acest eveniment. Licitația începe de la 1.000 de lei pe brad. Ne-am dori foarte mult ca acești opt brazi să ajungă în companii sau în mediul de business. Aceasta este prima ediție, dar cu siguranță nu ne vom opri aici, pentru că ne dorim să îi egalăm pe cei de la Salvați Copiii. Ne dorim să atragem atenția asupra riscurilor la care se expun acești copii dacă vor renunța la școală. Ne dorim să iasă din acest cerc vicios, să își continue școala, să învețe, să își găsească o meserie”, a spus Adela Lazăr, fundraiser.

          letitia

          Designerii implicaţi în proiect sunt Veronica Frisan, Laura Ion, Adriana Goilav, Whoabi Sabi, Iulia Sasu, INDEE, Alina Lipotchi și Tina Chiriță.  „Bradul care va fi prezent în cadrul licitației este din cupru. Cupru dezbrăcat, bucată cu bucată, de învelișul izolator, sudat în multe puncte, patinat în albastru și apoi împodobit cu biluțe colorate din lână naturală. Pentru suport am folosit, evident, tot cupru, și acesta îmbinat prin sudare. Bradul vine cu ghiveci cu tot, ca orice brad care se respectă. Nu este tăiat din pădure, nu se replantează, nu miroase a brad, nu e nici verde și nici nu lasă ace pe covor, dar cel mai important – le va permite, chiar dacă într-o mică măsură, atât puilor de brazi, cât și celor de om să se facă mari”, spune Letiția Pintilie.

          Accesul la eveniment se face printr-o contribuție minimă recomandată de 20 lei. Cei care doresc să ia parte la acțiunea de strângere de fonduri, sunt rugați să își confirme participarea până în data de 17 decembrie, la numărul de telefon: 0725 588 059.


          Publicitate

          Postaţi un comentariu