Creșă și grădiniță axate pe educația emoțională în cadrul noului centru educațional Playful Learning

Centrul educațional Playful Learning / Foto: Dan Bodea

Centrul educațional Playful Learning din Cluj-Napoca, centrul cunoscut în termeni „populari” drept „grădiniță pentru bebeluși”, se extinde. Astfel, începând cu luna septembrie, noul spațiu situat pe strada Fagului nr 33 A, în cadrul căruia vor funcționa o creșă și o grădiniță pentru copii cu vârste cuprinse între șase luni și șase ani, își va deschide porțile pentru piticii dornici să își dezvolte personalitatea într-un mediu primitor și sigur. În acest weekend, în cadrul centrului Playful 2 vor fi organizate Zilele Porților Deshise. Cu această ocazie va avea loc și o petrecere cu tema „ Let’s make music!”. Tot cei intereaați pot vizita noul sediu sâmbătă 22 august începând cu ora16:00 și duminică, 23 august în intervalul orar 10:00 – 16:00.

Odată cu deschiderea creșei și grădiniței, primul sediu va rămâne centru de activități. Aici părinții își vor putea aduce copiii în programul Educație Timpurie (de 3 ori pe săptămână sau de 2 ori pe săptămână, în intervalul orar 8:00 – 12:00), dar și în celelalte programe pe care Playful Learning le propune. Creșa și Grădinița vor funcționa după un program în intervalul 8:00 – 18:00.

Citiți și: „Grădi” pentru bebeluși. Educație timpurie pentru cei mici, într-un centru educațional din Cluj

Noul sediu este amplasat într-o locație imesă, aerisită, cu pomi fructiferi. Va avea șase săli aranjate și mobilate în funcție de vârsta copiilor și va dispune de o sală senzorială. Centrul va avea bucătărie proprie, meniul fiind realizat sub atenta spraveghere a unui medic pediatru. În toate spațiile vor fi ampalsate camere de supreveghere, iar părinții vor putea să urmărească în timp real, pe baza unei parole, ce face copilul în cadrul centrului pe timpul zilei. În cadrul noului centru, cei mici vor rămâne în grija celor 15 psihologi care vor lucra aici.

Întreaga investiție a costat, până în momentul de față, peste 60.000 de euro.

Alexandra Gorea, director general Playfull Learning / Foto: Arhiva personală

Alexandra Gorea, director general Centrul educațional Playfull Learning / Foto: Arhiva personală

„Lumea a fost interesată de abordarea pe care o avem noi în educație, abordare care s-a construit prin prizma formării noastre ca psihologi mai degrabă decât prin prizma formării noastre ca pedagogi. Lumea a fost interesată și având multe cereri în acest sens am hotărât să mai deschidem un sediu. Ca atare, sediul acela va fi strict pentru creșă și grădiniță, iar acesta care funcționează în prezent va continua programul de educație timpurie și celelalte programe ale noastre. Dacă acolo e creșă și grădiniță cu un program cu frecvență zilnică, ce include în prima lună un program de adaptare la separarea de părinte, mai blânda, mai securizantă, aici ne adresăm părinților care își doresc ca cel mic să se adapteze la colectivitate și să socializeze cu copii de vârste apropiate într-un program cu frecvență de două sau trei zile pe săptămână”, explică Alexandra Gorea, directorul general al Centrului Educațional Playful Learning.

Cu ce se diferențează acest centru? În primul rând, are o abordare securizantă atât pentru părinți, cât și pentru copii. „De multe ori se uită partea emoțională a părintelui, se scoate automat din ecuație, vorbind-se doar de adaptarea copiilor. Variabila părinte mi se pare una dintre cele mai importante. De ce? Pentru că dacă părintele știe să își gestioneze bine propriile emoții, nu îl influențează negativ pe copil. Ne focusăm de obicei pe copil, încercăm să îl integrăm, dar nu luăm în calcul faptul că dacă părintele merge la grădiniță și este cu inima strânsă, îi va transmite copilului acest lucru. Copiii văd și interpretează și ceea ce transmite nonverbal părintele. De aceea e important să ne focusăm și pe emoțiile părinților. La noi despărțirea e treaptată, iar noi exact asta facem diferit: luăm în calcul și părintele. Acest aspect ne-a diferențiat pe piață în anul acesta și de aceea au dorit oamenii să vină la noi în continuare pentru că avem grijă și de părinți în aceeași măsură, atât cât putem. Cum avem grijă? Explicându-le ce se întâmplă, ajutându-i să își exprime emoțiile, spunându-le ce să facă când pleacă de aici, cum să își gestioneze emoțiiile acasă, să înțeleagă ce se întâmplă cu ei. Cu alte cuvinte îl ajutăm să își exprime toate grijile și să și le gestioneze”, explică Alexandra.

Un alt aspect prin care centrul se diferențează este faptul că despărțirea de părinte se realizează treptat. Astfel, părinții pot rămâne împreună cu cei mici cât timp consideră necesar. „Vom avea camere și în noul centru. Aici sunt avantaje și dezavataje. La părinții care își gestionează emoțiile și știu cum să își găsească echilibrul, camerele sunt bune. La cei care sunt mai degrabă anxioși, camerele nu le fac atât de bine, pentru că stau toată ziua în fața calculatorului și interpretează într-o manieră negativă fiecare gest al copilului, ceea ce nu face neapărat bine. Normal că noi am pus camere și susțin în continuare nevoia lor, pentru ca părinții să vadă că cel mic e în siguranță, să se poată uita din când în când. Chiar râdeam într-o dimineață că o fetiță făcea cu mâna la cameră. Îi făcea lui mami cu mâna. Știe și copilul că e în siguranță, că mami e acolo și astfel de formează o legătură sigură”, povestește Alexandra.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

În ambele locații, dar mai ales pe Fagului, în ceea ce privește programa curiculară se va insista pe zona de dezvoltare socio-emoțională. „Toate studiile recente din domeniul psihologiei legate de psihologia pozitivă, legată de starea de bine, de ceea ce ne face fericiți, susțin că educația are un rol esențial. Noi vrem să insistăm pe zona socio emoțională pentru a le dezvolta copiilor mai degrabă calitățile de care au nevoie ca să poată construi mai târziu partea academică. Pentru că un copil care are încredere în el, cu siguranță va reuși și pe plan academic. Un copil care are curaj, care își asumă riscuri, va reuși”,  spune directorul celor două centre.

„Eu pot”

Alexandra susține că este extrem de important ca cei mici să își dezvolte anumite abilități încă de la o vârstă timpurie, abilități care să îi ajute în viața de zi cu zi. „Educația timpurie se poate face chiar de la șase luni. Încrederea în sine se dezvoltă încă de atunci. Ce înseamnă încrederea în sine? Faptul că știu că pot face ceva. Și acest lucru se întâmplă de când copilul se naște, aș îndrăzni să spun. Care este ciclul învățării la «eu pot»? Sunt curios, curiozitatea e naturală, din păcate o înăbușim noi mai târziu. Sunt curios, vrau să explorez. Explorez, sunt lăsat să explorez. Văd un obiect, îl apuc. Văd că pot să îl apuc, sunt curios și îl mai apuc încă o dată până învăț să îl mânuiesc. Îl mânuiesc, îl țin bine în mână și am încredere că pot să fac asta. Am încredere că pot, am curaj să explorez și mai departe. Se spune că sunt importanți primii șapte ani. De ce? Pentru că se pun bazele pentru tot ce se poate dezvolta mai târziu. De aceea nu insistăm pe limbi străine cât mai multe, pe opționale, pe șah. Sigur că și acestea sunt foarte importante, dar noi vrem să le creem întâi copiilor o bază astfel încât să aibă disponibilitatea să învețe aceste lucruri și să aibă capaciatea de a alege. Știm foarte bine că o problemă în ziua de astăzi este că, după grădiniță, copilul este dus la foarte multe opționale, activități. Petrece foarte puțin timp cu părintele, dar știe multe. Cu ce îl ajută asta din punct de vedere emoțional să se dezvolte ca un adult echilibrat? Noi punem mai degrabă accent pe aceste zone. Vrem să îi învățăm pe copii să știe să ia singuri decizii. Îi învățăm să aleagă de mici pentru că o abilitate importantă a adultului este cea de a lua decizii”, explică aceasta.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Alexandra este terapeut. Ceea ce încearcă să clădească aici împreună cu echipa sa de psihologi are la bază experiența sa cu pacienții maturi. A observat că foarte multe persoane întâmpină dificultăți când vine vorba de rezolvarea unor probleme și că le este foarte greu să ia decizii. „ Aceste baze se pun de când suntem mici, iar noi asta încercăm să facem aici”, spune Alexandra.

Toate educatoarele sunt psihologi la bază

„De ce insist eu ca educatoarele noastre să fie psihologi? E foarte important ca noi să ne cunoaștem, să ne știm limitele, să ne gestionăm emoțiile. Nu e ușor să lucrezi cu copiii. Îți apasă niște butoane sensibile, iar când plâng zece în același timp, e greu pentru educator. E important ca educatorul să știe cum să gestioneze situația, e important să înțeleagă cu ce emoții se simte confortabil, cu ce emoții se simt mai puțin confortabil și să le gestioneze într-o manieră constructivă. Personalitatea educatorului e foarte importantă. Noi asta facem diferit. Lucrăm cu adulții din viața copiilor, pentru a le putea transmite ceea ce trebuie. E greu dacă nu faci această meserie în mod natural. Nu poți să te forțez, pentru că cei mici simt asta”, explică Alexandra.

Mai multe detalii aici.


Publicitate

Postaţi un comentariu