Corigența poate fi „tratată”

Eleva Gabriela Bojan a ajuns în atenția Fundației Fundaţiei Române pentru Copii, Comunitate şi Familie prin direcţionarea de către Liceul Teoretic „Eugen Pora”. Provenită dintr-o familie nevoiașă, aceasta s-a confruntat cu probleme de corigenţă la matematică, în anul şcolar 2013-2014. Sprijinul venit din partea mamei pe plan educativ este scăzut, întrucât părintele nu reuşeşte să-i  ofere sprijin la lecţii, nedispunând, întotdeauna de cunoștințele necesare, iar tatăl vitreg este cel care încearcă să le ofere ajutor, în măsura în care dispune de cunoştinţele necesare, însă el este mai mult plecat din localitate.

Gabriela a fost inclusă în cadrul proiectului în luna noiembrie. Ca urmare a sprijinului primit pe plan școlar în cadrul centrului comunitar (sprijin la teme , meditații la limba română și matematică) și implicării constante în cadrul acestor activități s-a constatat un progres în cazul copilului (aspect semnalat și de cadrele didactice, în timpul vizitei de monitorizare școlară, aceștia manifestându-și mulțumirea privind evoluția copilului pe plan școlar: de la nota 3 a ajuns la nota 5 la matematică, solicită ajutor, își pregătește sarcinile primite, iar la limba română a încheiat semestrul al II-lea cu media 7, reușind astfel să promoveze anul școlar 2014/2015 fără probleme de corigență.

Gabriela a beneficiat de toate serviciile oferite în cadrul centrului comunitar, sesizându-se următoarele progrese: conform spuselor profesoarei de limba română din cadrul centrului comunitar, eleva este implicată în cadrul meditațiilor de limba română, este activă, solicită ajutor, iar la matematică realizează singură calcule. Se observă un progres la proba de abilitate numerică și verbale unde eleva a obținut un nivel bun.

Gabriela Bojan

Eleva prezintă progrese majore și pe plan emoțional. Pe parcursul timpului petrecut la activitățile centrului, aceasta  și-a dezvoltat un stil de gândire adaptativ care în consecință i-a diminuat anxietatea de performanță (reușind astfel să obțină rezultatele mai bune la școală), și-a întărit stima de sine, și-a îmbunătățit creativitatea, capacitatea de muncă în echipă, capacitatea de relaționare socială, a dobândit noțiuni și cunoștințe de cultură generală.

Familia fetei este compusă din patru persoane. Imobilul în care locuieşte familia  este o  garsonieră închiriată formată dintr-o cameră, bucătărie şi baie. Copilul împarte aceeaşi cameră cu părinții și sora sa,   nu dispune de un spaţiu special amenajat pentru efectuarea temelor, nu are birou îşi pregătește lecţiile la masa din  bucătărie, împreună cu sora sa. Spațiul este aglomerat, raportat la numărul de persoane, copilul este nevoit să doarmă în aceeaşi cameră cu sora sa, în același pat, nedispunând de un spaţiu personal care să le asigure intimitate.

Venitul familiei este sub 600 lei-membru de familie.

Gabriela frecventează Centrul de zi EveryChild, administrat de Fundaţia Română pentru Copii, Comunitate şi Familie în cadrul proiectului „Educaţia de calitate este pentru toţi!”, finanţat prin granturile SEE 2009-2014, în cadrul Fondului ONG în România.


Publicitate

Postaţi un comentariu