Clujul, înapoi pe şantier

Clujul se întoarce la buna sa tradiţie din ultimii ani, de a deveni la final de vară un imens şantier. De data aceasta lucrările, care vor da complet peste cap traficul din oraş şi nu numai, se derulează în paralel în două dintre cele mai importante pieţe centrale: Piaţa Unirii şi Piaţa Mihai Viteazu.

Astfel, după trei ani de când o bucată de circa 20 de metri din podul Traian s-a prăbuşit tot la mijlocul lui august, primăria şi-a luat în sfârşit inima în dinţi şi a demarat refacerea acestui pod, lucrări aşteptate cu multă nerăbdare şi interes de clujeni.

Podul Traian nu va fi doar reparat, ci refăcut cu totul. Lucrările au început luni, 22 august şi constau în demolarea completă a podului vechi şi realizarea unui pod nou cu patru benzi pentru circulaţia rutieră, două piste pentru biciclişti şi două trotuare pietonale separate cu balustradă de circulaţia auto.

Lucrările sunt realizate de firma SC Diferit SRL, iar valoarea contractului încheiat încă din 2015 este de 6, 5 milioane de lei.

Sigur aceste lucrări vor veni cu foarte multe restricţii şi devieri ale circulaţiei atât pentru pietoni, cât şi pentru şoferi şi pentru foarte multe autobuze şi troleibuze. Astfel, pe timpul lucrărilor, estimate a dura minim 6 luni, s-a închis complet circulaţia pietonilor peste pod, iar traseul de ocolire este pe străzile Dacia, Horea, Pod Horea, Piaţa Mihai Viteazul. Totodată s-a închis accesul autovehiculelor pe strada Iaşilor dinspre Podul Traian (din cauza faptului că zona este necesară pentru organizarea de şantier). Riveranii au drept de acces pe strada Iaşilor doar dinspre strada Constanţa şi Someşului, însă fără a fi permisă parcarea pe strada Iaşilor. Pe strada Dacia, pe o lungime de 50 m de la pod, s-a închis accesul pietonilor, s-a desfiinţat parcarea şi a fost restricţionată circulaţia pe o bandă carosabilă. În intersecţia străzilor I. P. Voiteşti – Iaşilor – Piaţa Mihai Viteazul este permisă numai efectuarea virajului la stânga spre Cinematograful ”Florin Piersic”. Transportul în comun care avea traseu pe strada Iaşilor a fost deviat pe strada Ploieşti – Constanţa – Someşului, iar ca urmare a acestui fapt pe strada Ploieşti este interzisă oprirea pe ambele părţi ale străzii pentru a se asigura două benzi de circulaţie. De asemenea, trecerea de pietoni de pe strada Dacia, la intersecţia cu Podul Traian a fost relocată cu 50 de metri spre strada Horea.

În perioada lucrărilor la Podul Traian traseele a nu mai puţin de 22 de linii de autobuz şi troleibuz care tranzitează P-ţa Mihai Viteazul au fost modificate. Liniile 4, 8 şi 47B au fost desfiinţate pe durata lucrărilor, în timp ce liniile 1, 3, 5 de troleibuz şi liniile 9, 22, 23, 23 L, 26, 26L, 28, 28B, 32 B, 35, 36B, 36 L, 41, 50, 50L şi 52 de autobuz au traseu deviat.

Lucrările la Podul Traian ar trebui să dureze şase luni, dar pentru că au început abia la final de august, cel mai probabil constructorul le va sista pe durata iernii, astfel că ar urma să fie gata primăvara viitoare.

Piaţa Unirii 3.0

Şi o altă piaţă importantă din oraş, Piaţa Unirii îşi va schimba faţa în această toamnă. Deja se lucrează de aproape două săptămâni pe latura sudică unde se refac trotuarele şi se schimbă iluminatul public. Mai exact pe o lungime de 130 ml se continuă din Bulevardul Eroilor cu amenajarea pavajului, iluminatului şi a mobilierului urban. Trotuarul va fi amenajat cu borduri şi plăci din piatră naturală, stâlpi de iluminat public pentru a se asigura o continuitate cu spaţiul dinspre Bulevardul Eroilor. Arborii existenţi vor rămâne. Iluminatul ambiental, festiv decorativ, arhitectural şi public va fi modernizat cu surse LED cu componente de comunicaţie wireless şi componente electronice ce permit programarea acestora pentru funcţionarea la nivele diferite de putere pe paliere orare. Lucrările sunt executate de SC ARL SA şi ar trebui să fie gata în 11 septembrie. Primăria a anunţat că până la pietonalizarea din etapa 3, se păstrează cele 4 benzi de circulaţie de aici.

După finalizarea laturii sudice va veni rândul laturii vestice care va fi pietonalizată pe toată lungimea sa de 196 metri liniari, lucrările urmând să înceapă în cursul lunii septembrie. Aceasta va fi dedicată ofertelor comerciale şi gastronomiei, fiind concepută în terase, deoarece există o diferenţă de înălţime între carosabil şi trotuar de aproximativ un metru. Accesul va fi limitat cu stâlpișori retractabili.

Valoarea totală a investiţiei din Piaţa Unirii în această etapă nouă de modernizare este de 7.943.756, 83 lei plus TVA.

Reparaţii pe 20 de străzi

Dar acestea nu sunt toate şantierele din oraş pe care se lucrează sau la care vor demara lucrări în toamnă. Potrivit biroului de presă al primăriei, în această perioadă Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj-Napoca realizează lucrări de reparaţii pe mai multe străzi din oraş. Astfel, până la finele lui august se fac reparaţii şi lucrări de întreţinere pe străzile Odobeşti (tronson I), Corneliu Coposu, Byron, Blajului, Drumul Sfântul Ion (tronson I), Colinei, scări Pasaj strada Fabricii, Jupiter nr. 3-5, Herculane nr. 9-11, Unirii 3-5, Piaţa Cipariu nr.15, Valea Chintăului, Padiş nr.3-5, Zorilor, Dâmboviţei, Eminescu nr. 12-14, Fabricii, Tudor Vladimirescu, Piaţa Ştefan cel Mare, Valea Fânaţelor şi Viile Dâmbu Rotund. De asemenea, pe străzile Alexandru Vaida Voievod, Maramureşului şi Eremia Grigorescu se fac lucrări de colmatare rosturi şi crăpături cu mastic bituminos.

Totodată constructorii lucrează şi pe unul dintre şantierele care pare fără sfârşit din oraş, cel al parkingului Negoiu din Mănăştur, parking care, după mai mulţi ani de întârziere, ar trebui să fie finalizat în decembrie 2016.


Publicitate

Postaţi un comentariu