Start la Cluj Business Day. Clujul, oraş al excelenţei în servicii

Peste 900 de oameni de afaceri participă timp de două zile la „Cluj Business Day”, eveniment ajuns la ediţia a douăsprezecea şi care se ţine pentru a doua oară şi la Cluj-Napoca.

Timp de două zile întreprinzătorii au parte de patru conferinţe susţinute de speakeri de renume, patru mese rotunde şi 16 wokshopuri în care se discută teme de actualitate pentru mediul economic, precum şi „reţete” pentru afaceri de succes. De asemenea, antreprenorii pot participa şi la o secţiune foarte apreciată de Business Networking de tip micro-întâlniri şi de tip open.

Conferinţa de deschidere la care au luat parte numeroşi oameni de afaceri a avut ca temă „Viziunea şi anduranţa în vremuri de criză”. „Ceea ce trebuie să facă autorităţile în primul rând este să nu încurce mediul de afaceri şi bineînţeles să îl sprijine. Clujul se află într-o etapă de dezvoltare foarte importantă în care îşi definitivează strategia pentru 2014-2020. Toţi cei care lucrează la această strategie au insistat asupra faptului că de acum înainte accentul cade tot mai evident asupra serviciilor, şi vorbim de servicii de orice tip, bancare, financiare, academice, IT, de sănătate, iar strategia trebuie să reflecte acest lucru. Vrem să facem din Cluj un oraş al excelenţei în servicii şi să dezvoltăm pentru acest oraş conceptul integrat de Cluj innovation City. Cred că e momentul că oraşul să facă acest salt calitativ”, a spus primarul Emil Boc cu această ocazie.

Ceilalţi vorbitori ai conferinţei de deschidere au căutat să ofere participanţilor sfaturi legate de importanţa viziunii pentru a putea dezvolta şi menţine o afacere. „Noi discutăm aici despre viziune şi anduranţă. Dar asta porneşte de la lucrurile mici, personale pe care le facem noi în viaţa de zi cu zi şi care se reflectă şi în afaceri. Cum privim noi mediul va avea efect şi asupra reciclării pe care o facem la locul de muncă sau oaprotecţiei mediului atunci când, de exemplu, vom folosi hârtie reciclată la birou sau vom face economie la hârtie”, a spus Norbert Lorincz, manager Simacek.

„Viziunea mea în afaceri a fost aceea pe care am avut-o şi atunci când am decis, copil fiind, să fac sport de performanţă. Eu am pornit la drum cu ideea de a fi cei mai buni, nu cu ideea de a face bani. Iar pe drumul anduranţei în afaceri tot ce pot să vă sfătuiesc e să vă stabiliţi voi foarte clar ţelurile voastre, să nu îi copiaţi pe alţii şi să găsiţi acea motivaţie interioară care vă face pe voi să mergeţi mai departe”, a spus Mihaela Rus, preşedinte Vitrina Advertising.

„Viziunea e un drum în care învăţăm să ne cunoaştem pe noi înşine dar şi pe cei care ne înconjoară. De ce unii oameni au succes şi alţii nu? Cred că ţine de permanenta dezvoltare a conştiinţei proprii. Avem zilnic 60.000 de gânduri din care 50.000 sunt negative. Aşa că putem spune că suntem singura noastră piedică în calea succesului”, a subliniat Simona Baciu, preşedinte Transylvania College.

Cum sunt oamenii de succes

Motivaţiile care îi îndeamnă pe oameni să înceapă şi să dezvolte afaceri proprii sunt elementul numărul unu în obţinerea succesului. „Unii doresc pur şi simplu să aibă bani sau mai mulţi bani. Alţii se tem să nu piardă ceva ce au deja, unii sunt nefericiţi cu ceea ce au sau fac şi vor o schimbare, alţii vor o aventură. Şi de aici porneşte construirea propriei viziuni de afaceri. Sunt însă foarte mulţi care au şi motivaţie, construiesc şi o viziune, dar nu mai ajung să o aplice, se tem să meargă mai departe. De ce? Se tem să rişte. Alţii pur şi simplu o duc bine, şi trebuie să recunoaştem că în România se trăieşte bine raportat cu cât se munceşte”, a explicat Dacian Palladi, specialist în consultanţă în afaceri. Potrivit acestuia, oamenii de afaceri care au succes se disting prin câteva atribute clare. „Vor să demonstreze ceva întotdeauna, vor să fie numărul unu, dacă se poate şi cu trei steluţe, vor să lase ceva important în urma lor, sunt atenţi la detalii şi dispuşi la muncă serioasă”, a spus Palladi. Aceasta a atras însă atenţia atreprenorilor că nu există viziune de afaceri perfectă şi că un aspect neglijat de foarte mulţi este acela că „uită să îşi revadă viziunea cu care au început. Nu toţi rezistăm la fel la provocările mediului de afaceri. Trebuie să luptăm dar trebuie să ştim şi pentru ce”, a a adăugat Palladi.

Cum să fii un om de succes: „ieşi din ouă”

Cunoscutul „antrenor” de business, Lorand Soares-Szasz spune că cel mai mare inamic al succesului personal este confortul, din care nu suntem dispuşi, cu una, cu două, să ieşim. „Mulţi oameni îşi petrec viaţa în ouă şi ignoră prosperitatea care îi înconjoară. Care e diferenţa dintre cei care au succes în orice fac şi cei care se luptă şi nu ajung unde vor? Primii gândesc măreţ. Nu degeaba spunea Donald Trump că, dacă tot trebuie să gândeşti o afacere, atunci măcar să o gândeşti mare, la scare mare. Oamenii îşi reduc standardele de viaţă la cât câştigă şi de aceea ajung să ducă vieţi mediocre. Trebuie să îţi extinzi viaţa la ceea ce vrei să ajungi. Iar după ce gândeşti mare, fă primul pas! E cel mai greu şi cel mai important, ca şi puiul care depune un efort imens să iasă din ou, dar după aceea paşii care vin sunt naturali. Şi avansezi pas cu pas. Succesul e simplu, nu e uşor , dar e simplu, înseamnă viziune şi muncă”, a spus Soares Szasz.

Cluj Business Day se desfăşoară astăzi şi mâine la Grand Hotel Italia din Cluj-Napoca.

 


Publicitate

Postaţi un comentariu