Poveste de brand clujean: „Lumea nu mai vrea orice gadget la orice preț, ci preferă să ia ceva recomandat și mai durabil”

Zoltan Balogh, director executiv al Vitacom(Foto: Dan Bodea)

Aproape 9 milioane de euro a fost în 2014 cifra de afaceri a Vitacom Electronics, importator și distribuitor de electronice din Cluj-Napoca. Brandul are deja o istorie în adevăratul sens al cuvântului girată de cei 24 de ani de experiență pe piața românească. A cunoscut primele momente în care în România a făcut cunoștință cu capitalismul, a rezistat perioadei de tranziție, iar astăzi încearcă să îi ajute pe micii operatori să reziste într-un front în care neadaptarea la schimbările ce vin din toate părțile înseamnă, garantat, moartea businessului.

Pentru Vasile Andrei Vita, directorul general al Vitacom Electronics, ultimii 24 de ani au fost o aventură care l-a învățat că puterea de adaptarea la cerințele pieței este cea care asigură trăinicia unei afaceri. Astăzi, Vitacom exportă electronice și accesorii pentru electronice în zece țări din regiune, dar și în Europa de Vest.

„Am vrut să deschid un business în ‘90, dar prietenii m-au sfătuit să mai aștept pentru că nu exista legislație. A apărut legsilație, dar acum se tot schimbă. Totul se schimbă de fapt și important e să ne adaptăm nevoilor pieței. Pot spune că azi nu mai avem nimic în comun cu afacerea cu care am început, poate doar cuvântul <<electronice>>”, spune directorul general Vitacom.

Vasile Andrei Vita,   directorul general al Vitacom Electronics (Foto: Dan Bodea)

Vasile Andrei Vita, directorul general al Vitacom Electronics (Foto: Dan Bodea)

În 1997, compania care în 2014 a înregistrat o cifră de afaceri de peste 8, 7 milioane de euro, a trecut printr-un moment de cumpănă: liberalizarea pieței valutare a blocat activitățile firmei și plata furnizorilor.

„Unul dintre furnizori m-a sunat și m-a întrebat ce probleme am. I-am zis, m-a ajutat și mi-a spus că are o singură condiție: să îi dau banii atunci când o să pot. Cred că a fost un moment cheie. Încrederea, la aceea vreme, nu prea exista pentru că la acea vreme nu eram nici în UE și contextul era altul”, mai explică Vasile Andrei Vita.

De la tradițional la online

În 24 de ani de activitate, firma clujeană a parcurs aproape toate etapele prin care economia românească a trecut. Capacitatea de adaptare i-a permis să devină un brand de tradiție, fără însă a neglija nevoile clienților.

„Noi nu inventăm toate aceste lucruri în România. E important să aduni idei și să creezi ceva, un pachet de beneficii pentru partenerii tăi. Noi acum vindem accesorii pentru electronice și schimbarea s-a văzut în 2010. Lumea nu mai vrea orice gadget la orice preț ci preferă să ia ceva recomandat și mai durabil”, explică Zoltan Balogh, director executiv al Vitacom.

În cadrul a numeroase conferințe, firma clujeană încearcă să vină și în ajutorul micilor distribuitori.

„Operatorii din piața tradițională trebuie sprijiniți pentru că firmele mici nu au resurse dar nici cunoștințe. Dacă ei mor, toată piața are de suferit. La ei nu ajung marile magazine de electrocasnice și încă sunt considerați pionierii pentru astfel de locuri din țară în care marile magazine nu au ajuns. Am învățat de la partenerii străini să nu cumpărăm doar ce e mai ieftin și apoi să schimbăm furnizorii.a vem furnizori cu care lucrăm de peste 20 pentru că ne interesează calitatea produselor lor, ce ne învață ei pe noi și ce trenduri ne impun. Acest lucru e un beneficiu  mai mare decât acel obicei de a vâna prețuri”, crede Zoltan Balogh.

Vitacom exportă electronice și accesorii pentru electronice în zece țări din regiune,   dar și în Europa de Vest (Foto: Dan Bodea)

Vitacom exportă electronice și accesorii pentru electronice în zece țări din regiune, dar și în Europa de Vest (Foto: Dan Bodea)

 

 


Publicitate

Postaţi un comentariu