Cum aruncă CNADNR cu banii

CNADNR renunţă la strategia de imagine pentru a-și promova activitatea.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) insistă să își facă o strategie de imagine pentru a-și promova activitatea. Și nu oricum ci cu bani serioși, aproape 170.000 de lei fiind alocați pentru această „investiție”. Procedura a ajuns deja la a doua repetare, după ce în luna iunie nimeni a avut o ofertă pregătită în acest sens. Asta în condițiile în care premierul Victor Ponta pregătește demiterea șefului de la CNADR, Mircea Pop după ce instituiția a cheltuit în ultimii 7 ani circa 9 miliarde de euro fără ca proiecte importante de autostrăzi măcar să se apropie de finalizare.

Dar ce vrea CNADR mai exact? În condițiile în care România are după 23 de ani de democrație doar vreo trei mini-autostrăzi care abia măsoară câteva sute de kilometri CNADR dorește să cheltuie 440 de euro pe zi timp de patru luni pentru a măsura „gradul de satisfacţie” al românilor privind autostrăzile dar și pentru că ”imaginea companiei trebuie să fie una corectă, reală atât în ochii transportatorilor, cât şi ai cetăţenilor”. Așa că pune la bătaie două contracte. Forma aleasă pentru selectarea firmelor care se vor ocupa de această strategie de imagine este achiziția directă. La prima procedură, care a avut loc în 17 iunie nu s-a prezentat nimeni, așa că aceasta a fost anulată în 26 iunie. Totuși anunțul a fost repostat în 2 iulie pe site-ul companiei.

Într-un timp record, adică la numai o zi diferență, în 3 iulie cei interesați trebuiau să își depună ofertele. Din păcate reprezentanții CNADR nu au oferit nici un fel de informații până la închiderea ediției, despre cum a decurs această nouă procedură.

CNADR caută polii de creștere, dar și punctele slabe

Potrivit caietului de sarcini CNADNR vrea să să ştie exact cât de mulţumiţi sunt oamenii de cum arată drumurile şi autostrăzile pe care circulă. Analiza va dura patru luni, timp în care se vor derula două contracte de achiziţii. Unul dintre contracte este pentru achiziţia de „servicii de consultanţă în gestiune marketing”, şi se numeşte „Construirea de strategii de imagine referitoare la activitatea CNADNR”.
Valoarea estimată a contractului este de 64.033 de lei fără TVA. Criteriul de atribuire il reprezintă oferta cu preţul cel mai scăzut. La ce folosesc serviciile de consultanță pentru strategia de imagine?
La „o analiză a percepţiei publice asupra activităţii CNADNR care va conduce la identificarea polilor de creştere economică, a verigilor slabe dezvoltate de infrastructură deficitară, a deformării percepţiei ca urmare a lipsei unor măsuri active de intervenţie în zona media şi de informare a utilizatorului asupra situaţiei curente, a strategiilor de dezvoltare, a deficienţelor cauzate în implementarea proiectelor de limitele bugetare”, se arată în caietul de sarcini.
În plus, potrivit aceluiași document, şefii companiei doresc „crearea unei strategii de imagine care să permită poziţionarea corectă a CNADNR în domeniul transporturilor rutiere la nivel naţional, cât şi internaţional”.

Cum se lucrează la imagine

Firma care va câștiga acest contract va avea de îndeplinit câteva obiective specifice printre care: elaborarea unei metodologii de evaluare a imaginii CNADNR, poziţionarea faţă de societatea pe care o deserveşte, identificarea nevoilor utilizatorilor infrastructurii rutiere comparativ cu ritmul de dezvoltare a infrastructurii, identificarea unor tehnici de promovare a imaginii şi a efectului presupus a fi produs astfel încât societăţii să ii parvină o imagine clară, coerentă, corectă şi de perspectivă asupra activităţii derulate de companie.
Printre activităţile prevăzute în contract pentru atingerea acestor obiective se numără şi identificarea prin „instrumente sociologice specifice” a percepţiei publice asupra activităţii CNADNR, pentru care va fi realizată o analiză SWOT (puncte tari-puncte slabe-oportunităţi-ameninţări).

Românii, întrebați cât de satisfăcuți sunt de drumurile țării

Pe lângă imaginea proprie, cei de la CNADR sunt interesați să afle şi cât de mulţumiţi sau nemulţumiţi sunt românii de infrastructura rutieră din România. Pentru aceasta însă este nevoie de un alt contract. Tot prin achiziție directă. Obiectul: Măsurarea şi evaluarea percepţiilor publice referitoare la percepţia publicului faţă de activitatea CNADNR. Durata acestuia, tot patru luni, iar valoarea este estimată la 65.799, 89 de lei, fără TVA. Mai exact, contractul presupune executarea de „servicii de sondaje de opinie”, iar prestatorii serviciilor vor trebui să identifice „set de indicatori preponderent utilizaţi în mod informal de către societate, în măsurarea gradului de satisfacţie /insatisfacţie în raport cu infrastructura rutieră”, se arată în caietul de sarcini.
Echipa de proiect va fi formată din coordonatorul de proiect, de profesie sociolog, plus minimum 10 operatori de teren. Firma sau firmele care vor câştiga aceste contracte îşi vor începe activitatea în trei zile calendaristice de la data semnării contractului.

„E clar că această companie în decursul anilor nu a funcționat în parametri normali. Din păcate ce s-a văzut în exterior a fost mai mult negativ. Tocmai de aceea, în ultima perioadă, cred că s-a procedat bine cu întreruperea unor contracte și chiar cu o anumită restructurare. Însă un demers în ceea ce privește o strategie de imagine este necesar doar dacă acest lucru înseamnă o informare corectă a opiniei publice și mai multă trasparență privind contractele, altfel nu”, Alexandru Cordoș, senator USL Cluj

Mircea Pop, demis prin reorganizare?
Se pare că eternul interimar de la conducerea CNADR, clujeanul Mircea Pop are zilele numărate la șefia instituției. Recent, premierul Victor Ponta a sugerat că demiterea acestuia ar fi posibilă luna aceasta, prin reorganizarea companiei. Premierul nu este mulțumit de activitatea lui Pop dar a precizat, inițial, că nu-l poate schimba din funcția de director general al CNADNR, deoarece, conform Ordonanței 109, ar trebui să-l numească manager privat la CNADNR. Și asta pentru că Mircea Pop se află pe lista prezentată anul trecut de firmele angajate de Ministerul Transporturilor pentru a furniza servicii de consultanță privind recrutarea managerilor privați pentru 10 companii aflate în subordinea instituției de stat.

Publicitate

Postaţi un comentariu