Învățământul tehnic și profesional din România, încurajat prin stagii de practică în companiile franceze

9 echipe formate din elevi de liceu din Transilvania au ocazia să lucreze în mari companii franceze, precum Emerson, Energom, Michelin, NTN-SNR sau KHAR&PARTNERS. Ei vor participa la stagii de practică în interiorul firmelor francofone membre și partenere ale Cluburilor Francofone de Afaceri din Sibiu și Cluj.

Elevii, care studiază la școli cu profil teoretic, tehnic sau vocațional din Transilvania și regiunea de Nord-Vest au fost selectați din 336 de participanți la competiția ”Premiile Cluburilor Francofone de Afaceri”.

Competiția s-a desfășurat pe trei secțiuni- IT, ECOindustrie și sănătate și s-a adresat elevilor din clasele IX-XII din 16 județe (Alba, Arad, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, Caraș-Severin, Cluj, Covasna, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Sălaj, Satu Mare, Sibiu, Timiș). Peste 4.000 de elevi din 80 de licee au avut ocazia să se înscrie la această competiție, după ce au primit vizite de informare din partea organizatorilor și a firmele francofone partenere.

Pe lângă stagiile de practică în companii, s-au acordat premii în valoare totală de peste 3.000 de euro tuturor celor 28 de elevi și 16 profesori câștigători, precum și liceului cu cele mai multe dosare înscrise (Colegiul Național Ioan Slavici Satu Mare – 17 dosare propuse). De asemenea, toți câștigătorii de la secțiunea IT (9 elevi și 4 profesori) au fost recompensați și cu intrare gratuită la Techsylvania– conferința și hackathon.

Idei practice de afaceri, create de elevi: produse fashion din textile reciclate, create și valorificate de liceenii din Satu Mare

Proiectele înscrise în competiție au fost dintre cele mai ingenioase, dar și practice, cu aplicabilitate în piața reală. Spre exemplu, proiectul câștigător al premiului III la secțiunea ECOindustrie, cel al elevelor Mădălina Mureșan, Diana Rezmuves, Olimpia Pop și Codruța Cuc de la Colegiul Tehnic ”Elisa Zamfirescu” din Satu Mare este destinat reciclarii materialelor textile.

Astfel, cele 4 fete, ajutate de profesoarele Delia Buzilă și Alina Niculuț, și-au amenajat un atelier de lucru la școală, și-au făcut o firmă, au realizat parteneriate cu alte firme din oraș pentru a obține de la ele resturile textile. Le-au strâns și le-au folosit la confecționarea, pe baza modelelor desenate chiar de ele, de poșete, pălării, mici obiecte vestimentare și decorațiuni interioare, pe care le-au vândut prin intermediul unor agenți de vânzari, dar și a unui magazin propriu.

”Avem în programa școlară modulul de valorificare a deșeurilor textile. Deci ni s-a părut normal să facem acest proiect. Acesta este viitorul- ecologia, și credem că este o temă asupra căreia ar trebui să insistăm mai mult, mai ales că dezvoltă și creativitatea în același timp”, au spus reprezentanții echipei de la Satu Mare.

 

Francezii vor să revitalizeze învățământului tehnic și profesional din România. Încep cu Transilvania.

Scopul acestei competiții a fost de a-i încuraja pe adolescenți să descopere latura practică a domeniilor favorite si de a-i ajuta efectiv în pregătirea lor profesională la un nivel performant și adaptat realităților pieței muncii. Face parte dintr-o campanie mai largă, prin care mediul de afaceri francofon și-a propus să investească în educația din Transilvania.

 ”Prin interacțiunile cu elevii, oamenii de afaceri mizează pe direcționarea tinerilor spre domenii de actualitate și pe orientarea spre competențe precum gândirea inovativă, comunicarea “de marketing” sau integrarea în echipe de lucru. De asemenea, reorientarea spre limba franceză, considerată drept un atuu major al unui viitor angajat într-o companie francofonă, reprezintă o încurajare adresată tinerilor de a se diferenția în parcursul lor profesional și de a-și deschide șansa promovării într-o țară francofonă”, a declarat Mihaela DOBROIU, director executiv al Clubului Francofon de Afaceri din Cluj (C.FAC).

C.FAC militează pentru revitalizarea învățământului profesional și tehnic prin organizarea, în fiecare an, a Târgului Educațional Transilvan, în parteneriat cu autoritățile locale și cu mediul de afaceri.

Distribuie:

Postaţi un comentariu