„Vlad Țepeș și Matei Corvin în era 3D”, proiectul câştigător al campaniei de imagine a TIFF 2014

Două figuri istorice ale căror destine au fost legate acum mai bine de cinci secole sunt vedetele campaniei de imagine a TIFF 2014. Vlad Ţepeş şi Matei Corvin se „reîntâlnesc” în 2014, în ipostaza de cinefili, pe vizualurile Festivalului Internațional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie).

Pentru prima dată în istoria festivalului, ajuns la cea de-a 13-a ediție, conceptul vizual nu a mai fost creat de echipa TIFF, ci a fost lansat ca provocare pentru tinerii artişti, printr-un concurs.

Câştigătorul competiţiei este Paul Bucovesan, un tânăr artist grafic din Cluj, cu studii la Universitatea de Arte Plastice și Design, secția Foto-Video: Procesare Computerizată a Imaginii, și o experiență de 7 ani în design grafic. Acesta a realizat conceptul grafic pentru diverse companii și evenimente, a avut două expoziţii de grafică şi mixed media, iar o lucrare a sa a fost publicată în cadrul proiectului „Clujul meu, Clujul tău”. Propunerea sa a fost aleasă de board-ul TIFF dintr-un număr de peste 100 trimise.

Cele patru proiecte finaliste, pe lângă cel al lui Paul Bucovesan, le aparţin lui Paul Săvulescu, Radu Gaciu, Ionuț Popescu şi Andrei Mărginean.

„În 2014, Matei Corvin şi Vlad Ţepeş sunt reuniți ca entități istorice de către pasiunea ipotetică pentru film, în ciuda diferențelor regionale și a background-ului cultural. Matei Corvin a fost întotdeuna un simbol al Clujului, un loc de întâlnire pentru populaţia oraşului, toate drumurile ducând, într-un final, la statuia sa din Piaţa Unirii. Vlad Ţepeş, deşi domnitor al Țării Românești din punct de vedere istoric, a devenit figura centrală cu care este identificată Transilvania după apariția cărţilor şi a filmelor care l-au imprimat în memoria colectivă ca Dracula. Modelele randate 3D îmbină vechiul cu modernul, iar ochelarii de pe fața figurilor creează un contrast umoristic între cultura traditională şi pop culture, asemanator, dar totodata diferit de cel cu care a fost obişnuit publicul festivalului de-a lungul anilor”, este argumentaţia lui Paul Bucovesan pentru conceptul vizual.

O Mențiune specială din partea organizatorilor TIFF îi revine conceptului „Cluj, o sută de ani și ceva de cinema”, semnat de Doru Pop și Sergiu Lupșe. Afişele lor, o serie de fotomontaje cu imagini de arhivă suprapuse peste fotografii recente ale unor spaţii cheie din Cluj, vor marca celebrarea a 100 de ani de la realizarea primelor producții cinematografice în oraș, în cadrul campaniei Cluj – oraș al filmului.

5

Festivalul Internațional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie 2014) este organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Asociaţia pentru Film și Cultură Urbană, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei.


Publicitate

Postaţi un comentariu