The New York Times, despre Cluj: Noua capitală europeană atipică a artei. Expoziția „All Images From a Book…” a artistului Ciprian Mureșan, recomandată de publicația americană

Foto: www.nytimes.com

Expoziția personală „All Images From a Book…” a artistului clujean Ciprian Mureșan, prezentată în aceste zile de galeria americană David Nolan, a fost menționată recent de publicația The New York Times într-un articol în care sunt trecute în revistă zece galerii de artă care merită vizitate în aceste zile în cartierul newyorkez Chelsea, respectiv expozițiile pe care le găzduiesc. Ciprian Mureșan se află la a doua expoziție personală în colaborare cu galeria David Nolan. 

Lucrările artistului clujean pot fi văzute în colecții publice expuse peste tot în lume, inclusiv la Centrul Georges Pompidou din Paris, la Ludwig Museum, Budapesta, la Muzeul de Artă Modernă din San Francisco sau la Tate Gallery din Londra. Absolvent al Universității de Artă și Design din Cluj în 2001, Ciprian Mureşan a fost invitat recent să participe la ediția cu numărul 57 a Bienalei de Artă de la Veneția-Viva Arte Viva (13 mai-26 noiembrie 2017), al cărei curator este în acest an Christine Macel. Totodată, Ciprian Mureșan a fost onorat în urmă cu o lună cu Premiul pentru Desen oferit de Daniel și Florence Guerlain Contemporary Art Foundation. Artistul român a participat de curând și la prima ediție a Trienalei de Artă din Kathmandu, Nepal.

 „Galeria David Nolan găzduiește o expoziție intrigantă intitulată All Images From a Book…” de Ciprian Mureșan, unul dintre artiștii proeminenți din Cluj, România, – o nouă capitală europeană atipică a artei care a dat lumii și alți „eroi” precum pictorul Adrian Ghenie sau artistul video Mircea Cantor. Ciprian Mureșan, care va participa începând cu această lună la Bienala de la Veneția, creează desene alegorice de tip „palimpsest” prin a copia fiecare imagine dintr-o carte cu picturi de Holbein (este vorba de imagini dintr-o monografie despre portretistul de secol XVI, Hans Holbein cel Tânăr, n.r.), sau dintr-un număr al revistei Artforum, realizând astfel țesături dense de imagini și informații. Dar un exemplu mult mai bun și inventiv al creației prin tehnica duplicări este o sculptură din rășină turnată, cu forme care se inspiră din busturile și statuile Muzeului de Artă din Cluj, întinsă pe podeaua galeriei, ca o victimă a istoriei”, scrie The New York Times în articolul intitulat „10 Galleries to Visit Now in Chelsea-10 Galerii pe care să le vizitezi acum în Chelsea”.

Având ca punct de referință importante figuri istorice din lumea artei, precum Holbein (sau în alt caz Lucas Cranach), Mureșan oferă o paradigmă universală a istoriei artei canonice din Vest, se precizează în prezentarea expoziției, conform comunicatului transmis presei de galeria newyorkeză. Într-o altă serie de desene, artistul „distilează” imagini din mai multe numere ale unor reviste de artă apărute în decembrie 2016. Schimbându-și sursa, artistul inversează perspectiva supra modului în care se raportează la artă. Optând pentru reviste de artă – care tratează în primul rând noutățile din lumea artei, precum și articole critice, însoțite de reclame – Mureșan face o realiniere a discuției privind modul în care arta este receptată și modul în care arta (îndeosebi arta recentă) este legată inexplicabil de o rețea complexă de instituții și personaje cheie.

Expoziția lui Ciprian Mureșan poate fi vizitată în Galeria David Nolan până în data de 6 mai.


Publicitate

Postaţi un comentariu