Temps d’Images reactivează scena independentă clujeană: spectacole cu tematici fragile în cele opt zile de festival

De la dreapta, la stânga: Oana Hodade, Petro Ionescu, Miki Braniște, Raul Coldea, Eugen Jebeleanu și Corina Bucea/Foto: Cristina Beligăr

Problema homofobiei sau reprezentarea femeii în societate, sunt doar două dintre tematicile fragile pe care le propune în acest an festivalul Temps d’Images, desfășurat în perioada 7-14 noiembrie la Cluj. Festivalul aduce spectacole critice cu subiecte mai puțin dezbătute în spațiul public care încearcă să ridice întrebări și să ofere răspunsuri cu privire la modul în care gestionăm, atât ca indivizi cât și ca societate, apartenența la un grup, solidaritatea și integrarea în raport cu nevoia păstrării propriei individualități. Festivalul cuprinde și Platforma Independentă de Artele Spectacolului (12-14 noiembrie) unde publicul va putea descoperi producții recente de teatru și dans contemporan ale scenei independente. Artistul asociat al festivalului în acest an este Alexandra Pirici.

Astfel, în cele opt zile de festival vor avea loc 19 spectacole de teatru, dans sau performance, două lansări de carte și una de revistă, o proiecție de film și o instalație, un concert și discuții cu publicul și artiștii invitați. În cadrul conferinței de presă organizate cu câteva zile înainte de startul festivalului, organizatorii au prezentat programul evenimentului și spotul oficial, făcând o trecere în revistă a celor mai importante momente din agenda festivalului. De asemenea, au fost prezentate și rezultatele campaniei de crowdfunding  care și-a atins obiectivul în proporție de 166%. Programul complet al Temps d’Images poate fi accesat pe site-ul oficial al evenimentului.

Temps d’Images #8 from Festival TEMPS D’IMAGES on Vimeo.

„Sunt multe subiecte în jurul nostru cu care facem corp comun și cred că în spațiul mainstream sunt insuficient reprezentate aceste subiecte. Cred că este de datoria noastră să le facem prezente în spațiul public, astfel încât să devină subiecte, din non-subiecte. Toate au legătură cu corpul nostru, fie că este vorba de corpul masculin sau feminin, dar principala direcție pe care am avut-o în vedere a fost tocmai nevoia de a pune un focus pe acele subiecte care riscă să treacă neobservate și să creeze o alteritate care provoacă mai degrabă frică și respingere, decât înțelegere și toleranță”, a precizat Miki Braniște, directorul Festivalul Temps d’Images, cu referirea la tematica din acest an a festivalului,  respectiv Corp comun.

Mai multe detalii despre conceptul festivalului, despre spectacole și invitații internaționali puteți afla din interviul pe care directorul Temps d’Images, managerul cultural Miki Braniște, l-a acordat pentru Transilvania Reporter:

Miki Braniște, director festival: Temps D’Images este cadrul unde artiștii nu vor fi niciodată cenzurați sau obligați să se autocenzureze

Despre viitorul Festivalului Temps d’Images, Miki Braniște a declarat în cadrul conferinței de presă că Farid Fairuz ar putea fi următorul artist asociat al festivalului, însă totul depinde de finanțările pe care le vor primi în perioada următoare. „Ne-ar interesa foarte mult să dezvoltăm în edițiile viitoare legătura dintre artă și tehnologie, dar pentru asta am avea nevoie de un buget mult mai semnificativ. Ar însemna un moment de refresh pentru Temps d’Images în România”, a spus Miki Braniște.

Foto: Cristina Beligăr

Foto: Cristina Beligăr

La conferința de presă a fost prezent și regizorul Eugen Jebeleanu (foto mijloc), fondator al Compagnie 28, care a tradus în limba română textul spectacolului-lectură „Căpcăuni”,  de Yann Verburgh, reprezentat în 10 noiembrie, spectacol care tratează problema homofobiei printr-o radiografie a violențelor din 14 țări. „Acest text este foarte necesar și s-a născut din dorința lui Yann care văzând manifestațiile din Paris de acum câțiva ani cu privire la căsătoria între cuplurile de același sex, a simțit o necesitate de a scrie acest text. Interesant la acest spectacol este că el nu rămâne într-un stadiu de vitrină a actualității violențelor homofobe, ci încearcă să caute și psihologia cuplurilor homosexuale. Este un text mai mult despre acceptare și toleranță și nu despre discriminare”, a declarat Eugen Jebeleanu, care în cadrul festivalului a realizat conceptul și regia unui alt spectacol prezent în program, intitulat „Ea e băiat bun”,  despre un transgender din Maramureș, acceptat în comunitatea în care trăiește, dar respins de restul societății.

O altă întâlnire interesantă,  moderată de Corina Bucea, va avea loc la Fabrica de Pensule în 13 noiembrie și le va avea în calitate de invitate pe jucătoarele echipei de fotbal feminin Olimpia Cluj. Evenimentul este propus de Revista Corner care își dorește să pună fotbalul în conexiune cu arta contemporană, cu politicul sau cu alte domenii. „În cadrul discuției ne propunem să discutăm despre modul în care femeile sunt reprezentate și care este locul femeii în societate în general. Este clar că fotbalul este un teritoriu profund masculin și stereotipic, dar cred că există o mulțime de subteme care se rezumă și la întâmplări concrete din viață și de pe terenul de fotbal”, a precizat Corina Bucea.

Principalele locații ale festivalului în acest an vor fi Fabrica de Pensule, Reactor de creație și experiment, Sala Radio Cluj, Cinema Mărăști și Urania Palace.

Bilete:

Preț bilet normal: 15 lei, preț întreg;, 10 lei, preț cu reducere

Abonamente pentru 5 spectacole: 60 lei

Biletele pot fi cumpărate în avans, online prin Biletmaster.ro și de la Agenția Teatrală din P-ța Ștefan cel Mare, nr.14, sau în limita locurilor rămase disponibile, de la locația unde se vor desfășura evenimentele.


Publicitate

Postaţi un comentariu