Peste 50 de propuneri au fost trimise pentru afişul TIFF 2014. Ideea şi execuţia bună l-au diferenţiat pe câştigător

Foto: Nicu Cherciu

În prima jumătate a lunii aprilie, organizatorii Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF) vor dezvălui conceptul câştigător care în acest an va reprezenta vizual a 13-a ediţie, după ce pentru prima dată artiştii au avut ocazia să îşi trimită propriile propuneri.

“Avem un câştigător şi un vizual care vă va plăcea cu siguranţă. Mulţumim tuturor artiştilor care au înscris lucrări în competiţie, a fost o plăcere să vă parcurgem poveştile vizuale despre festival. Cum va arăta afişul #TIFF2014? Vă mai cerem doar un pic de răbdare. Vi-l prezentam în prima jumătate a lunii aprilie!”, se transmite pe pagina de Facebook a Festivalului.

Până în 2013, conceptele dezvoltate pentru fiecare ediție s-au bazat pe o direcție clară, respectiv pe o parodiere a clișeelor de la Hollywood. Anul trecut, însă organizatorii i-au propus regizorului Cristi Puiu să-și expună propriul concept, pe care acesta l-a construit in jurul actriței Luminița Gheorghiu. În acest an, sarcina de a realiza conceptul vizual i-a revenit publicului. “Ne dorim păstrarea unei identități vizuale puternice, la fel ca anii trecuți, fără să continuăm neapărat direcția de parodie a clișeelor hollywoodiene. Dacă e să definim într-un singur cuvânt ce ne dorim, acesta ar fi: Impact”, se preciza în urmă cu o lună pe pagina concursului.

Potrivit managerului de proiect, Renate Roca-Rozenberg, aproximativ 60 de persoane şi-au înscris propunerile în concurs. “În medie, fiecare artist a trimis câte două propuneri, deci a fost mult de dezbătut. Ne-a bucurat faptul ca am avut înscrieri de la oameni din toată ţara, semn că TIFF e bine cunoscut şi la Iaşi şi în Timişoara sau în orice colţ din România. Originalitatea a fost o condiţie de înscriere a lucrărilor. “Au fost foarte mulţi participanţi care au mers în conceptul lor pe linia adaptării realităţilor româneşti la industria cinematografică, alţii au încercat propuneri curajoase de interpretare a logo-ului TIFF. La atât de multe lucrări primite cred ca am parcurs aproape toate insight-urile posibile”, a mai adăugat Renate Roca-Rozenberg.

Varianta câştigătoare a avut atât ideea, cât şi execuţia foarte bună, ceea ce s-a regăsit mai puţin printre celelalte propuneri. “Foarte mulţi au avut concepte interesante doar că abordarea practică nu a fost tocmai ce ne-am fi dorit. Chiar daca nu am lansat un concurs dedicat profesioniştilor în grafică, ne-am fi aşteptat ca partea de execuţie să nu fie neglijată”, a spus  Renate Roca-Rozenberg.

Toate lucrările trimise în concurs au fost parcurse de către board-ul festivalului: Tudor Giurgiu – preşedinte, Mihai Chirilov – director artistic, Cristian Hordilă- manager şi Oana Giurgiu – dir executiv.

Distribuie:

Postaţi un comentariu