Galeria Sabot din Cluj, la Târgul Internațional de Artă Contemporană „Fresh Paint” din Tel Aviv

Alexandra Zuckerman-The lovers day and night, 2016
eepurl.com

Galeria Sabot din Cluj va fi prezentă la Târgul Internațional de Artă Contemporană „Fresh Paint” Ganei HaTaarucha din Tel Aviv.

Evenimentul va avea loc în perioada 26-30 aprilie 2018, la complexul expozițional Ganei HaTaarucha din Tel Aviv. Astfel, potrivit site-ului ICR (Institutul Cultural Român), Galeria Sabot va expune, în cadrul secțiunii internaționale a Târgului, la standul național, lucrări semnate de artiști români contemporani, colaboratori ai Galeriei, precum Radu Comșa, Răzvan Botiș și Alexandra Zuckermann. Daria Dumitrescu, curator și director al Galeriei Sabot din Cluj și artistul plastic Radu Comșa vor fi prezenți la standul național unde vor susține prelegeri despre arta contemporană românească pentru publicul vizitator și vor promova și familiariza publicul israelian cu valorile artei contemporane românești.

Program de vizitare a târgului:

Joi, 26 aprilie, orele 20:30 – 22:00
Vineri, 27 aprilie, orele 10:00 – 18:00
Sâmbătă, 28 aprilie, orele 10:00 – 21:00
Duminică, 29 aprilie, orele 17:00 – 22:00
Luni, 30 aprilie, orele 17:00 – 22:00

De asemenea, la sediul ICR Tel Aviv va avea loc în perioada 25 aprilie – 3 mai 2018, între orele 10:00-16:00, o expoziție de 3 lucrări video: “Modernist study for bust” (2011, 11:26 min.) de Radu Comșa, “Tears are Precious” (2007, 02:55 min.) de Alex Mirutziu și “Impulse” (2013, 05:16 min.) de Răzvan Botiș. Lucrările vor fi prezentate prin bunăvoința artiștilor și a Galeriei Sabot.

Alex Mirutziu (n. 1981, Sibiu; trăiește și lucrează la Cluj-Napoca)

„Pasiunea lui Alex Mirutziu pentru teoretizare și discurs transpare în toate demersurile lui. Video-ul Tears are precious nu este la fel de discursiv. Este, în schimb, un răspuns extrem de direct și de concis la agresiunea homofobă resimțită de artist acasă, în România postcomunistă. Forța lucrării vine din simplitatea ei: artistul a fixat o cameră care îi filmează chipul, într-un close-up, în timp ce îi curg lacrimi, înregistrând fiecare detaliu al unui act uman comun, dar ale cărui semnificații se amplifică exponențial la fiecare repetare, în cadrul unui loop continuu de aproape trei minute.”(Fragment din textul “Pulse within the veil” de Giorgiana But, apărut în numărul 11/2014 al Revistei Arta)

Radu Comșa (n. 1975, Sibiu; trăiește și lucrează la Cluj-Napoca)

„În atelier, Radu Comșa atârnă o pânză imensă pe perete. Însă, în loc să folosească suprafața pentru realizarea unei picturi, artistul o transformă într-o paletă, într-un teritoriu neutru de probă pentru culorile pe care le va aplica ulterior pe diverse suprafețe și structuri-obiect. Asta îmi amintește de artista Ann Craven, care-și transform mereu paleta într-o lucrare de sine stătătoare și care credea că între abstract și figurativ, picto-obiect și pictură în spațiu nu există adevărate diferențe. Modernist study for bust e un exemplu veritabil de pictură în sens lărgit: gândind ca un pictor când îți pictezi gardul casei, gândind ca un pictor când îți asortezi hainele, gândind ca un pictor când combini legumele pentru salată, gândind ca un pictor când cumperi perdele pentru noul apartament.” (Fragment din textul de prezentare al expoziției personale a lui Radu Comșa la galeria Sabot– Things as they are, Cluj-Napoca, 2012)

Răzvan Botiş (n. 1984, Brașov; trăiește și lucrează la Cluj-Napoca)

În lucrarea video “Impulse”, doi tineri folosesc deo-spray-uri pentru a realiza un graffiti pe un zid. Pe măsură ce lucrarea avansează, liniile se estompează în urmă, lăsând peretele neschimbat. Mesajul lucrării este limpede. Graffiti-ul sugerează revoltă și respingerea autorității. Cu toate acestea, gestul de rebeliune al celor doi trece neobservat. Clădirea nu e vandalizată și nimeni nu va putea fi ofensat de desen. Scena are loc pe o stradă liniștită, în plină zi, iar acțiunea celor doi e semn al unei răzvrătiri ratate.

Răzvan Botiș – Candle, 2017

Târgul Internațional de Artă Contemporană Fresh Paint, cel mai important eveniment internațional de profil din Israel, este organizat în colaborare cu Primăria Tel Aviv, Ministerul Culturii și Ministerul de Externe din Israel. Fiecare ediție a târgului atrage anual un număr de peste 30.000 de vizitatori și numeroși artiști internaționali. Acestora li se va alătură o numeroasă prezență expozițională din partea artiștilor plastici israelieni. În acest an, târgul celebrează 10 ani de la înființare printr-un program expozițional internațional inedit. Printre susținătorii evenimentului se numără casa de licitații Sotheby’s, Outset Contemporary Art Fund și principalele centre artistice din Israel: Muzeul de Artă din Tel Aviv, Muzeul Israel, Muzeul de Artă din Herzliya, Muzeul de Artă din Petach Tikva, Muzeul de Artă din Haifa, Muzeul Designului din Holon, Centrul de Artă Contemporană din Tel Aviv, Uniunea Artiștilor Plastici din Israel.

Daria Dumitrescu (Pervain) s-a născut în 1976 la Sibiu. În prezent, trăiește și lucrează la Cluj-Napoca. Încă înainte de absolvirea studiilor universitare în 1999 (Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca, Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, Departamentul de Jurnalism), Daria Dumitrescu a activat ca jurnalist (1995-1998) și mai apoi ca editor coordonator (1998-2001) al paginilor culturale ale ziarelor locale Mesagerul Transilvan și Monitorul de Cluj, a publicat poezie și texte critice despre teatru și artă în diverse reviste culturale (Tribuna, Echinox, Apostrof) și a colaborat cu posturile de televiziune și radio din Cluj. În 1996 a câștigat 4 premii naționale de literatură (premiul Colocviilor de Literatură Aiud/ Poezia Secolului XX; Premiul revistei Tribuna; Premiul Asociației Scriitorilor din Iași și Premiul revistei Hyperion). Din postura de curator și director al Galeriei Sabot, Daria Dumitrescu a organizat peste 35 de expoziții, a participat la peste 22 de târguri internaționale de artă și a colaborat în diverse proiecte cu instituții, curatori, critici, artiști și operatori culturali din țară și din străinătate. În 2012, a fost co-curator (împreună cu Nicola Trezzi) al singurei expoziții internaționale de artă contemporană găzduite vreodată de Muzeul de Artă Cluj-Napoca – “Modern Talking” – expoziție care a adus în România 24 dintre cele mai importante nume ale picturii contemporane. În 2013, 2015 și 2016, Galeria Sabot a fost desemnată de renumita publicație Modern Painters din New York drept una dintre cele mai bune 500 de galerii din lume.

Radu Comșa s-a născut în 1975 la Sibiu. A urmat cursurile Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca (pe atunci Academia de Arte Vizuale Ion Andreescu) între 1994-1999 și a absolvit programul de masterat al aceleiași universități în 2001. De atunci, artistul stabilit la Cluj a expus în diverse galerii și instituții de artă din țară și din străinătate și a participat la bienale și expoziții internaționale de anvergură, printre care: Bienala Art Encounters, Timișoara (2015); A few grams of Red, Yellow, Blue, Centrul pentru Artă Contemporană, Varșovia (2014); Hotspot Cluj – New Romanian Art, Arken Museum, Copenhaga (2013); European Travellers – Art from Cluj today, Műcsarnok | Kunsthalle Budapesta (2012); Estate, Galeria “Marianne Boesky”, New York (2012).

Postaţi un comentariu