Happy End la Pata Rât, una dintre propunerile pentru afișul TIFF 2014

Membrii grupului de inițiativă civică SOS (Societate Organizată Sustenabil), propun afișul Happy End la Pata Rât ca identitatea vizuală a celei de-a 13-a ediţii a Festivaului Internaţional de Film Transilvania (TIFF).

“Afișul propus pentru TIFF 2014, Happy End la Pata Rât, are un mesaj ambivalent legat de evacuarea forțată a 76 de familii de pe str. Coastei, o zonă rezidențială a Clujului, la Pata Rât, cel mai mare ghetou al României din jurul unei rampe de gunoi. […] Happy End-ul ironizează nu doar situația, cât clișeele filmelor hollywoodiene, mai ales când tensiunile sociale sunt în realitate atât de difuze, multiple și nuanțate încât catharsis-ul artistic nu se poate declanșa. Ca în filmele românești ale anilor 2000, cu puternică tentă socială, spectatorul nu va ieși satisfăcut și gata confirmat din sală, ci cu posibile întrebări și problematizări”, se precizează în comunicatul transmis de reprezentanţii SOS.

Conceptul afișului, fotografia şi textul sunt realizate de Ioana Mica, arhitect și activist SOS, Cristina Raț, sociolog şi Adi Dohotaru, istoric și activist SOS.

“Curajul organizatorilor TIFF în adoptarea afișului constă în marcarea autonomiei artistice și culturale în raport cu puterea politică în condițiile bugetării festivalului de municipalitate, dar și o critică îndeajuns de subtilă pentru a sugera urgentarea eforturilor pentru incluziunea socială a locuitorilor din Pata Cluj – Napoca Rât”, se mai precizează în comunicat.

Termenul pentru trimiterea propunerilor grafice pentru afișul din acest an al TIFF expiră astăzi, 17 martie. Potrivit organizatorilor TIFF, la fel ca în anii precedenţi, prin afişul TIFF se doreşte păstrarea unei identități vizuale puternice, fără să continue neapărat direcția de parodie a clișeelor hollywoodiene. “Conceptul poate păstra, într-o formă mai evidentă sau mai subtilă (rămâne la opțiunea creativului), legătura cu «Transilvania» și toate mărcile culturale ale acestui spațiu. Evident, este doar o posibilă direcție și nu o condiție impusă. Dimpotrivă, vom aprecia propuneri curajoase și originale, ale căror concepte diferă față de cele folosite în anii precedenți. Recomandăm evitarea unor direcții mult prea bucolice, care să dea imaginea unui festival de film antropologic. Sau a relaționării TIFF cu clișeul «Transilvania – horror films», TIFF nefiind un festival de filme horror.Dacă e să definim într-un singur cuvânt ce ne dorim, acesta ar fi: IMPACT”, se precizează pe site-ul Festivalului.


Publicitate

Postaţi un comentariu