Femeile, mai cumpătate decât bărbaţii la cheltuirea banilor pentru cadouri de Crăciun

Foto: Dan Bodea

Cei mai mulţi dintre români (68%) spun că preferă să îşi aleagă singuri cadourile de Crăciun, iar 60% dintre ei vor aloca pentru daruri în acest an un buget cel puţin egal cu cel din 2012, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piaţă Reveal Marketing Research.

 Conform unui comunicat remis MEDIAFAX, studiul cu privire la comportamentul de consum în preajma sărbătorilor de iarnă scoate la iveală faptul că 60% dintre români vor aloca pentru cadouri un buget cel puţin egal cu cel din 2012. Mai mult, 70% dintre români preferă să ofere cadouri celor dragi, 35% preferând să meargă singuri la cumpărături. Astfel, 27, 7% dintre bărbaţi susţin că în 2013 vor achiziţiona pentru cei dragi cadouri mai scumpe, în timp ce femeile (40, 9%), mai cumpătate, vor aloca aceeaşi sumă ca anul trecut.

De la Moş Crăciun bărbaţii îşi doresc electronice (18, 9%) şi articole vestimentare (11, 6%), în timp ce femeile îşi doresc schimbarea garderobei (14, 8%) şi înnoirea colecţiei de bijuterii şi accesorii (11, 5%). În schimb, în topul listei de cumpărături se află, ca şi în anii trecuţi, achiziţionarea de jucării pentru copii (49, 1%), urmată de achiziţionarea de articole vestimentare (46, 8%), accesorii personale (28, 6%), decoraţiuni de casă (23, 8) şi electronice (12%). Dacă ar avea o sumă de 100 de euro disponibilă pentru un singur cadou, 37, 1% dintre bărbaţi spun că o vor folosi pentru a oferi acest cadou soţiei sau iubitei. În schimb, femeile (48, 4%) se gândesc să folosească această sumă pentru un cadou pentru copilul sau copiii din familie.

În ceea ce priveşte aşteptările cu privire la persoana care le va oferi cel mai frumos cadou, 68% dintre români preferă să îşi aleagă singuri cadourile. Cu toate acestea, 53, 3% dintre bărbaţi sunt convinşi că soţia sau iubita le vor oferi cel mai frumos cadou, în timp ce 20, 9% dintre femei au siguranţa că cel mai frumos cadou îl vor primi de la copii. „Studiul Reveal Marketing Research scoate la iveală faptul că de Crăciun ne dorim să îi bucurăm pe cei dragi dăruindu-le cele mai frumoase cadouri. În 2013, majoritatea românilor vor aloca pentru cadouri un buget cel puţin egal cu cel din 2012, bărbaţii fiind mai generoşi cu partenerele de viaţă, iar femeile concentrându-se mai mult pe cadourile pentru copii”, a spus Marius Luican, General Manager Reveal Marketing Research.

Studiul a fost realizat în perioada 09-11 decembrie 2013 în rândul membrilor Panelului Online Reveal Marketing Research, pe un eşantion de 1006 persoane, femei şi bărbaţi, cu vârsta de peste 18 ani, rezidente ale mediului urban. Marja de eroare calculată este de +/- 3.1%.


Publicitate

Postaţi un comentariu