Solidaritate prin mișcare sau Jump for Dystonia în Piața Unirii din Cluj-Napoca

Foto: Dan Bodea

Aproximativ 30 de clujeni, printre care mai mulți membri ai Asociației Distonia,  au participat marți, 14 septembrie la cea mai mare campanie de informare și conștientizare din lume cu privire la suferinţa neurologică rară din spectrul tulubrării de mişcare numită Distonie.

Acțiunea a avut loc la ora 19:00 în Piața Unirii din Cluj-Napoca. Participanții îmbrăcați cu tricouri portocalii s-au alăturat celei mai mari sărituri publice din cadrul campaniei mondiale Jump for Dystonia a Dystonia Europe, promovată în România de Asociația Distonia. Clujenii, dar și câțiva turiști au sărit în același timp pentru a atrage atenția trecătorilor asupra efectelor pe care le are această boală, dar și asupra modului în care aceasta este tratată de sistemul medical din România.

distonia2

Sorin G. Ionescu, președintele Asociației Distonia / Foto: Dan Bodea

Campania este iniţiată şi desfăşurată la nivel european de Dystonia Europe, o asociaţie înregistrată la Bruxelles formată din 20 de organizaţii din 17 state europene, printre care şi Asociaţia Distonia, afiliată în calitate de membru cu drepturi depline şi promotoarea acestei campanii în România. Campania se desfăşoară timp de un an de zile, 2014 – 2015, şi a debutat oficial în luna octombrie 2014, cu ocazia Conferinţei Anuale a Dystonia Europe care a avut loc la Paris (Franţa).

Campania Jump for Dystonia constă în răspândierea în mediul online, prin diferitele platforme de socializare media, informaţii cu privire la existenţa acestei maladii rare în vederea conştientizării societăţii cu privire la înţelegerea şi facilitarea condiţiei de viaţă a pacienţilor cu Distonie. Este de menţionat faptul că toate formele de manifestare simptomatică a acestei suferinţe sunt dizabilitante, iar această condiţie este mai puţin obişnuită, în consecinţă şi înţeleasă, deoarece este caracterizată prin poziţii anormale ale părţilor corpului afectate şi/sau mişcări involuntare ale acestora.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Campania constă în realizarea unei sărituri care trebuie fotografiată, încărcată în cadrul aplicaţiei disponibile pe pagina oficială a campaniei şi distribuirea ei pe diferite platforme de social media.

Fiecare fotografie înregistrată în aplicaţia amintită va participa în cadrul unui concurs desfăşurat pe durata desfăşurării campaniei. Procesul de selecţie a câştigătorilor celor 4 premii puse la dispoziţie, prin intermediul unor extrageri periodice realizate la 3 luni, este simplu. Fotografiile care au înregistrat cele mai multe voturi din partea vizitatorilor aplicaţiei şi a prietenilor care au urmat legătura distribuită în vederea acordării votului în cadrul aplicaţiei din alte platforme social media, vor fi declarate câştigătoare.

Primul premiu, care va fi oferit la jumătatea lunii ianuarie – 2016, va consta într-un salt cu paraşuta (alături de un instructor) pentru posesorul celei mai votate fotografii, salt care va avea loc în ţara de origine a acestuia. Acesta a fost câștigat de o clujeancă.

Vârsta minimă de înregistrare în concurs prin intermediul aplicaţiei este de 21 de ani.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Pentru cei care nu îndeplinesc această condiţie, alăturarea şi susţinerea acestei campanii se poate realiza prin postarea fotografiei saltului pe pagina oficială de faceebook alături de hastagul ‪#‎jumpfordystonia. Medtronic, partener al Dystonia Europe, va dona câte 1 euro pentru fiecare fotografie cu un salt încărcată prin intermediul procesului descris anterior.
Mai multe sărituri înscrise în concurs şi distribuite vor facilita procesul de conştientizare a acestei suferinţe rare şi a problemelor pe care persoanele afectate sunt nevoite să le înfrunte.

Mai multe detalii aici.

 


Publicitate

Postaţi un comentariu